Beantwoorden
Meerschaut
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol!

Aanbiederinstellingen, slecht netwerk, slecht data

Hallo,

 

gisteren kwam ik terug vanuit Duitsland. Na het oversteken van de grens en het gsm netwerk terug omgeschakeld was naar het Telenet netwerk kwam er een melding om de aanbiederinstellingen bij te werken. Sinds die aanbiederinstelling bijgewerkt zijn heb ik meer geen service dan wel, als er opstaat dat ik netwerkverbinding heb samen met 3G of 4G dan heb ik veelal dat de mobiele data niet werkt ofwel mega traag is (te vergelijken met het vroegere Wap, GPRS of een inbelverbinding met de pc in der tijd) is er een manier om de aanbiederinstellingen te vernieuwen of zelfs te downgroade naar een vorige versie? Ik zit nu op aanbiederinstelling Telenet 35.0, ik gebruik een Iphone 7 met iOs 12.1.4

 

Dank bij voorbaat

Mvg Nick

0 Likes
10 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Aanbiederinstellingen, slecht netwerk, slecht data

Wat moet ik verstaan onder een "aanbiederinstelling" en hoe kan ik (onder Android) controleren welke ik heb? Ik vraag dit, omdat ik nog nooit van "aanbiederinstelling" heb gehoord.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Aanbiederinstellingen, slecht netwerk, slecht data

Aanbiederinstellingen of Carrierupdate.

 

Meestal vind je deze onder info in je instellingen, dit is zo bij iOS dus ik denk dat dit bij Android ongeveer hetzelfde moet zijn. Dit zijn de instellingen die je provider normaal gezien automatisch naar je toestel stuurt bij een update. Daaronder zitten bvb de updates van de WiFi - modem- Bluetoooth- het WiFi-adres het iccid en de seid.

@sb toen ik Vowifi kreeg bvb heb ik dus zo een update toegestuurd gekregen.

@Meerschaut ik heb momenteel de versie Telenet 36.0 en zit op iOS 12.2

🙂

Meerschaut
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol!

Aanbiederinstellingen, slecht netwerk, slecht data

Hallo Pops,

 

bedankt voor de info, ik heb gezien dat ik een iOS update kan doen. Ik ga deze eens uitvoeren en hopelijk krijg ik dan een update van de aanbiederinstellingen

 

mvg Nick

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanbiederinstellingen, slecht netwerk, slecht data

Ik heb zo een vermoeden dat dit toch iets exclusief Apple is. Volgens mij kent Android zoiets niet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Aanbiederinstellingen, slecht netwerk, slecht data

Android devices

There is some variation between Android phones in where you'll find the profile update option but you'll generally find it in one of a few places in the Settings menu:

Samsung

  1. Settings
  2. About phone
  3. System Updates
  4. Update Profile
  5. Settings > About Phone > Update Profile
  6. Settings > More > Mobile Networks > Carrier Settings > Update Profile

Once you've selected "Update Profile," all you need to do is wait until it

Sorry dat het in het Engels is, maar dit ws het eerste dat ik vond

🙂 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanbiederinstellingen, slecht netwerk, slecht data

@Ex-Netweter 

 

Dat Engels is geen probleem hoor.

 

Ik heb net eens goed in mijn foon liggen snuisteren (Galaxy S8 met Android 9) en ik kan daar toch niks van terugvinden hoor. Zelfs die menustructuur is er niet, laat staan de items ...

 

Maar misschien kijk ik er over ... In ieder geval, ook van mijn vorige foons is zulk een menu mij onbekend ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Aanbiederinstellingen, slecht netwerk, slecht data

@StefaanH : Ja, het kan goed zijn dat dit bij Android inbegrepen is in de software-update en dat dit niet apart te zien is. Ben ook geen kei in Android, zodus 😉

🙂

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanbiederinstellingen, slecht netwerk, slecht data

Ook de Galaxy A6 met Android 8 Oreo had ik dat nergens gevonden.

 

Maar met het proberen te adviseren voor https://www.netweters.be/t5/Surfen-bellen-sms-en/mototola-G6-plus-kan-geen-sms-versturen-ontvangen/m... heb ik eens gezocht waar zoiets te vinden is op mijn toestel en ik veronderstel nu dat het equivalente staat onder Berichten, de drie puntje boven, Configuratieberichten.

0 Likes
Meerschaut
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol!

Aanbiederinstellingen, slecht netwerk, slecht data

Hoi Pops,

 

kheb de update uitgevoerd en nu zit ik ook op telenet 36.0, hopelijk zijn de verbindingsproblemen opgelost.

 

nogmaals dank voor de tip

 

mvg Nick

Ex-Netweter
 

Aanbiederinstellingen, slecht netwerk, slecht data

@Meerschaut Graag gedaan, was geen moeite :-). Hopelijk zijn de probs opgelost.

🙂

0 Likes