Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet lanceert vanaf 1 april 'Blossom'

Telenet gaat zich moeien op de energiemarkt, dat hebben John Porter en Ann Caluwaerts van Telenet maandagvoormiddag bekendgemaakt op een persconferentie. Zo gaat het onder meer laadpalen installeren.

“Alle gezinnen hebben binnenkort een slimme energiemeter. Maar wat doen we daar dan mee? Consumenten zijn daarin op zoek naar hulp. En wij bij Telenet zijn ervan overtuigd dat we consumenten daarin kunnen bijstaan. Kunnen we ingrijpen in het energieverbruik? Onze consumenten laten verbruiken tijdens de laagste tarieven? Zonne-energie optimaliseren? Allemaal zaken waar consumenten niet aan willen denken. Wij willen hen hierin helpen. Het is onze taak om complexe zaken voor onze klanten te vergemakkelijken”, zegt Porter.

Telenet wordt actief op de markt van laadpalen voor elektrische wagens. Onder de merknaam Blossom gaat het telecombedrijf vanaf 1 april voor bedrijven laadpalen installeren bij werknemers.

Blossom wordt een aparte vennootschap binnen de groep en zal in eerste instantie focussen op de installatie en activatie van slimme laadpalen voor werknemers van bedrijven. Op termijn moet Blossom ook consumenten rechtstreeks bedienen.

Telenet hoopt het verschil te maken met de concurrentie dankzij een gedigitaliseerd proces. Dat moet fleetmanagers van bedrijven ontzorgen. Voor de werknemer is er dan weer een “alles-in-één”-app, die helpt om zonnepanelen slim in te zetten en piektarieven te vermijden.

Blossom start met de eigen vloot van Telenet, maar met BNP Paribas Fortis heeft het ook al een grote externe klant te pakken, met werknemers over het hele land. Een dochterbedrijf van de bank, Optimile, levert software voor de Blossom-oplossing.

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Vroege 1 april grap of niet


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
4 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet lanceert vanaf 1 april 'Blossom'

Ik twijfel sterk over het voordeel van de consument, niet uit het voordeel van de leveranciers (of Telenet en Belfius in dit geval). Zelden is het voordeel van enen het voordeel van de modale gebruiker.

Stel dat je nu een piekverbruik hebt van 3,5 kW. Dat kost u  dan circa 160 euro per jaar (tarief afhankelijk van netbeheerder, voor het gemak gebruik ik hier een tarief van 40 euro per kW. Je zet een laadpaal met een vermogen van 11 kWh.  Stel dat uw piekverbruik stijft tot 13,5 kW dan kost je dat 400 euro per jaar. Deze 400 euro zijn voor de netbeheerder (een Fluvius onderneming). Dit wordt interessanter als je dikwijls (moet) opladen. De frequentie van een piek te hebben van in dit voorbeeld 13,5 is van geen belang. Als je dat één keer elke maand hebt is voldoende om die hoge capaciteitskost te hebben. Heb je dat dagelijks, heeft ook geen invloed. Enkel dat ene kwartier in de maand met het hoogste vermogen is van belang.

Met een beetje gezond verstand komt men al heel ver. Zet nooit gelijktijdig twee grote verbruikers aan: koken, wassen, strijken, vaatwas, elektrische boiler, auto laden (zelfs met gewone stekker) zijn allemaal te vermijden combinaties. Dat kan zonder app en zonder al uw gegevens te delen met wildvreemden die elk op hun beurt kunnen gehackt worden en slachtoffer kunnen zijn van ramsonware. Leve het internet, gebruik het met mate en gezond verstand.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet lanceert vanaf 1 april 'Blossom'

@Master-Magic ik kan bevestigen dat het geen 1 april grap is. 😉 Meer informatie over de aankondiging van 'Blossom' kan je lezen in het persbericht van Telenet.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet lanceert vanaf 1 april 'Blossom'

Alle gezinnen binnenkort een slimme energiemeter? Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Telenet lanceert vanaf 1 april 'Blossom'


@sb  schreef:

Alle gezinnen binnenkort een slimme energiemeter? Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn...


"Binnenkort" is natuurlijk wel relatief 😊

Eerst gaan ze hun eigen EV vloten bedienen, dan pas de werknemers van grote bedrijven, later zelfstandigen, en pas in laatste instantie consumenten.

Blossom is dus vooral B2B.


@Master-Magic  schreef:

Een dochterbedrijf van de bank, Optimile, levert software voor de Blossom-oplossing.


Wat een meevaller voor de klanten dat Blossom het Telenet platform niet gaat gebruiken 🤔.

Want daar sta je dan met je EV aan de laadpaal, en krijg je het fameuze "Oef..., er is iets misgelopen, probeer later eens opnieuw" 🤗