Beantwoorden
Fonnie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Synchroniseren internetradio

Ik heb in huis meerdere radio's, maar als die op hetzelfde radiostation afgestemd zijn krijg ik een echte kakafonie als ze spelen via de optie "internetradio" (spelen dus helemaal niet gelijktijdig). Iemand een idee of en hoe dit gesynchroniseerd kan worden?

8 reacties
FilipD
Moderator
Berichten: 186
De magic number! It's your ninth party! Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Synchroniseren internetradio

Hi @Fonnie,

 

Over wat soort radio's gaat het dan? Internetradio's? Soort systeem zoals Sonos? Zelfde merken? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1672
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Synchroniseren internetradio

@Fonnie Het probleem van kakafonie zal je altijd hebben tenzij je een multiroom systeem hebt.

Iedere internet radio heeft een bepaalde vertraging en als je dicht tegen de radio staat, ontvang je het geluid sneller dan dat je er verder van staat. Bij een multiroom systeem heb je dit minder omdat de bron hetzelfde is.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Synchroniseren internetradio

@Fonnie denk dat er op die toestellen een buffer systeem inzit om de internetradio's soepel te laten werken, merk dit ook op met een zelfde stream die ik afspeel op mijn MacBook en op mijn internetradio ontvanger, er zit altijd verschil op.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Synchroniseren internetradio

@Fonnie  Dat is inderdaad zo. In mijn living, via mijn versterker, luister ik naar internetradio en in mijn keuken op een draagbaar toestel via DAB+. En dat is ook verschillend. En luister ik naar diezelfde radiopost via de TV is het ook anders. En zoals anderen hier ook zeggen hangt het ook af hoeveel data uw toestel buffert. Ik vrees dat je daar weinig kunt aan doen. Weinig aan te doen vrees ik.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Fonnie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Synchroniseren internetradio

Bedankt voor de antwoorden. Naast de radio's heb ik nog 2 draadloze speakers (Samsung) en deze zijn perfect te synchroniseren via de Samsung multiroom-app.

Wat de radio's betreft, het zijn twee Medions en 1 DAB/internetradio-tuner (Dual - aangesloten op de versterker van het homecinema-systeem). Aangezien de drie radio's werken via dezelfde app (UNDOK) en hetzelfde display hebben, dacht ik dat ze misschien toch te synchroniseren waren.  Toch slaag ik er niet in, waarschijnlijk dus te wijten aan de verschillende buffering.

Iemand een idee of je in deze buffering kan ingrijpen?

Fonnie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Synchroniseren internetradio

Zie aub mijn antwoord verderop.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Synchroniseren internetradio

@Fonnie vrees dat je niks kan doen aan de buffering, dat is gelegen aan hoe snel het toestel de stream kan verwerken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Synchroniseren internetradio

Neen, dat ga je niet kunnen oplossen.

Bij een multiroom systeem heb je dit niet, omdat de stream slechts éénmaal wordt binnengehaald wordt (door één van de toestellen) en dan over je lokale netwerk verdeeld wordt naar de andere toestellen.

 

De toestellen die je nu hebt gaan elk afzonderlijk een stream binnenhalen, en dat zal nooit helemaal synchroon zijn. Niet op te lossen dus.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.