Beantwoorden
Joskeoo7
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Bellen over wifi vs Mobile Coverage Extender

Ik ben momenteel nog een Orange klant en ben me dus i.v.m. een mogelijke overstap aan het oriënteren.

 

Uit ervaring weet ik dat de algemene bereikbaarheid op onze locatie zowel bij Orange als Telenet zeer matig is. Daarom dat Orange hier destijds een FemtoCell (Mobile Coverage Extender) voor een betere bereikbaarheid heeft geïnstalleerd.

 

Nu lees ik dat Telenet geen Mobile Coverage Extender meer verkoopt en enkel en alleen nog maar bellen over Wifi aanbiedt. Onze smartphones bestaan hier uit een iPhone 8 en 2 keer een XR. Ik veronderstel dat het i.v.m. ondersteuning wel goed zit.

 

Vraag 1:

Wanneer ik nu bij Telenet over Wifi zou bellen, kan ik mij dan ook door het hele huis verplaatsen zonder dat ik hierbij de verbinding verlies, net zoals ik mij nu bij Orange met hun FemtoCell binnenshuis overal kan verplaatsen.

 

Vraag 2:

Aangezien ik hier mijn eigen Wifi-netwerk (Unifi-producten) heb en de Orange router puur fungeert als modem. Vraag ik me af of het bellen over Wifi enkel maar werkt over de Telenet-modem?

 

De modem/router staat hier in huis in de meterkast en komt de algemene Wifi-ontvangst niet ten goede. Vandaar dat ik een eigen Wifi-netwerk in huis en tuin heb opgebouwd.

 

0 Likes
26 reacties
sebastienbo2
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Bellen over wifi vs Mobile Coverage Extender

Patrick,

 

Het was inderdaad beschikbaar in hun software, het is pas op het moment dat ze het proberen te activeren dat er een foutmelding komt.

 

Je ziet ook dat de nieuwe pagina op telenet alle supported devices verwijderd zijn.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen over wifi vs Mobile Coverage Extender

@sebastienbo2  

Zoals ik al zei heb het rechtstreeks aan hun gevraagd en er is niks veranderd en er is ook geen probleem. De pagina die ik je toonde met de beschikbare toestellen is rechtstreeks van hun pagina ( mijn cache en cookies leeg ik elke dag ). 

 

Schermafbeelding 2021-09-26 om 13.25.21.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sebastienbo2
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Bellen over wifi vs Mobile Coverage Extender

De pagina link de je stuurde is niet in de cache van je toestellen, dat is een reverse proxy cache bij Telenet zelfs. Je herkent die omdat de url en de pagina twee keer verschijnt in de url.

Als je naar hun gewone pagina gaat, dan zal je zien dat die lijsten van ondersteunde devices nu weg zijn. https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-mobiel-bellen-via-4g-en-wifi/

En het is echt recent verwijderd, want volgens de cache was de pagina er nog op dinsdag.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen over wifi vs Mobile Coverage Extender

@sebastienbo2  

Heb het voor je nagevraagd en alles werkt zoals het moet werken en de activatie ervan op je simkaart gebeurd nog altijd via de klantendienst. Er is dus geen achterliggende dienst die dit voor je moet activeren. Ook hier krijg ik weer het volledige overzicht van de Samsung toestellen die ondersteund worden. 

 

Op mijn Samsung S21 5G werkt het perfect , als ook op de iPhone geen probleem. 

Schermafbeelding 2021-09-26 om 13.36.40.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Bellen over wifi vs Mobile Coverage Extender

@patrick37 Bij mij werkt het ook op mijn iphone, maar ik heb daar nooit iets speciaals voor gedaan.

 

Het werkte gewoon.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen over wifi vs Mobile Coverage Extender

@Christof75  

Ooit toen ik naar Telenet ben overgegaan moest ik het activeren op de simkaart. Maar voor de rest werkt het goed en op elk toestel. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Bellen over wifi vs Mobile Coverage Extender

Ik heb net gebeld om dat truukje even met mijn 5s iphone uit te halen..... blijkt dat men dat nog niet wil doen voor WIGO wel voor One.....

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen over wifi vs Mobile Coverage Extender

@Theo2 

Dit zou niet mogen afhangen van je pakket. Het is iets wat Telenet aanbied dus of je nu Wigo of een One hebt dat mag echt geen verschil maken. VoWifi is niet afhankelijk van een pakket enkel afhankelijk van toestel of dit werkt ja of nee. Dus als jou toestel dit kan ondersteunen dan zou telenet het moeten en mogen activeren. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen over wifi vs Mobile Coverage Extender

Daar kan ik enkel maar volmondig mee akkoord gaan. Verschillen in snelheid en andere toeters en bellen, OK, maar een fundamentele dienst zoals VoWiFi en VoLTE, dat is er of dat is er niet, onafhankelijk van uw abo. Punt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Bellen over wifi vs Mobile Coverage Extender

Blijft een probleem.... bij mijn tweede oproep op de helplijn kreeg ik  een dame die zelf een 5s had en "bellen over wifi" in haar instellingen....zij kon intern echter alleen vinden dat de SMS nog niet uitgezonden was voor alle telenet gebruikers.....het zou ooit komen..

 

Dan bij Apple nagekeken voor telenet..twee systemen "bellen over wifi" en nog een ander...

Terug via Facebook en messenger : alle links doorgegeven van Apple..... kan toch niet volgens Telenet.  Dan stilte.

 

Zitten hier mensen met werkende 5s  of hebben jullie allemaal nieuwer spul ?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen over wifi vs Mobile Coverage Extender

@Theo2 

Ik vrees er een beetje voor dat de meeste toch wel met 'nieuwer spul' zitten. De Iphone 5s is toch al een ouder beestje en wordt niet eens meer ondersteund bij Apple voor updates. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Bellen over wifi vs Mobile Coverage Extender


@Theo2  schreef:

Ik heb net gebeld om dat truukje even met mijn 5s iphone uit te halen..... blijkt dat men dat nog niet wil doen voor WIGO wel voor One.....


Wat bedoel je juist met "ze" willen het niet doen voor Wigo? Wat "willen ze" niet doen??

 

Voor bellen over WiFi zijn er eigenlijk 3 voorwaarden:

  1. Deze dienst moet door Telenet geactiveerd worden voor jouw nummer. Dit vereist in sommige gevallen een manuele interventie van de Klantendienst. Dit heeft dus niets te maken met welk abonnement je hebt, en heeft ook niets te maken met welk toestel je hebt. Dit is gewoon een activatie voor jouw SIM kaart.
  2. Jouw toestel moet VoWiFi/VoLTE ondersteunen. Dit heeft dus ook niets te maken met welk abonnement je hebt, en heeft zelfs niets met Telenet te maken. Dat is gewoon een feature op je toestel: je toestel heeft het of heeft het niet (meestal komt dit met een software update).
  3. Jouw toestel moet door Telenet ondersteund worden (zie lijst met ondersteunde toestellen). Het is dus niet genoeg of jouw toestel het "heeft" of niet ...

In jouw geval denk ik:

  1. check (Telenet heeft het geactiveerd).
  2. check (jouw toestel ondersteunt het).
  3. fail (Telenet ondersteunt jouw toestel niet)??

 

0 Likes