24765
netweters
|
152526
antwoorden
|
20715
vragen
|
Hallo. Wij hebben een nieuw abonnement genomen op wigo met 5 simkaarten. We hebben er al 2 ontvangen. Wij activeren de kaartjes en 1 werkt er niet Nu zeggen ze Dat het aan de gsm zou liggen. Deze gsm heeft altijd gewerkt met een oplaadkaart en nooit geen problemen mee gehad. Het simkaartje van Telenet heeft geen bereik. Iemand anders een oplossing. Hier zit je dan met een simkaart die niet werkt en van Telenet geen oplossing gekregen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bv.
Betrokken SIM-kaart in een andere GSM steken en indien de kaart ook daar niet werkt ligt het klaar en duidelijk aan de SIM-kaart = defect of niet geactiveerd
Misschien best naar een nabijgelegen Telenet-center gaan met GSM en oude en nieuwe SIM-kaart met de boodschap dat de nieuwe niet werkt en moet omgeruild worden (of niet geactiveerd is)
P.S.
Jaren geleden een gelijkaardig probleem gehad met 2 SIM-kaarten voor een Nokia GSM 6230 (was blijkbaar toen "een gekend probleem")
Kan je in mijn telenet de twee abonnementen zien?
Heb je al eens geprobeerd de twee sim kaarten te wisselen van toestel?
In volgende link vind je wat info over activering: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-mobiel-abonnement-activeren/
Hopelijk ben je er iets mee.
Louishufk
Ja deze zijn geactiveerd. 4g werkt ook enkel bellen om sms'en gaat niet.
Bij de info op de gsm staat overal telenet vermeld.
Alles is net het zelfde van instellingen als op de gsm van mijn zoon. Is net dezelfde gsm
Groetjes
Ze zijn geactiveerd. Het rare is dat als ik mijn simkaart in de gsm heb ik ook niet kan bellen of sms'en. Kan toch niet dat we voor een simkaart van Telenet een andere gsm moeten kopen. De simkaart van Orange werkte heel goed
Start je toestel eens terug op, als je dat nog niet gedaan hebt.
Indien het dan niet lukt gewoon terug bellen naar Telenet. Een andere operator kan misschien wel helpen.
Ik heb al 2 keer gebeld. Telkens zeggen ze dat het aan het toestel ligt. Een simkaart van orange of proximus die werken wel. Ik zal morgen nog eens proberen wie weet lukt het dan.
Bedankt voor je reactie.
In afwachting dat bellen wel kan, kan je misschien volgende link eens doornemen.
Leerrijk.
https://www.netweters.be/t5/Bellen/SIM-kaart-nog-niet-geactiveerd/td-p/10813
Dank u voor de link. Gsm al een paar keer opgezet pin code steeds ingegeven.
Gsm een reset gegeven. Ik hoor morgen wel of ze nog iets kunnen doen. 😉
Vandaag weer gebeld en ze kunnen mij niet helpen. De kaart staat bij hun actief dus koop u dan een andere gsm was het antwoord.
Alle andere providers werken op de gsm enkel telenet niet.
@Cheyenne je bent ook zeker dat alle instellingen van het toestel correct staan om te kunnen bellen en sms'en? Dit kan je controleren via de mobile configurator.
Werkt dat nog niet, steek dan zeker je simkaart eens in een ander toestel om te controleren of het dan wel werkt. Zo ja, ligt het effectief aan je toestel en hoogst waarschijnlijk aan de instellingen ervan.
Als laatste kan je ook nog eens proberen langsgaan in een Telenet center met je toestel in de hoop dat ze je ter plaatse gaan kunnen helpen.
@Suzy we hebben alle instellingen nagekeken met een anders net hetzelfde toestel en alles stond goed.
Haar simkaartje werkt in een ander toestel.
Ik ben naar een Telenet center gegaan en hadden een nieuwe simkaart gegeven. Deze had net hetzelfde probleem. In het Telenet center konden ze mij niet helpen dat deden ze niet zeiden ze. Dus enkel een kaartje gekregen.
Daarnet naar een iPhone winkel geweest en het zou inderdaad een fout in het toestel kunnen zijn. Aangezien deze nog in garantie is krijgen we een nieuwe.
Daar ga ik straks om en hopelijk is dan alles opgelost .
Alvast bedankt voor al jullie tips.