24762
netweters
|
152520
antwoorden
|
20715
vragen
|
Korte situatieschets, op woensdag 10/01/2024 heb ik telefonisch
contact opgenomen met de klantendienst van Telenet om mijn abonnement te wijzigen. Van Wigo 70gb naar One, dit met gsm-nummers die al allemaal bestonden bij Telenet. Ik heb hierbij gevraag dat ze het gsm-nummer 047*/**.**.** op 10gb data konden zetten. De rest van de nummers zijn van Telenet Wigo naar Telenet One overgezet zonder problemen. Uitsluitend het gsm-nummer 047*/**.**.**, die is sinds 11/01/2024 disconnected.
Al 10 maal gebeld, maar geen oplossing, ze zijn er
zogezegd mee bezig. Elke medewerker van Telenet beweert een ander verhaal, gaande van
compensatie tot over 15 minuten zal het opgelost worden. Ik heb ten einde raad al een Orange prepaid kaart moeten kopen want voor het werk moet ik absoluut bereikbaar zijn. De technische dienst zou er zogezegd mee bezig zijn, waar ik niet al te veel van geloof. Alsook heb ik een casenummer ontvangen, ik wil dringend oplossingen, geen dom casenummer.
Ik verwacht maar 2 dingen, compensatie voor het gebrek aan dienstverlening en terugbetaling van de 15 euro kostende prepaidkaart. En natuurlijk het allerbelangrijkste, dat ze mijn nummer correct activeren zodat ik terug bereikbaar ben.
Blijkbaar is dit enorm veel gevraagd, krijgen waarvoor je betaald, ondertussen heb ik ook al contact opgenomen met de ombudsdienst voor telecommunicatie.
Heeft iemand dit ook al voor gehad, zo ja, hoelang duurde dit. Want ik ben het compleet beu.
Bedankt voor het lezen.
Sorry voor het eerste bericht, google translate deed vreemde dingen met het bericht.
Verspil er je tijd niet mee. Telenet heeft nog steeds IT-problemen waardoor "misgelopen" klantendossiers manueel moeten rechtgetrokken worden. Een oplossing laat mogelijks wekenlang op zich wachten.
Er zijn genoeg providers die wel goede dienstverlening aanbieden en bovendien een beter 4G-netwerk hebben.
Tien keer bellen vind ik compleet absurd.
Naar Orange of Proximus overstappen kan met één telefoontje of bezoek aan een shop.
Hou maar op met je leugens, dat pakt bij mij niet.
De andere operatoren hebben geen last van een Critical Business Incident dat al meer dan een jaar aansleept:
Telenet krijgt ICT-problemen niet onder controle
Technische problemen bij Telenet blijven duren
De ombudsdienst voor telecommunicatie zal nu de zaak afhandelen omdat je de vraag gesteld hebt
Het heeft niet veel zin om nog te bellen naar hun
@Ex-Netweter zegt de man die 0.0 producten van Telenet heeft, wat kom jij hier eigenlijk doen op dit forum?
Buiten reclame maken voor de concurentie, ge zijt precies wel een zeer gefrusstreerd ventje...
@Ex-Netweter het lijkt me absoluut onnodig om anderen hun reacties af te tekenen als leugens. Net zoals jij elke dag opnieuw Telenet graag extra in een slecht daglicht plaatst op onze eigen community, zijn hier ook leden die het zullen opnemen voor Telenet. Dus wanneer jij dit doet is dit de absolute waarheid, maar wanneer anderen iets vertellen zijn dat dan meteen leugens? Een community bestaat uit vele leden samen en niet slechts één persoon die hier alles voor het zeggen heeft.
We hebben je al meerdere waarschuwingen gestuurd, ook via privéberichten, waar je trouwens nog nooit op bent in gegaan. Ik wil je daarom opnieuw publiek aanspreken op je gedrag hier op De Netweters. Het is niet nodig om mede-Netweters (die trouwens klant zijn bij Telenet) steeds te adviseren over te stappen naar andere providers voor eender welk probleem ze hebben. Je kan ze ook helpen door ze te adviseren of tips te geven. Akkoord, eens een dossier is opgemaakt, is het helaas vaak afwachten. Maar de topic starter had al benoemd dat ze contact had opgenomen met de ombudsdienst, waaruit je dus kon afleiden dat extra stappen reeds genomen werden.
rafb hoort thuis in de kleutertuin en niet op dit forum
Helaas moet ik ook toegeven dat telenet sinds hun "grote aanpassing" volledig in het WC is beland. Nooit had ik te klagen van telenet, alles werkte! Naar sinds dien ... prijzen die maar omhoog gaan, diensten die niet meer werken, support die echt een grap is. Zelfs ik ben naar de ombudsdienst moeten (ja moeten) gaan omdat hun diensten niet meer werkten. Ook al was het maar iets stoms. Na maanden is was het eindelijk opgelost. Maar helaas nu heb ik opnieuw de zelfde problemen. De telefoon support was echt een ramp laatste keer.
Waarom blijf in dan bij telenet?
Ik kan momenteel geen provider vinden die zelfde diensten bieden voor de zelfde of lager prijs die wij wensen als wat we nu hebben bij telenet + al mijn email adressen zijn van telenet.
Natuurlijk kan hierover uren worden gediscuteerd worden. Er wordt momenteel gewerkt aan een fiber in de straat van fluvius. Ik hoop dat we op die manier een betere deal kunnen krijgen. Momenteel is mijn probleem nog altijd lopende maar ik denk niet dat het veel zal opbrengen om opnieuw al die tijd erin te steken. MAAR als je echt wilt dat je probleem aangepakt wordt zal je je een klacht moeten neerleggen bij de ombudsdienst. Dit was voor mij de enigste manier dat er wel naar mij geluisterd werd.
Kweet het is erg dat het zo moet. Maar zoals U heb ik meermaals moeten bellen, met 1x 1u15min in wacht gestaan en met resultaat: "we geven het door aan de achterliggende dienst". Ik weet zelf ook niet meer wat te doen. Hopen dat telenet zicht SNEL herpakt of hopen dat we een betere provider vinden.
Mogelijk heb je een probleem door een communicatie stoornis.
Weet dat je met je one abonnement een data sim omvat die je kunt aanvragen.
Bij mijn weten verkoopt Telenet geen data only kaarten meer. Op deze pagina zie je het aanbod van Telenet.
Als de klant zich uitdrukt en iets vraagt wat niet meer aangeboden wordt, is het minste dat je mag verwachten dat Telenet zelf de verschillenden mogelijkheden voorstelt.
@Ex-Netweter
Voor wat het waard is: