Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Prijs verhogingen zonder spec verbeteringen

@zoekertje2 het is niet enkel bij proximus dat de prijzen opslaan zonder extra toevoegingen of aanpassingen aan je abbo, dat gebeurt ook bij telenet elk jaar, andere providers krijgen dit ook vroeg of laat voorgeschoteld.

hun uitleg is dat de spil index is verhoogd en iedereen wat meer verdiend en de kosten ook stijgen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
7 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Prijs verhogingen zonder spec verbeteringen

Toch niet overdrijven. In de loop van de jaren zijn snelheid en volume wel omhoog gegaan. Als klanten blijven hangen in een verouderde formule is het wel mogelijk dat ze teveel betalen. Klanten moeten hun afrekening bekijken. Eén keer per jaar vermeldt Telenet op de afrekening welk abonnement het goedkoopst is volgens de gegevens van het voorbije jaar (dat is trouwens wettelijke verplicht). Men mag Telenet niet kwalijk nemen dat ze dat enkel op deze passieve manier doen.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Prijs verhogingen zonder spec verbeteringen

@janne_man hun upload snelheid is al jaren niet omhoog gegaan, de download snelheid van one up is ook al heel lang vast aan dezelfde snelheid van het vast internet, waar concurrentie veel hogere snelheden aanbieden, zoals Mobile Vikings dat nu ook een abbo heeft aan 90 euro voor 5Gbps down en 1Gbps upload.

ze mogen eens voor de telenet klanten een aanpassing doen aan hun vast internet, en zeggen dat klanten het niet nodig hebben is een fabel, er zijn wel klanten dat het nodig hebben en spijtig genoeg dan naar de concurrentie moeten stappen waar het soms de helft goedkoper is voor het internet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Prijs verhogingen zonder spec verbeteringen

Het jammere aan heel de zaak is dat ze wel veel publiciteit maken voor fiber maar dit nog niet overal te verkrijgen is. Telenet is momenteel de enige die praktisch over gans Vlaanderen snelheden kan aanbieden van 1 Gbps down en 50 Mbps up. Ik zou ook graag meer uploadsnelheid hebben maar ik heb geen alternatief. Ik zou zeker al tevreden zijn met 200 Mbps UP maar het liefst nog 500 - 500 of 1000 - 500.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Prijs verhogingen zonder spec verbeteringen

@igvfer  Officieel is het nog 40 up bij Telenet, orange bied 50 up in bepaalde gebieden, 

de stedelijke gebieden hebben al bijna overal fiber ter beschikking via Proximus of fiberklaar, ik had het ook al 2 jaar voorhanden maar pas enkele maanden geleden de stap gezet tegen een lagere kost en stabieler internet en geen snelheid daling in de avond uren.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1615
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Prijs verhogingen zonder spec verbeteringen

Wat zijn we weer lekker off-topic bezig 😫.

Deze discussie ging toch over het "nieuw sociaal internetaanbod"?

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Prijs verhogingen zonder spec verbeteringen

@flip1953 terechte bemerking. Het ging inderdaad niet meer over 'sociaal internet'. Daarom heb ik de conversatie die off-topic ging apart gezet in een nieuw onderwerp.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 243
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Prijs verhogingen zonder spec verbeteringen

16147699451.pngik heb een 5g gsm met usb ethernet op de zolder voorzien van een orange sim ( heb enkel op zolder 5 g bereik ) 

over deze als gateway een upload van meestal rond de 100 , de download varieert tussen 170 en 85

de speedtest op de ( samsung) gsm zijn browser zelf is veel sneller 600 down enz. 

hardware limitatie van de usb ethernet adapter denk ik

een 5g modem zelf was de laatste keer dat ik het opzocht nog iets te duur ( 500 €? )

 

da's nog wel niet de 200  megabit die je wil , maar het kan zo ook wel als er echt geen fiber nog niet komt

 

16147740736.png

edit : als ik deze dan over cloudflare warp stuur kom ik  wel meestal dichter bij de download