41225
netweters
|
17788
gesprekken
|
19216
vragen
|
Waarom worden klanten verplicht om over te schakelen naar Doccle ???
Telenet is nu over gegaan tot de actie: Zoomit buiten en Doccle binnen.
Wie wordt er hier rijker van ???
Beste Zoomit wordt ondersteund door 13 banken (waaronder ook KBC) Doccle door KBC alleen. Alleen daardoor is deze beslissing van Telenet onbegrijpelijk.
Als alle klanten die een probleem hebben met de overschakeling naar Doccle nu eens terug de papieren afrekening vragen (gewoon naar mijn Telenet gaan en daar naar Digitale aanrekening (of deze link). Je kiest voor papieren aanrekening en je kan ook een reden opgeven, vermeld gewoon wat je wil.
Als een voldoende massa dat doet is het over een maand of twee opgelost.
inderdaad, maar dit zou niet moeten. Telenet had hier eerst naar de klanten moetren luisteren. Ze zijn trouwens al jaren bezig om iedereen bij Doccle te krijgen. Wanneer je de vraag aan de Klantendienst stelt: ze verstaan het wel, maar moeten zwijgen...
@HDW schreef:Beste Zoomit wordt ondersteund door 13 banken (waaronder ook KBC) Doccle door KBC alleen. Alleen daardoor is deze beslissing van Telenet onbegrijpelijk.
Doccle is misschien niet "ingebouwd" in veel banken, maar betalen kan zonder probleem. Als je wil betalen, dan word je gewoon doorgestuurd naar je bank. Wat ik persoonlijk erg irritant vind is dat je op die manier geen memodatum kunt instellen. Als je dat wil doen moet het "manueel" via de site van je bank.
Tuurlijk kan je de factuur betalen (een papier factuur kan je ook perfect betalen). Maar daarvoor moet ik wel eerst in Doccle aanloggen. Dat is een beetje alsof ik een brief van 1 bepaalde persoon nooit in mijn eigen brievenbus krijg maar in een brievenbus enkele straten verder. En ik dus een paar keer per week moet gaan vragen of er post is.
Niet klantvriendelijk.
Schitterend idee. Ga ik dadelijk aanvragen
@TomDa Ik heb doccle, ik kan betalen met eender welke bank, en ik krijg telkens er een document in Doccle komt een mailtje. Dus ik moet niet speciaal gaan kijken op geregelde tijdstippen om te zien of er iets is. Dit noem ik heisa voor niets.
Schitterend idee! Hier gewoon opgegeven dat je een papieren aanrekening wilt.
Telenet zal snel inzien dat ze op hun stappen moeten terug keren.
Het Zoomit-platform krijgt in september een update die een investering van Telenet vereist. Telenet heeft gemerkt dat minder en minder Telenet-klanten gebruik maken van Zoomit, daarom besloot men om die investering niet te doen.
Hier vind je meer gedetailleerde informatie over alternatieven voor Zoomit.
Ik wil geen Doccle ik wil Zoomit. Bij Zoomit ontvang ik mijn belastingen, loonbrieven en nog vele andere leveranciers zijn bij Zoomit gebleven. Die aanpassing is een drogreden volgens mij.
Hallo, mooie uitleg van Telenet, maar daar gaat het niet om.
Telenet wil gewoon Doccle omdat daar de betaling onmiddellijk is.
Niet alleen overtreedt Telenet de regels door het concept vervaldatum te vertalen als datum waarvoor het geld binnen moet zijn in plaats van uiterste betaaldatum, nu gaan ze nog een stap verder.
Nu met Doccle gaat de betaling via Maestro dus direct ipv via overschrijving. Het gaat alleen maar over financiele winst.
@jdebedts Concept vervaldatum. Kunt u mij de linken geven waar er staat dat de vervaldatum van een factuur de laatste dag is waarop je uiterlijk de betaling moet uitvoeren, of, de dag is waarop het geld uiterlijk op de rekening van de ontvanger moet staan. Voor de BTW is de uiterste datum de 20e van elke maand de dag waarop het geld op de rekening moet staan. Natuurlijk is het momenteel zo dat bij veel banken het geld bijna onmiddellijk wordt overgemaakt of toch binnen de 24u bij de ontvanger is.
Ik heb in elk geval geen problemen met Doccle. Betalingen worden uitgevoerd via bank naar keuze op datum van vandaag. Een datum in de toekomst is niet mogelijk, dat is wel juist.
En mijn domiciliëring bij Telenet gaat netjes op de vervaldatum van mijn rekening. Tenzij dit net in het WE valt dan is het de vrijdag ervoor. En op welke manier dit uitgevoerd wordt zal mij een zorg wezen. Al brengen ze het te voet.
Dat Telenet een investering moet doen is in feite een leugentje. Inderdaad moest er een aanpassing gebeuren zoals er aan software regelmatig up dates moeten gebeuren. Dus dat gebeurt door mensen van Telenet zelf. De enige reden dat Telenet zijn klanten naar Doccle duwt is dat ze samen met KBC hebben geïnvesteerd in Doccle. Ze verplichten ons naar een tweede systeem naast Zoomit te gaan. Maar Doccle zal Zoomit nooit vervangen, of had je gedacht dat de overheid, Engie of bedrijven die over het ganse land actief zijn naar Doccle zullen overstappen. Ik zou graag 1 systeem hebben om mijn facturen (en loonbrieven) te ontvangen, Zoomit dus. Voor Telenet klanten zou dit wel een trigger kunnen zijn om klanten te laten overstappen naar goedkopere aanbieders van telecom diensten. Veel mensen zien daar tegen op omwille van het telenet e-mail adres maar men heeft 1.5 jaar de tijd om over te schakelen naar een type zoals G-mail of dergelijke. Dan hangt men niet meer met zijn e-mail vast aan een telecom operator.