24775
netweters
|
152604
antwoorden
|
20722
vragen
|
We zitten ondertussen al een paar jaar vast aan 200/20Mbps
Wanneer wordt deze standaard verhoogd naar 400/40Mbps zoals dit is gebeurt bij Ziggo NL ook onderdeel van LIberty global.En gelieve niet te antwoorden zoals =200/20Mbps niet voldoende.
Nu kost ons dat maandelijks 15 euro extra.
Kom op John Porter.Alles wordt sneller ook auto's al mag je maar 130 op de snelweg.
Deze namiddag optie Speedboost 1Gibabit genomen.
Daarnet Speedtest gedaan en... 980Mbps en 40Mbps up, me happy 😀
Nu nog hopen dat er geen FUP anders alsnog overschakelen op KLIK Business.
Ik vrees dat ik toch verkeerd was en dat de FUP er nog steeds is.
voorlopig nog niet aan die 750Gb geraakt, maar met 2 zonen van 16 en 17 zijn er wel maanden dat het nipt is.
Het prijsverschil tussen Wigo 25 en Klik 30 vind ik veel te groot. (45,63 euro)
na herstart van de modem deze snelheid via utp rechtstreeks aan de modem... nog te zwijgen over de snelheid via WiFi 😅
ik vraag me af waarom ik giga speedboost heb 😒😭
@Timvb schreef:
... je hebt daar wel de nieuwste modem voor nodig en je kan hem inruilen voor 35 EURO.
Even over de modems en het omruilen ervan. Telenet heeft een policy hiervoor. Het is nu eenmaal onmogelijk (en ecologisch onverantwoord) om iedereen tegelijkertijd de nieuwste modem te geven. En uiteindelijk zullen alle klanten op een bepaald moment aan de beurt komen voor het nieuwste model.
Sowieso als je klant wordt, krijg je op dat moment de laatste nieuwste versie. Vervolgens zijn er vier opties:
Het merendeel van de klanten kan de nieuwe snelheden aan met de huidige modem of kan kosteloos omruilen naar een nieuw modem omdat hun product wordt aangepast. Zo'n 7% van de klanten komt niet in aanmerking in bovenstaande voorwaarden (WIGO home & YUGO klanten met zwarte modem). Als zij een nieuwe modem voor de hogere snelheden willen, moeten ze effectief 35 euro betalen om deze toch als eerste te verkrijgen.
Twijfel je hoe het voor jou precies is? Neem dan even contact op met de klantendienst van Telenet.
Edit: aangevuld op 27/09 om 14u39
@Suzy ik probeerde speedboost te bestellen daarnet en kreeg de melding dat mijn modem niet geschikt was en ik een nieuwe nodig heb, heb nochtans de CH7465LG die dit zou aankunnen.
beetje verwarrend allemaal.
waarom kan ik dit nu niet aanvragen ?????
Dan maar overschakelen op KLIK, ik zat al iedere maand boven de 750GB en nu met de Gigabit Speedboost zal het waarschijnlijk nog sneller gaan. Had echt gedacht dat ze de FUP gingen afschaffen....
@Kopernikus Kun jij eens 'n speedtest plaatsen
Haal jij 980Mbps downspeed zoals je eerder zei
@Master-Magic Ik kan dit zelfs niet aanvragen. Als ik klik, in "mijn telenet" bij mijn mogelijke internetopties, op bestellen wordt ik doorverwezen naar de algemene pagina met de specs en daar stopt het.
@Master-Magic schreef:
@Suzy ik probeerde speedboost te bestellen daarnet en kreeg de melding dat mijn modem niet geschikt was en ik een nieuwe nodig heb, heb nochtans de CH7465LG die dit zou aankunnen.
@Master-Magic volgens mij loopt er dan iets mis in het aanvraag proces. Volgens mij zou jij de Giga Speedboost moeten kunnen bestellen. Neem anders even contact op met Telenet om het via daar te regelen.
Screenshot:
Iets trager dan gisteren, maar nog steeds veeeeeeeel sneller dan de 170Mbps die ik voordien haalde.
Dit haal ik nu met Wigo home + boost
Met deze Netflix link haal ik de volle 1Gbps
Heb 3 screenshots
De andere servers zijn volgens mij overbelast,nu iedereen aan het testen is