Beantwoorden
De_Rafa_56
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Dataverbruik streaming apps verminderen

Ik kijk via de Telenet tv box naar apps.Ik stel vast dat ik bv. na 4u streamen  >12GB verbruikt heb op 1 avond. Hoe kan ik het dataverbruik van de apps VRT Max, Vtm go, Amazon Prime, enz… verminderen?

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Dataverbruik verminderen

0 Likes
15 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Dataverbruik streaming apps verminderen

@De_Rafa_56 

Dat ga je niet verminderen want apps tellen mee in je verbruik.

Als je het al wil verminderen zou de oplossing zijn om zo min mogelijk te kijken maar goed daar dient het uiteindelijk ook niet voor. Weet nu niet wat voor abonnement je hebt maar als je een onbeperkt abonnement hebt dan moet je niet te veel kijken naar je verbruik. Maar als je een abonnement hebt met een limiet ja dan is het er wel zo door op die manier.

Hier is een maandelijks verbruik van over de 1 TB dus ben wel blij dat ik een onbeperkt abonnement heb aangezien alles bijna via streaming gedaan wordt. En dan bedoel ik Netflix en dergelijke.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
De_Rafa_56
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Dataverbruik streaming apps verminderen

Bedankt voor je reactie.
In Spanje heb je voor €25 een abonnement met onbeperkt data verbruik aan 600 gig snelheid.
Dat is spijtig genoeg niet het geval in België....
Met onze 150 GB /maand zijn we er zelfs met netflix, altijd goed geraakt: je kan je netflix online instellen zodat je verbruik minimaal is.
Het verbruik instellen bij VRT, VTM, Prime enz..kan precies niet...
Telenet heeft me nu geadviseerd om de TV resolutie lager te zetten. Ben benieuwd of ik dan nog iets van kwalitatief beeld ga hebben.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Dataverbruik streaming apps verminderen

@De_Rafa_56 

Bij Netflix kan je idd instellingen doen zodat je minder verbruik hebt. Hier staat alles op max ingesteld aangezien we 4K kijken via Netflix.

ja Belgie is een duur land betreft onbeperkte abonnementen maat goed je moet voor je zelf eens bekijken wat je gebruikt en wat je nodig hebt. je kan onbeperkt nemen ook tegen een mindere prijs.

Nu hebben jullie 150 Gb per maand maar daar kom je maandelijks amper mee toe , zie je gestelde vraag. Dan moet je eigenlijk je een wedervraag stellen past mijn abonnement nog wel bij mijn verbruik ? Niet geheel dus kun je eens zien voor een ander abonnement met onbeperkt verbruik. En heb je ook alles nodig wat ze aanbieden in een pack ?

Heb je de gsm bij Telenet of ergens anders ?


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Dataverbruik streaming apps verminderen

In België kost een onbeperkt vast internetabonnement 34 euro per maand bij Scarlet.

Als Telenet te duur is, weet je waar naartoe.

0 Likes
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Dataverbruik streaming apps verminderen

Scarlet VDSL lijkt me niet direct een alternatief als je comfortabel wil binge watchen enz.

Agree, tot 3TB in hun standaard 34 euro contract, maar ... VDSL, en de Proximus VDSL abonnementen, no matter Proximus zelf of Scarlet, geven een max download snelheid op, bij scarlet TOT 70Mbps, maar de kleine lettertjes zeggen "afhankelijk van bedrading, afstand tot centrale, ... " Of maw, voor hetzelfde geld heb je maar 20Mbps, en kan je 4K streaming al op je buik schrijven vrees ik.  Ik ken zo iemand die beetje remote woont en op PXm 8Mbps downloadsnelheid had...

Alles hangt natuurlijk af vd situatie, waar je woont enz, maar VDSL lijkt me op geen enkele manier een competitor vd coax kabel, nu niet en nooit niet.  Als het fiber wordt is het een ander verhaal natuurlijk.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Dataverbruik streaming apps verminderen


@BandR  schreef:

Scarlet VDSL lijkt me niet direct een alternatief als je comfortabel wil binge watchen enz.


Wat voor onzin is dit? De snelheid op VDSL is stabieler dan op coaxkabel, er zijn geen vertraagde snelheden of piekuurmaatregelen, de snelheid is op elk uur van de dag gelijk. Via VDSL heb je een individuele koperlijn naar één van de 28 800 glasvezelstraatkasten die Proximus in België heeft geplaatst, niet naar de "centrale". Je verbinding zal daardoor veel stabieler zijn dan op Telenet coaxkabel waar je de bandbreedte met heel je buurt deelt.

Netflix 4K verbruikt 15 Mbps, VDSL is meer dan snel genoeg voor streaming. Er zijn miljoenen klanten die dat elke dag ervaren.
Maar jij hebt duidelijk geen ervaring met een VDSL-lijn.

0 Likes
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Dataverbruik streaming apps verminderen

Wat ben jij weer negatief zeg, weet altijd alles beter blijkbaar, denk zeker hier niet het geval, maar mijn mening, maakt niet uit.

De feiten, dsl, of het nu adsl of vdsl of vdsl2 is, geeft je je eigen koperpaar, ergens upstream uiteraard evengoed shared, maar de snelheid wordt in eerste instantie bepaald door de afstand tot de CO, de kast in de straat zeg maar, als die te groot is gaat dat reflecteren in je snelheid, no matter time of day, die gaat wel een rol spelen bij aggregatie verder upstream!!  Potentieel kan de ISP via versterking dat kort houden , maar is te duur, dus is niet in place.

Enkele quotes uit tech literatuur want ik weet er niets van:

"The distance between the CO and your premises is one of the main factors that determines the maximum speed and quality of your DSL service. The longer the copper wire, the more resistance, noise, and interference it encounters, which reduces the signal strength and clarity. The distance limit for DSL depends on the type of DSL technology, the quality of the wire, and the presence of any repeaters or amplifiers along the route. Generally, the distance limit for ADSL (asymmetric DSL) is about 18,000 feet (5.5 km), while for VDSL (very high speed DSL) it is about 4,500 feet (1.4 km). Beyond these limits, the DSL signal becomes too weak or distorted to maintain a reliable connection."

"To measure how your DSL performance is affected by distance, you need to know two key metrics: attenuation and SNR (signal-to-noise ratio). Attenuation is the loss of signal strength over distance, measured in decibels (dB). The higher the attenuation, the lower the DSL speed. SNR is the ratio of the signal power to the noise power, measured in dB. The higher the SNR, the better the DSL quality. You can check your attenuation and SNR values by logging into your DSL modem or router and looking for the DSL status or statistics page. Alternatively, you can use online tools or apps that test your DSL speed and quality."

Als je dus beetje te ver woont krijg je gewoon minder speed, en kan echt laag zijn, afh van waar je woont.

En Proximus gaat echt geen extra versterkers plaatsen voor verre locaties, is te duur.

En wat betreft 4K speeds op Netflix,

Kan inderdaad soms 17Mbps zijn, maar kan oplopen tot ong 24Mbps.  Uiteraard voldoende met een 70Mbps lijn, als je met niet te veel gelijk streamt toch, maar de 70 is niet gegarandeerd, dus mits iets te ver van de CO, drop je naar 50, 30, ... en permanent, niet enkel in piek!!

 

 

0 Likes
Jari_Opsomer
Experienced Meerweter
Berichten: 92
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Dataverbruik streaming apps verminderen

Neem hey! telecom's (Orange) internet, dat is via het zelfde netwerk als Telenet. Onbeperkt en voor een veel lagere prijs.

0 Likes
DeMMi
Moderator
Berichten: 16
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Tien op tien!

Dataverbruik streaming apps verminderen

@BandR @Ex-Netweter Deze discussie gaat niet meer over de vraag van de topicstarter. Kunnen we wel on-topic blijven, zodat de topicstarter ook verder geholpen kan worden met zijn vraag? Proberen jullie de discussie ook constructief te houden? Elkaar verwijten lijkt me toch echt niet nodig. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDeMMi | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Dataverbruik streaming apps verminderen


@BandR  schreef:

En wat betreft 4K speeds op Netflix,

Kan inderdaad soms 17Mbps zijn, maar kan oplopen tot ong 24Mbps.  Uiteraard voldoende met een 70Mbps lijn, als je met niet te veel gelijk streamt toch, maar de 70 is niet gegarandeerd, dus mits iets te ver van de CO, drop je naar 50, 30, ... en permanent, niet enkel in piek!!


Kijk eens aan, je moet je "mening" al bijstellen.
In je vorige bericht verkondigde dat je met VDSL niet "comfortabel" kon bingewatchen. Dat VDSL geen concurrentie voor coaxkabel is. Dat is dus onzin!
VDSL is beschikbaar voor 96,6% van de Belgische bevolking en 2 miljoen gezinnen maken er vandaag gebruik van.
Mij maak je niet wijs dat die 2 miljoen Belgische gezinnen niet vlot kunnen streamen.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Dataverbruik streaming apps verminderen

@Jari_Opsomer 

Orange en Telenet zijn niet van dezelfde tak, Orange is een ander netwerk dan Telenet, het is Telenet dat samenwerkt met base, 

hey telecom werkt met Orange dat een apart netwerk heeft, die delen wel masten met Proximus op bepaalde plekken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Dataverbruik streaming apps verminderen

Het gaat om het vaste netwerk, Orange, hey! telecom en Telenet gebruiken allen het coaxkabelnetwerk van Wyre.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Dataverbruik streaming apps verminderen

@Ex-Netweter @BandR dit heeft, zoals @DeMMi aangeeft, niets meer met het verminderen van het dataverbruik te maken. Als jullie willen nog verder willen bespreken hoe het vaste netwerk per provider werkt, dan gaan we jullie vragen dit in een apart onderwerp doen. 

Lijkt me zeer logisch dat, als @De_Rafa_56 alsnog voor een onbeperkt internetabonnement wil gaan, hij de verschillende opties op de markt moet vergelijken. Zodat hij het abonnement kan nemen dat het beste bij zijn noden aansluit. En weet dat je altijd eens contact kan opnemen met mijn collega's van de klantendienst (telefonisch of online) om te kijken wat de mogelijkheden zijn. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

De_Rafa_56
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Dataverbruik streaming apps verminderen

En misschien kunnen jullie mij contacteren?

0 Likes