24748
netweters
|
152289
antwoorden
|
20688
vragen
|
Ik word volgende week opgenomen in een revalidatiecentrum. Ik zal ongeveer 6 maanden van huis weg zijn. Ik kan m'n abonnement gewoon opzeggen, maar m'n kleinzonen hun gsm abonnement is in mijn wigo. Wat zijn de alternatieven?
@Pinipa Kan je hun abonnementen niet verhuizen naar een andere Wigo van een familielid? Het wordt in elk geval een moeilijke kwestie want Wigo is een totaal pakket waar je internet e.d. niet tijdelijk kunt uithalen.
Je kan bij Telenet een tijdelijke onderbreking van 6 maanden aanvragen.
Je kan dan tijdens die periode geen gebruik maken van jouw tv, internet, vaste telefoon en extra's (Yelo Play, Triiing, WiFree, opnames ...).
De gsm abonnementen blijven normaal werken tijdens die 6 maanden.
Best ook een domiciliëring aanvragen zodat je de rest van de aanrekeningen (gsm) niet te laat betaalt.
Let wel:
Tijdens de onderbreking betaal je geen TV, Internet, telefoon, enz ...
Je blijft wel voor die ganse periode de "Auteursrechten" betalen (4.83€ per maand).
Klinkt eigenlijk grappig en absurd: auteursrechten betalen voor iets wat je niet gebruikt.
Maar zo is Telenet 😉
@Ex-Netweter schreef:Let wel:
...
Klinkt eigenlijk grappig en absurd: auteursrechten betalen voor iets wat je niet gebruikt.
Maar zo is Telenet 😉
De klant blijft analoge tv hebben. Of de klant daar gebruikt van maakt of niet, maakt niet uit voor de auteursrechtenmaatschappij. De auteursrechten betaal je wel aan Telenet, maar die zijn niet voor Telenet. Vergelijk het eens met een klant die enkel analoge tv heeft van Telenet. Die betaalt zijn abonnement per jaar en kan op geen enkele manier zijn abonnement onderbreken, tenzij opzeggen en later nieuw abonnement aangaan.
Kan je tijdens deze periode nog gebruik maken van je e-mail adres?
Hoe vaak kan jaarlijks de tijdelijke opzeg voor TV gebruikt worden ?
Ik denk één keer per jaar voor max. 6 maanden
en hoe moet je dan je abonnement tijdelijk opzeggen? ik zie nergens een mogelijkheid in je klantenportaal
Best dat je contact neemt met telenet leg de situatie uit
De modem kunnen ze uit zetten op afstaand de gsm ook digitale tv ook
Het compact signaal telenet zal je wel moeten betalen kan niet op afstand uitgeschakeld worden elke maand 20 euro