Beantwoorden
Ex-Netweter

Telenet's rommelige facebook

Beste netweters...

Jullie kijken vast soms ook wel eens naar telenet's facebook.
Altijd wel leuke, interessante berichtjes. Maar die reacties...
De reacties zijn juist een klachtenbureau.

Check het filmpje van vThorben, gamer. https://www.facebook.com/telenet/videos/681065299054545/, die comments zijn net van het niveau om mee te lachen...

"Niet meer want onze Telenetverbinding is zo slecht dat gamen voor de kinderen niet meer leuk is...", "Reclame maken van iets dat voor ons als gamers van vorige eeuw is..". Er zijn wel wat leukere reacties te verwachten. Misschien moet telenet zijn comment's toch maar uitschakelen😂...

Of dit filmpje: https://www.facebook.com/telenet/videos/400651023916775/...
"Game ? Als je kan game zeker *** lag heel de tijd en internet valt ook heel de tijd weg",

"Hoe kan men een pro worden. Als Telenet je internet op small band gooit. Max 10mbps! En dat terwijl men 15 euro extra betaald om sneller internet te hebben. 👏 Proficiat Telenet!"

8 reacties
Steven-E
Experienced Meesterweter
Jij bent een pro! Ere-Krak Krak 2021 Krak 2022

Dat heb je overal op Facebook. Eigen aan het medium zeker? En het gebrek aan maturiteit van velen die er op rond surfen.

Kijk maar eens naar de comments op de facebook pagina van HLN.

Als volwassen persoon reageer ik anders: ik verlies geen tijd met overal mijn gal te gaan spuwen. Niet op Facebook en ook niet op internetfora. Als ik niet tevreden ben, ga ik naar een andere aanbieder en daarmee is de kous af.

Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@Ex-Netweter  schreef:

....
Er zijn wel wat leukere reacties te verwachten. Misschien moet telenet zijn comment's toch maar uitschakelen😂...
...

@Ex-Netweter Telenet geeft ook klantensupport via Facebook, zowel op publieke reacties als via privéberichten. De reacties uitschakelen zou dus niet zo fijn zijn voor alle andere klanten die er wel graag geholpen willen worden. 😉 Dat er een verschil is hoe klanten hun vraag of ontevredenheid uiten op zo'n platform? Dat is denk ik normaal voor het medium en is niet alleen bij Telenet zo. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager

igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Je hebt nu eenmaal mensen die heel gefrustreerd rondlopen door hun eigen onkunde. Die denken dat alles zomaar uit de hemel valt. Niet willen of kunnen betalen voor het juiste abonnement enz. enz. En dat uit zich dan in dergelijke commentaren. Ze zijn meestal al een stuk kalmer als je ze persoonlijk aanspreekt. Eens laten uitrazen en dan vragen wat ze denken dat er moet aan gedaan worden. En het onderwijs is ook niet meer dat zeker. De manier waarop ze een zin schrijven? Ze zouden moeten een manier vinden om hun eigen zinnen nog eens luidop te doen lezen vooraleer ze op de verzendknop mogen drukken.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Dank zij de 'goede' algorithmes van Facebook, Google en consoorten krijg je ongevraagd de zaken voorgeschoteld die u interesseren. Eigenlijk word je in uw waangedachte bevestigd. Je leest wat je graag leest en de rest zie je niet. Dat noemt men selectieve blindheid. 

Heb je al eens opgezocht hoeveel klanten Telenet heeft? Kijk zelf eens op de website van Telenet en kijk eens op de pagina's voor investeerders of aandeelhouders. Vervolgens doe je de inspanning om het aantal verschillende klagers te tellen. Tenslotte beren en je eens het percentage. 

Klagen is gemakkelijk. Naast de gebreken ook eens kijken wat goed is vraagt al een inspanning. Uiteraard loopt het soms eens mis met de relatie klant leverancier. Uiteraard kunnen er beslissingen genomen worden door de leverancier die u niet bevalt. Je hebt altijd de vrijheid om die leverancier links te laten liggen. Ook dat is een beslissing die jij neemt of niet neemt.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

ik reageer soms eens om de zoveel maanden op die reacties met een oplossing en dan hoor je ze niet meer,

maar meestal kijk ik daar niet op als ik geen vraag heb met een probleem, 

zijn meestal klagers met problemen die daar posten en soms hun aanbod dat ze hebben niet kennen.

heb zo iemand die ik ken via via en die was constant aan het posten op mijn posting over dat telenet nog een limiet heeft van 750GB per maand en hij bij orange dat niet heeft en er geen problemen mee heeft, tot ik hem zwart op wit de link naar een pagina van orange zelf gaf waar dat orange ook meld dat ze maandelijks een 750GB cap hebben als je tussen 12 en 00.00 uur groot verbruik hebt en snel aan dat verbruik zit van 750, en toen hoorde ik hem niet meer.

wat ze hem hadden verteld geloofde die dus van andere zonder echte info op te zoeken.

wil maar zeggen, zijn er veel die iets bestellen door mond aan mond reclame dat soms foutief is van info.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Het is niet nieuw dat er méér mensen zijn die klagen dan mensen die complimentjes geven. Lijkt me ook logisch. Dit fenomeen is trouwens niet nieuw; ik zit al meer dan 20 jaar op Usenet en daar zie je hetzelfde fenomeen. "vroeger" had Telenet eigen nieuwsgroepen (pandora, pandora.help, ...) en daar zag je hetzelfde. En dan de geest van deze tijd: als het probleem is opgelost, dan kan er nog geen bedankje af (zgn. hit-n-run posters).

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@sb dat laatste merk ik ook soms op, ik bedankt altijd iemand als het is opgelost, bv in een privé bericht met telenet waar ik het probleem heb aangekaart, is maar een kleintje om die persoon te bedanken, ze zetten zich ook in voor jouw.

vind dat velen het gewoon vinden dat ze worden geholpen en dan niet meer moeten bedanken ervoor.

de jeugd heeft daar ook een probleem mee om dank u te zeggen in veel gevallen.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
Wheng
Professional Allesweter
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

@sb  schreef:

En dan de geest van deze tijd: als het probleem is opgelost, dan kan er nog geen bedankje af (zgn. hit-n-run posters).

Daarom dat ik elk bedankje dat ik hier op Netweters zie een like geef.

Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.