24773
netweters
|
152596
antwoorden
|
20720
vragen
|
Ik ben momenteel nog een Orange klant en ben me dus i.v.m. een mogelijke overstap aan het oriënteren.
Uit ervaring weet ik dat de algemene bereikbaarheid op onze locatie zowel bij Orange als Telenet zeer matig is. Daarom dat Orange hier destijds een FemtoCell (Mobile Coverage Extender) voor een betere bereikbaarheid heeft geïnstalleerd.
Nu lees ik dat Telenet geen Mobile Coverage Extender meer verkoopt en enkel en alleen nog maar bellen over Wifi aanbiedt. Onze smartphones bestaan hier uit een iPhone 8 en 2 keer een XR. Ik veronderstel dat het i.v.m. ondersteuning wel goed zit.
Vraag 1:
Wanneer ik nu bij Telenet over Wifi zou bellen, kan ik mij dan ook door het hele huis verplaatsen zonder dat ik hierbij de verbinding verlies, net zoals ik mij nu bij Orange met hun FemtoCell binnenshuis overal kan verplaatsen.
Vraag 2:
Aangezien ik hier mijn eigen Wifi-netwerk (Unifi-producten) heb en de Orange router puur fungeert als modem. Vraag ik me af of het bellen over Wifi enkel maar werkt over de Telenet-modem?
De modem/router staat hier in huis in de meterkast en komt de algemene Wifi-ontvangst niet ten goede. Vandaar dat ik een eigen Wifi-netwerk in huis en tuin heb opgebouwd.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Patrick,
Het was inderdaad beschikbaar in hun software, het is pas op het moment dat ze het proberen te activeren dat er een foutmelding komt.
Je ziet ook dat de nieuwe pagina op telenet alle supported devices verwijderd zijn.
Zoals ik al zei heb het rechtstreeks aan hun gevraagd en er is niks veranderd en er is ook geen probleem. De pagina die ik je toonde met de beschikbare toestellen is rechtstreeks van hun pagina ( mijn cache en cookies leeg ik elke dag ).
De pagina link de je stuurde is niet in de cache van je toestellen, dat is een reverse proxy cache bij Telenet zelfs. Je herkent die omdat de url en de pagina twee keer verschijnt in de url.
Als je naar hun gewone pagina gaat, dan zal je zien dat die lijsten van ondersteunde devices nu weg zijn. https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-mobiel-bellen-via-4g-en-wifi/
En het is echt recent verwijderd, want volgens de cache was de pagina er nog op dinsdag.
Heb het voor je nagevraagd en alles werkt zoals het moet werken en de activatie ervan op je simkaart gebeurd nog altijd via de klantendienst. Er is dus geen achterliggende dienst die dit voor je moet activeren. Ook hier krijg ik weer het volledige overzicht van de Samsung toestellen die ondersteund worden.
Op mijn Samsung S21 5G werkt het perfect , als ook op de iPhone geen probleem.
@patrick37 Bij mij werkt het ook op mijn iphone, maar ik heb daar nooit iets speciaals voor gedaan.
Het werkte gewoon.
Ooit toen ik naar Telenet ben overgegaan moest ik het activeren op de simkaart. Maar voor de rest werkt het goed en op elk toestel.
Ik heb net gebeld om dat truukje even met mijn 5s iphone uit te halen..... blijkt dat men dat nog niet wil doen voor WIGO wel voor One.....
Dit zou niet mogen afhangen van je pakket. Het is iets wat Telenet aanbied dus of je nu Wigo of een One hebt dat mag echt geen verschil maken. VoWifi is niet afhankelijk van een pakket enkel afhankelijk van toestel of dit werkt ja of nee. Dus als jou toestel dit kan ondersteunen dan zou telenet het moeten en mogen activeren.
Daar kan ik enkel maar volmondig mee akkoord gaan. Verschillen in snelheid en andere toeters en bellen, OK, maar een fundamentele dienst zoals VoWiFi en VoLTE, dat is er of dat is er niet, onafhankelijk van uw abo. Punt.
Blijft een probleem.... bij mijn tweede oproep op de helplijn kreeg ik een dame die zelf een 5s had en "bellen over wifi" in haar instellingen....zij kon intern echter alleen vinden dat de SMS nog niet uitgezonden was voor alle telenet gebruikers.....het zou ooit komen..
Dan bij Apple nagekeken voor telenet..twee systemen "bellen over wifi" en nog een ander...
Terug via Facebook en messenger : alle links doorgegeven van Apple..... kan toch niet volgens Telenet. Dan stilte.
Zitten hier mensen met werkende 5s of hebben jullie allemaal nieuwer spul ?
Ik vrees er een beetje voor dat de meeste toch wel met 'nieuwer spul' zitten. De Iphone 5s is toch al een ouder beestje en wordt niet eens meer ondersteund bij Apple voor updates.
@Theo2 schreef:Ik heb net gebeld om dat truukje even met mijn 5s iphone uit te halen..... blijkt dat men dat nog niet wil doen voor WIGO wel voor One.....
Wat bedoel je juist met "ze" willen het niet doen voor Wigo? Wat "willen ze" niet doen??
Voor bellen over WiFi zijn er eigenlijk 3 voorwaarden:
In jouw geval denk ik: