De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bellen en sms'en werkt niet met nieuwe WIGO simkaart?

Beantwoorden
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Pageturner! Mooi, mooi! Primeur!

Hallo. Wij hebben een nieuw abonnement genomen op wigo met 5 simkaarten. We hebben er al 2 ontvangen. Wij activeren de kaartjes en 1 werkt er niet  Nu zeggen ze Dat het aan de gsm zou liggen. Deze gsm heeft altijd gewerkt met een oplaadkaart en nooit geen problemen mee gehad. Het simkaartje  van Telenet heeft geen bereik. Iemand anders een oplossing. Hier zit je dan met een simkaart die niet werkt en van Telenet geen oplossing gekregen. 

0 Likes
Beantwoorden
13 reacties
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Even demarreren... Een bus vol! π-DAY! Nog geen reader's digest? :-)

Bv.

Betrokken SIM-kaart in een andere GSM steken en indien de kaart ook daar niet werkt ligt het klaar en duidelijk aan de SIM-kaart = defect of niet geactiveerd

Misschien best naar een nabijgelegen Telenet-center gaan met GSM en oude en nieuwe SIM-kaart met de boodschap dat de nieuwe niet werkt en moet omgeruild worden (of niet geactiveerd is)

 

P.S.

Jaren geleden een gelijkaardig probleem gehad met 2 SIM-kaarten voor een Nokia GSM 6230 (was blijkbaar toen "een gekend probleem") 

 

0 Likes
Beantwoorden
Freshman Allesweter
Berichten: 888
Een mailpaal! Volop in the game! Ongelooflijk (maar waar)! Jij bent af!

@Cheyenne

Kan je in mijn telenet de twee abonnementen zien?

Heb je al eens geprobeerd de twee sim kaarten te wisselen van toestel?

In volgende link vind je wat info over activering: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-mobiel-abonnement-activeren/

Hopelijk ben je er iets mee.

  Louishufk | Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Pageturner! Mooi, mooi! Primeur!

Louishufk

Ja deze zijn geactiveerd. 4g werkt ook  enkel bellen om sms'en gaat niet. 

Bij de info op de gsm staat overal telenet vermeld. 

Alles is net het zelfde van instellingen als op de gsm van mijn zoon. Is net dezelfde gsm  

Groetjes 

0 Likes
Beantwoorden
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Pageturner! Mooi, mooi! Primeur!

Ze zijn geactiveerd. Het rare is dat als ik mijn simkaart in de gsm heb ik ook niet kan bellen of sms'en. Kan toch niet dat we voor een simkaart van Telenet een andere gsm moeten kopen. De simkaart van Orange werkte heel goed  

0 Likes
Beantwoorden
Freshman Allesweter
Berichten: 888
Een mailpaal! Volop in the game! Ongelooflijk (maar waar)! Jij bent af!

@Cheyenne 

Start je toestel eens terug op, als je dat nog niet gedaan hebt.

Indien het dan niet lukt gewoon terug bellen naar Telenet. Een andere operator kan misschien wel helpen.

 

 

  Louishufk | Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Pageturner! Mooi, mooi! Primeur!

@louishufk 

Ik heb al 2 keer gebeld. Telkens zeggen ze dat het aan het toestel ligt. Een simkaart  van orange of proximus die werken wel. Ik zal morgen nog eens proberen wie weet lukt het dan. 

Bedankt voor je reactie.

Beantwoorden
Freshman Allesweter
Berichten: 888
Een mailpaal! Volop in the game! Ongelooflijk (maar waar)! Jij bent af!

@Cheyenne 

In afwachting dat bellen wel kan, kan je misschien volgende link eens doornemen.

Leerrijk.

https://www.netweters.be/t5/Bellen/SIM-kaart-nog-niet-geactiveerd/td-p/10813

  Louishufk | Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Pageturner! Mooi, mooi! Primeur!

@louishufk 

Dank u voor de link. Gsm al een paar keer opgezet pin code steeds ingegeven. 

Gsm een reset gegeven. Ik hoor morgen wel of ze nog iets kunnen doen. 😉

0 Likes
Beantwoorden
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Pageturner! Mooi, mooi! Primeur!

Vandaag weer gebeld en ze kunnen mij niet helpen. De kaart staat bij hun actief dus koop u dan een andere gsm was het antwoord. 

Alle andere providers werken op de gsm enkel telenet niet. 

0 Likes
Beantwoorden
Freshman Allesweter
Berichten: 1131
Champagne, lezer van het jaar! It's your third party! Full speed writing! Boek alvast het Sportpaleis!

@Cheyenne 

 

Heb je die bewuste sim kaart al eens in een andere foon geprobeerd?

   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden
Community Manager
Berichten: 2195
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! It's your fourth party! π-DAY!

@Cheyenne je bent ook zeker dat alle instellingen van het toestel correct staan om te kunnen bellen en sms'en? Dit kan je controleren via de mobile configurator

 

Werkt dat nog niet, steek dan zeker je simkaart eens in een ander toestel om te controleren of het dan wel werkt. Zo ja, ligt het effectief aan je toestel en hoogst waarschijnlijk aan de instellingen ervan.

 

Als laatste kan je ook nog eens proberen langsgaan in een Telenet center met je toestel in de hoop dat ze je ter plaatse gaan kunnen helpen. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSuzy | Community Manager

Do, or do not. There is no "try". - Star Wars

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Pageturner! Mooi, mooi! Primeur!

@Suzy we hebben alle instellingen nagekeken met een anders net hetzelfde toestel en alles stond goed. 

Haar simkaartje werkt in een ander toestel. 

Ik ben naar een Telenet center gegaan en hadden een nieuwe simkaart gegeven. Deze had net hetzelfde probleem. In het Telenet center konden ze mij niet helpen dat deden ze niet zeiden ze. Dus enkel een kaartje gekregen.

Daarnet naar een iPhone winkel geweest en het zou inderdaad een fout in het toestel kunnen zijn. Aangezien deze nog in garantie is krijgen we een nieuwe. 

Daar ga ik straks om en hopelijk is dan alles opgelost .

 

Alvast bedankt voor al jullie tips. 

 

Beantwoorden
Highlighted
Community Manager
Berichten: 2195
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! It's your fourth party! π-DAY!

@Cheyenne goed dat er nog garantie was op je toestel! Hopelijk is het met een nieuw toestel opgelost dan. 😉

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSuzy | Community Manager

Do, or do not. There is no "try". - Star Wars

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden