Beantwoorden
Eded
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Data sim bij het nieuwe One(Up) vanaf 5/6/23

Momenteel hebben we een OneUp met 2 sim's en een datasim.
Omdat het een beetje overkill blijkt, overweeg ik de OneUp vervangen door One.
Daar zijn, behalve de snelheid, de overige dingen hetzelfde.
De aap komt uit de mouw als je wat verder kijkt.  Als je wil overschakelen, zijn er niet meer exact dezelfde voorwaarden geldig.
Wat blijkt: ipv een gezamelijke pot van 600Gb voor België en 80Gb in Europa, is dit nu aangepast per Sim.
Dus 300Gb per sim (nog steeds voldoende), en 40Gb per sim in Europa.
Laat nu net dit het punt zijn waarbij de datasim, die hoofdzakelijk gebruikt wordt in een camper, interessant was.
Het is trouwens niet beschreven en dus niet duidelijk hoeveel de datasim in Europa kan verbruiken.  Met 2 sims en een datasim is dit in totaal 3x40Gb? of 2x 40Gb waarvan ééntje geshared wordt met de datasim?
De volgende stap zal dus mogelijks zijn, dat er overgeschakeld wordt naar One, en slechts 1 Sim , en voor data in Europa een andere oplossing gezocht wordt.
Dat is een besparing van 44€ per maand of 531€ per jaar.  Hiervoor kan ik best wel iets beter vinden om de buitelandse reizen van wat Gb's te voorzien
Wat is jullie mening?

13 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Data sim bij het nieuwe One(Up) vanaf 5/6/23

Ik denk dat jij je geen zorgen moet maken.

1) Bij de "nieuwe" One is de eerste SIM "onbeperkt" (= 300 GB binnenland + 40 GB EU)

2) Vanaf de 2de SIM kan je kiezen tussen onbeperkt of 10GB. Je kan (1 keer per facturatie periode) wisselen tussen 10GB en onbeperkt.

3) de gratis data SIM is ook onbeperkt.

Er is dus geen "pot" meer, maar bij een "One for 2" kan je 3 onbeperkte SIM's krijgen (2 GSM's + 1 data SIM).

 

Eded
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Data sim bij het nieuwe One(Up) vanaf 5/6/23

Bedankt,

Het punt is dat ik de datasim, die in een MIFI zit, toch niet telkens ga wisselen om van het totale pakket te kunnen genieten.

Ook weet ik nog niet of er nu 2x40 of 3x40Gb ter beschikking zijn.

 

Ex-Netweter
 

Data sim bij het nieuwe One(Up) vanaf 5/6/23

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Data sim bij het nieuwe One(Up) vanaf 5/6/23

@flip1953 zat het vebruik van de datasim niet in 1 van de gsm abo's? of komt de 300gig bovenop je gsmabo?

Eded
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Data sim bij het nieuwe One(Up) vanaf 5/6/23

Bedank, 

Dat weet ik natuurlijk al, maar het antwoord op mijn vraag is er niet bij want deze fiche is voor het vroegere one(up)

 

Eded
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Data sim bij het nieuwe One(Up) vanaf 5/6/23

Bij de vroegere one(up) voor 2 was er 600Gb data, om het even door welke sim dit verbruikt wordt. Zo ook voor de 80Gb in Europa.

Bij de one(up) nu of bij wijziging is het mij nog steeds niet duidelijk 

Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Data sim bij het nieuwe One(Up) vanaf 5/6/23

Een datasim deelt niets van verbruik met een andere sim.
Bij een datasim heb je 300GB en 40GB voor in de EU, net zoals bij de eerste sim in een OneUp abonnement
Vanaf je tweede sim kan je kiezen voor een 10GB data sim, wat geen verandering geeft aan je datasim. Deze blijft altijd 300/40GB

Ex-Netweter
 

Data sim bij het nieuwe One(Up) vanaf 5/6/23

Bij nader inzien moet ik toegeven dat de informatie die Telenet op haar website verschaft héél onduidelijk is:

In de wettelijke verplichte infofiches staat het volgende:


In ONE(up) is 1 datasimkaart gratis inbegrepen. De datasimkaart dient enkel voor het connecteren van extra toestellen, niet voor het gebruik in smartphones. Deze kan dus enkel gebruikt worden om te surfen, niet om te bellen of sms’en. De gebruikte data maakt deel uit van het algemene datavolume van ONE(up).

Dat trekt toch weer werkelijk op niets zo'n verwarrende informatie!
In een topic op Netweters beweert @Bjarne totaal iets anders: https://www.netweters.be/t5/Aankondigingen/Vanaf-nu-ook-5GB-simkaart-in-ONE-up-vanaf-2e-simkaart/m-p...

Ik denk dat je je probleem best kan oplossen met een andere simkaart: https://esim.holafly.com/nl/esim-europa/

MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Data sim bij het nieuwe One(Up) vanaf 5/6/23

Klopt, de info in de productfiches is niet meer juist en moet ge-update worden. Heb dit ook al aangehaald hier: https://www.netweters.be/t5/Surfen-bellen-sms-en/Verbruik-datasimkaart-niet-raadpleegbaar-in-Telenet...

@Suzy liet toen weten dat dit ook intern doorgegeven is: https://www.netweters.be/t5/Surfen-bellen-sms-en/Verbruik-datasimkaart-niet-raadpleegbaar-in-Telenet...

Helaas zijn de go2market mensen nog steeds niet wakker geschoten om dit aan te passen of te verduidelijken overal 🙂

bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Data sim bij het nieuwe One(Up) vanaf 5/6/23

Hallo, we vragen het verder na. Bedankt voor de opmerking. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Data sim bij het nieuwe One(Up) vanaf 5/6/23


@Eded  schreef:

Ook weet ik nog niet of er nu 2x40 of 3x40Gb ter beschikking zijn.


Zoals ik het hierboven toch reeds heb vermeld?

In de nieuwe One is er geen pot meer.

Als je dus een nieuwe "One for 2" hebt, met de optie van 2 onbeperkte SIM's + gratis data SIM, dan heb je:

- 3X300 GB binnenland

- 3X40GB EU

 

Eded
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Data sim bij het nieuwe One(Up) vanaf 5/6/23

Bedankt.

@Suzy klopt dit? kan dit bevestigd worden?

Alleszins is dat nog steeds onhandig voor gebruik in een MIFI.  

 

Eded
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Data sim bij het nieuwe One(Up) vanaf 5/6/23

Het blijft stil bij Telenet