Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Spoiler

Ik zie zo nu en dan onderstaande afbeelding opduiken. Kan iemand mij uitleggen wat daarachter steekt?

 

spoiler.PNG



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
12 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Spoiler

Niet per se bij een afbeelding. Ik had het vandaag ook aan de hand. Als ik smartphone een bericht probeer te typen, dan komt er soms een soort keuzemenu tevoorschijn. Normaal gezien klik ik dan op 'annuleren', maar vandaag ging dat fout en stond er dus zo'n spoiler. Volgens mij gebeurt het bij de anderen ook per ongeluk.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Spoiler

Volgens mij is dat ook meestal per ongeluk omdat het meestal ook leeg is.

 

Het dient eigenlijk om iets te schrijven dat sommigen misschien liever niet meteen lezen omdat er iets "spannends" verklapt wordt of iets in die aard.

 

"To spoil" is iets verbrodden, in deze zin iets spannends verklappen, dus het plezier verbrodden.

 

Ik heb het al gezien dat het correct gebruikt werd, maar meestal slaagt het nergens op of is het leeg.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Spoiler

Spoiler
Test van spoiler. Is dat het driehoekje juist naast het aanhalingstekens?

Ja. 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Spoiler


@janne_man  schreef:
Spoiler
Test van spoiler. Is dat het driehoekje juist naast het aanhalingstekens?

Ja. 


En nu? Hier komt dit dan wel zichtbaar als ik het overneem. Maar bij het plaatsen verdwijnt het achterliggende weer. dit was je tekst: "Test van spoiler. Is dat het driehoekje juist naast het aanhalingstekens?"



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Spoiler

Ik wist niet hoe je een "spoiler" kon maken. Omdat  @StefaanH schreef dat het waarschijnlijk meestal per ongeluk gebeurde en ook omdat ik wou weten hoe je een spoiler maakt in de Netweters heb ik eens gekeken naar alle icoontjes (ik deed dat op mijn tablet). Ik zag het driehoekje naast de aanhalingstekens en vermoedde dat het dit icoontje was. Ik schreef en postte mijn reactie. Ik keek het na en zag dat het effecteief de spoiler was en heb dan mijn bericht geëditeerd om er ja aan toe te voegen. Nu ben ik op mijn pc en hier zie ik dat de tekst met de functie van het icoontje verschijnt als ik er met mijn muis over ga. Allicht hoe meer tablet of smartphone gebruikt wordt hoe groter de kans op het gebruik per vergissing, denk ik. 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Spoiler

Nu heb ik het door. Als je op het pijltje klikt naast het woord spoiler komt datgene wat erin is geplaatst te voorschijn. Maar blijkbaar wordt dit dikwijls per ongeluk gedaan en zit er niets in. 👍



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Spoiler

Nu nog een interessante use case ervoor vinden 😉

Spoiler
test kiekeboe

  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Spoiler

@igvfer 

Spoiler
Nooit te oud om te leren 😉
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Spoiler

Het is inderdaad een functionaliteit die niet echt veel goede use cases heeft. 😉 Heb hem zelf nog nooit gebruikt en meestal zie ik inderdaad dat de spoiler leeg wordt toegevoegd (vermoedelijk door er per ongeluk op te klikken). 

 

Als ik het zie, zal ik hem meestal uit de post halen. Kan je zelf ook doen via de <> (broncode). 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Spoiler

Ik had er niet verder over nagedacht maar toen je zei dat er niet veel goede use cases waren dacht ik plots aan een FAQ die @Arthur2  gemaakt had. Door het gebruik van spoilers bleef zijn post overzichtelijk.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Spoiler

Misschien overzichtelijk, maar in feite niet waarvoor de spoilerruimte is voorzien.

 

Ik ben zelf actief op de nieuwsgroep nl.kunst.sf+fantasy en daar gebruiken we een spoiler space bij het bespreken van bijvoorbeeld een aflevering of film. Om te voorkomen dat het plezier vergald wordt van iemand die het nog niet gezien heeft. Zelf gebruik ik liever ROT13; dat zit ingebouwd in mijn newsreader.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Spoiler

@sb  Wat mijn, misschien, domme vraag over die spoiler toch teweeg brengt. Ik leer nog elk moment bij. Nu weer over ROT13 en het Ceasarsalfabet en SF. En newsreaders heb ik ook nog nooit gebruikt of ken ik niet. Ik word nog de "slimste mens"???????????? op mijn oude dag. 😂👨‍🎓👍



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.