Beantwoorden
Pg1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
YEAH! CAPSLOCK DAY! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Bellen met Telenet vanuit Kroatië

Mijn dochter wil vanuit Kroatië naar een vaste lijn in België bellen maar lukt niet - is toch gewoon 0032 als landcode niet ?

0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen met Telenet vanuit Kroatië

@Pg1 

De landcode is idd 0032 maar je kan ook eens +32 gebruiken misschien dat het dan wel lukt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Bellen met Telenet vanuit Kroatië

@Pg1 

0032 is juist. De meest gemaakte fout is dat men de 0 van het Belgische nummer mee vormt.

Dus als je nummer 016123456 is dan mag de nul niet mee gekozen worden: 003216123456.

Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Bellen met Telenet vanuit Kroatië

De landcode is juist dan afhankelijk naar wie je wil bellen moet je de 0 in het Belgische zonenummer negeren dus als je naar iemand met een nummer uit Brussel wil bellen 0032(0)2 dat tussen haakjes en in een bold lettertype moet je niet intoetsen.

0 Likes
ErwinC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Bellen met Telenet vanuit Kroatië

Ik meen dat ook voor Internationaal/EU bellen "Roaming" dient aan te staan.
Dat is een optie die je in je smartphone dient te activeren.
Velen denken dat het enkel voor internet is.

Roaming staat standaard uit voor je eigen financiële bescherming. Voor internet in de EU zone maakt het al wat minder uit, maar bellen (ook naar het thuisland) is en blijft een internationale communicatie en kan je dus beter vermijden.
Gebruik een of andere app (bv messenger van Facebook) om over internet te bellen.
Kroatië zit in de EU zone, maw je kan gebruik maken van internet roaming tot een bepaald verbruik dat je terugvindt in je abonnement condities. Ga je daarboven wordt je internet geblokkeerd of betaal je de volle dure kosten!

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Bellen met Telenet vanuit Kroatië


@ErwinC  schreef:

Ik meen dat ook voor Internationaal/EU bellen "Roaming" dient aan te staan.
Dat is een optie die je in je smartphone dient te activeren.
Velen denken dat het enkel voor internet is.

Je verwart de term roaming en dataroaming. Die laatste is degene wat ervoor zorgt dat je mobiele data kan gebruiken in het buitenland. 

De term roaming staat inderdaad voor de functionaliteit van gesprekken en sms’en in het buitenland. Bij moderne telefoons vind je praktisch geen instelling meer om deze roaming te beheren. Deze staat gewoon standaard altijd aan en dit zal in principe steeds zo zijn. Sommige operatoren bieden nog wel de mogelijkheid om dit via hun procedure eventueel uit te schakelen.

De dataroaming kan je uiteraard wel zelf instellen op je smartphone. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
ErwinC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Bellen met Telenet vanuit Kroatië

Klopt als een bus.
Net getest op mijn Galaxy 22 Ultra.
Als ik de optie "Roaming" uitzet stopt enkel de dataroaming. Ik kan nog steeds Internationaal bellen.


0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Bellen met Telenet vanuit Kroatië


@ErwinC  schreef:

Klopt als een bus.
Net getest op mijn Galaxy 22 Ultra.
Als ik de optie "Roaming" uitzet stopt enkel de dataroaming. Ik kan nog steeds Internationaal bellen.


"Internationaal bellen" heeft hier toch niets mee te maken.

Tenzij je op dit ogenblik in het buitenland bent?

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Bellen met Telenet vanuit Kroatië


@ErwinC  schreef:

Voor internet in de EU zone maakt het al wat minder uit, maar bellen (ook naar het thuisland) is en blijft een internationale communicatie en kan je dus beter vermijden.
Gebruik een of andere app (bv messenger van Facebook) om over internet te bellen.
Kroatië zit in de EU zone, maw je kan gebruik maken van internet roaming tot een bepaald verbruik dat je terugvindt in je abonnement condities. Ga je daarboven wordt je internet geblokkeerd of betaal je de volle dure kosten!


Vanuit de EU is "internationaal bellen" (ook naar het thuisland) binnen de EU inbegrepen in je binnenlandse belminuten. Geen idee waarom je dit zou moeten vermijden?

  • als je vanuit Belgiê naar het buitenland bent (ook binnen de EU) is dat wel betalend (internationaal tarief voor het betreffende land).
  • als je vanuit de EU naar een nummer buiten de EU belt, is dat ook betalend (internationaal tarief voor het betreffende land).
William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 94
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Bellen met Telenet vanuit Kroatië

Opgelet, niet elk land gebruikt 00 om internationaal te bellen...

Hier vind je een tabel, als ik het goed zie moet je 9932 gebruiken (en niet 0032) om vanuit Kroatie naar Belgie te bellen.

(vanuit de US is het bvb 011, enz)

https://www.tuxx.be/nl/internationaal/telefoneren/vanuit_buitenland/

William

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen met Telenet vanuit Kroatië

De + zou overal moeten werken. (dus +32xxxxxxx)