Beantwoorden
catmen
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Doktersadministratie belt via een anonieme nummer?

Wanneer iemand zijn afspraak bij de dokter niet kan nakomen dan telefoneert de dokter zijn patiënt administratie automatisch een lijst op van eventuele wachtenden, die dan mogen komen, dat gebeurt via een computer systeem die de lijst af belt, Ik krijg dan op mijn gsm van die administratie een telefoontje en verschijnt er op mijn scherm " anonieme oproep" het oproep nummer verschijnt NIET! Daar ik geen anonieme oproepen beantwoord blijf ik eeuwig op de wachtlijst staan! 

is dat eigenlijk wettelijk in orde? Dat je word gebeld en het nummer niet ziet! Het is een erkende organisatie, als die zo werken met anonieme oproepen heb ik daar toch grote vragen bij! Diegene die dan wel reageert op anonieme oproepen komt dan aan de beurt! Beetje absurt niet? 

RB

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Anonieme oproepen via gsm.

0 Likes
33 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Doktersadministratie belt via een anonieme nummer?

Iedereen beslist of zijn nummer al dan niet zichtbaar zal zijn. Dit is juist een wettelijk recht.

Het is uw keuze om al dan niet een onbend nummers te beantwoorden.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Doktersadministratie belt via een anonieme nummer?

@catmen lijkt me eerder iets waar de dokterspraktijk zelf voor kiest of heeft ingesteld. Misschien dat je het eens bij hen kan aankaarten dat dit jou als patiënt tegenhoudt om de oproep te beantwoorden. Mogelijks hebben ze deze feedback nog gehad en kunnen ze er iets aan veranderen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

catmen
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Doktersadministratie belt via een anonieme nummer?

Ok heb dat aangekaart bij die organisatie zij verontschuldigen zich maar dat blijkt hun manier van werken.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Doktersadministratie belt via een anonieme nummer?

Ik kan me twee gevallen voorstellen waarbij ze bewust voor onbekend nummer kiezen.

1. Hun systeem is verbonden met een sim kaart. Aannemen van gespekken is niet voorzien, want er is nergens een menselijk tussenkomst. In dit geval zal de opgeroepene moeten antwoorden door een bepaalde toets in te drukken. (vb. Druk op 1 als u naar deze afspraak wil komen of anders haak nu in).

2. Het oproepen is uitbesteed aan een externe partner (een soort call center). Het nummer van deze externe partner is niet zichtbaar want dir nummer wordt voor verschillende klanten gebruikt en zij kunnen helemaal niet ingaan op medische kwesties.

0 Likes
catmen
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Doktersadministratie belt via een anonieme nummer?

Dat is het dus, de administratie is uitgegeven aan een externe firma, die werkt vermoedelijk voor een aantal dokters. Zij zijn op de hoogte van die hun agenda. Als je naar je dokter telefoneert voor een afspraak (in mijn geval een dermatoloog) kom je automatisch bij een "secretaresse" terecht niet bij je dokter zelf. Zij maken de afspraak. Het zijn ook zij, die wanneer een patiënt zijn afspraak niet nakomt er naar personen word getelefoneerd  die op een wachtlijst staan, eerst de eerste bij geen opnemen naar de tweede enz. Dat gebeurt automatisch door een computer systeem, als ervdan iemand op neemt krijg je maar eerst iemand aan de lijn. Maar je krijgt hun nummer als je niet op neemt niet te zien er staat dan "anonieme oproep" als je dus geen anonieme oproepen aan neemt zoals velen, blijf je op die wachtlijst, ook in "recente oproepen" op mijn toestel zie je geen nummer, je kan wel bellen naar dat anoniem nummer maar dat zou dan even goed naar een nummer in Rusland kunnen zijn vrees ik, je weet dat dus niet. En dat stoort me serieus en vraag me af of het niet wettelijk verplicht is van het nummer te tonen, dat een computer naar je heeft getelefoneerd en dus geen nummer heeft is lulkoek. 

0 Likes
WG94
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1015
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Doktersadministratie belt via een anonieme nummer?


@catmen  schreef:

En dat stoort me serieus en vraag me af of het niet wettelijk verplicht is van het nummer te tonen, dat een computer naar je heeft getelefoneerd en dus geen nummer heeft is lulkoek. 


Neen dat is niet wettelijk verplicht. Iedereen kan er voor kiezen om te bellen zonder hun nummer te delen.

En in de situatie van een callcenter ook wenselijk, aangezien ze niet opgebeld willen worden op dat nummer.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Doktersadministratie belt via een anonieme nummer?

@catmen 

Als ik zo een belangrijke telefoon verwacht dan neem ik de anonieme telefoons ook op!

Deze dan niet opnemen is pas absurd!

Waarom neem je deze niet op? Als het je niet aanstaat leg je toch gewoon af?

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Doktersadministratie belt via een anonieme nummer?

@Santa 

Ik neem nooit op bij anoniem, ben je bedrijf maak jeje maar kenbaar/ herkenbaar. Zeker in tijden van nu. (Is mijn persoonlijke mening, ff los van dit topic)

Ken ik je nr niet, neem ik ook niet op, dan laat je maar iets achter op de voicemail en bel ik wel terug. 

En tegenwoordig, kan je ook als je pech hebt, een telefoon aannemen, en het een betalende lijn is dat jou geld kost, maar dat weet je niet.

/Offtopic: laatst artikel gelezen, waarin veel mensen duppe waren, van betaalde sms abbonementen, die ze zelf niet hadde gestart. Het zijn vieze tijden, en zal er zeker niet beter op worden. Grootste en gemakkelijke diefstallen en fraudes gebeuren nu op een bureaustoel achter scherm, verstopt achter valse ip's, in landen waar je niks tegen kan beginnen of terugeisen

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Doktersadministratie belt via een anonieme nummer?


@DeLLiAnO  schreef:

En tegenwoordig, kan je ook als je pech hebt, een telefoon aannemen, en het een betalende lijn is dat jou geld kost, maar dat weet je niet.


Dat bestaat niet ...

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Doktersadministratie belt via een anonieme nummer?

@DeLLiAnO 

Als ik die onzin lees die jij schrijft dan denk ik ook het zijn vieze tijden....

 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Doktersadministratie belt via een anonieme nummer?

@catmen meestal bellen ze anoniem omdat dit via een telefoon centrale of VOIP systeem gaat. Moest dit het nummer van de dokter zijn zou hij constant gebeld worden.

Hetgeen ze ook wel kunnen doen is alles laten toekomen bij de centrale nummer zodat er maar 1 extern nummer gekend is en daarop kunnen bellen. Maar dat is een keuze dat ze maken. Ik ken veel mensen die anonieme nummers niet opnemen, dus niet echt een goed idee dat ze voor zoiets een anoniem nummer gebruiken. 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Doktersadministratie belt via een anonieme nummer?


@kristofDW  schreef:

Ik ken veel mensen die anonieme nummers niet opnemen,


Waarom???

Omdat ze één of ander onzinnig verhaal gelezen hebben op Facebook?

Neen, je kan niet gehackt worden door gewoon de telefoon op te nemen!!!

 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Doktersadministratie belt via een anonieme nummer?

@Santa 

Onzin? Wat we al tijd door hebben is, dat als iemand iets anders doet/zegt/weet/heeft/denkt... En het niet in jou kraampje past, is het niet waar, rotzooi, niet juiste manier van werken, onzin.. En dan moet je maar wat de anti "santa" gaan spelen aka the grinch????

Sorry man, jij houd jou aandeel in wat je tipt ik het mijn, en zeker op deze manier/toon, vreet maar lekker je eigen binnenkas op. Doe ik niet aan mee. Doei doei ✌️🫶👋

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Doktersadministratie belt via een anonieme nummer?

Als je een vaste telefoon hebt en niet de optie ken je beller, wordt je uitsluitend gebeld door een onbekend nummer. Achteraf kan je wel 1919 oproepen om ofwel het nummer te krijgen of wel de lededeling onbekend nummmer. 

Bij de GSM was dat direct een standaard functie. 

Met op te nemen neem je geen risico. Met terug te bellen moet je voorzichtig zijn. Ik bel enkel terug naar nummers die ik ken. 

0 Likes