Beantwoorden
XTbe
Professional Meerweter
Een bus vol! BINGO! Warming up? De volle 100!

FUP/Verbruikerslimiet 3tb

Ik heb mijn grootste twijfels of dit iets zal uithalen maar wil dit toch even op het forum gooien in de hoop dat de moderators dit even meenemen intern

De Telenet prijzen zijn afgelopen maanden gestegen, meer en meer content dient via apps gestreamd te worden, volumes van content zoals games is de afgelopen jaren exponentieel gestegen.

Echter wat niet gestegen is in lijn met het voorgaande is de FUP van 3TB bij Telenet. Daarom de vraag of dit eens herbekeken kan worden zodat dit deze limiet terug in lijn komt met "normaal" verbruik. Dit hoeft voor mij niet voor alle abonnementen maar evt voor de abonnementen met hogere snelheden aangezien er een relatie is met de hoeveelheid data die gecosumeerd wordt

10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

@XTbe 

Alles is duurder in het leven maar ook daar krijgen we niks extra voor terug helaas. 

Begrijp dat je zou zeggen meer snelheden of meer volume te hebben voor de prijsstijging maar dat gaat niet zijn. Kom je niet met 3 TB denk dat het voor de meeste wel genoeg zal zijn om te gebruiken. 

Mijn verbruik is niet omhoog gegaan in die jaren ondanks alle streaming en online raming die we doen thuis. het verbruik blijft hetzelfde. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kevin10
Professional Weetjesweter
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Klagen zal niets uithalen bij een kabelprovider die naast deze FUP ook nog eens de snelheden vertraagt tijdens de piekuren: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/meer-over-je-internet/wat-is-telenet-...

Als je meer dan 3 TB wil verbruiken moet je veranderen van provider. Edpnet of Mobile Vikings zijn écht onbeperkt, er is geen snelheidsverlaging na een verbruik van 3 TB.

Hofkens
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

Bij de lancering van One is de limiet verhoogd naar 3000GB in de piekuren (17-24h). Daarvoor bij Wigo was dit 750GB en voor de Covid-periode waren de piekuren ook veel uitgebreider (12-24h) dus zowel qua limiet als de piekuren zijn er de voorbije jaren al wijzigingen gebeurd.

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@XTbe  schreef:

Echter wat niet gestegen is in lijn met het voorgaande is de FUP van 3TB bij Telenet. Daarom de vraag of dit eens herbekeken kan worden zodat dit deze limiet terug in lijn komt met "normaal" verbruik.

Telenet past gewoon de wet toe. Het BIPT heeft besloten dat een onbeperkt volume min. 3TB per maand moet zijn (of 300GB voor mobiel), om het woord "onbeperkt" te mogen gebruiken. Telenet geeft dus het minimum wat de wet voorschrijft.

Jammer genoeg heeft het BIPT (onder druk van de providers?) het "onbeperkt" volume nog niet aangepast aan de nieuwe realiteit. Je moet dus je pijlen schieten naar het BIPT. Van zodra het BIPT de onbeperkte volumes verhoogt, zal Telenet gewoon (moeten) volgen.

luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Zal moeilijk worden in de piekuren dat zal  niet geval zijn 

Wel in nachturen na 0.00 uur zouden ze minder kunnen aanrekenen tot 06.00 uur dan heb je meer dan je 3TB

Wie weet na +- 5 jaar als er meer plaats is op de kabel 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@flip1953  schreef:

Jammer genoeg heeft het BIPT (onder druk van de providers?) het "onbeperkt" volume nog niet aangepast aan de nieuwe realiteit. 

Tenzij jij cijfers hebt die het tegendeel bewijzen zegt mijn buikgevoel dat gebruikers die maandelijks +3TB gebruiken op hun mobieltje niet in de meerderheid zijn. Maar misschien bevind ik me in een andere realiteit.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

@sb 

3 TB op de gsm is wel wat veel of je bedoeld 300 GB op de gsm , die ik zelf niet eens gebruik , ik ben maar een voorbeeld. 3 TB nee dat is niet aan de orde dat ik ze gebruik voor vast internet. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@patrick37  schreef:

@sb 

3 TB op de gsm is wel wat veel of je bedoeld 300 GB op de gsm , die ik zelf niet eens gebruik , ik ben maar een voorbeeld. 3 TB nee dat is niet aan de orde dat ik ze gebruik voor vast internet. 

Misverstand. Ik was in de waan dat het over mobiele abonnementen ging. Bedankt voor de rechtzetting! 3 TB op de internetverbinding van een gezin waar iedereen graag 4k streamt en waar men online games speelt (Steam?), geen idee hoe lang die gaan toekomen...

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
Hofkens
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

@luc55  schreef:

Zal moeilijk worden in de piekuren dat zal  niet geval zijn 

Wel in nachturen na 0.00 uur zouden ze minder kunnen aanrekenen tot 06.00 uur dan heb je meer dan je 3TB

Wie weet na +- 5 jaar als er meer plaats is op de kabel 

De FUP is momenteel een verbruik van 3TB per maand tijdens de piekuren. Alle verbruik van middernacht tot 17.00 uur 's avonds wordt wel weergegeven via MyTelenet, maar telt niet mee voor de FUP. Dus je mag zo goed als 100GB verbruiken per dag (96,77 GB per dag bij een maand van 31 dagen) tijdens de piekuren (17.00 tot 24.00 uur). Vanaf dan val je (ook enkel tijdens de piekuren) terug naar een lagere snelheid. Buiten deze uren is verbruik volledig onbeperkt en surf je ook sowieso aan de normale snelheid. Enkel tijdens de piekuren wordt de snelheid gelimiteerd bij een verbruik van meer dan 3000GB per maand en dit ook enkel tot de volgende aanrekeningsperiode.

luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Je hebt gelijk wel verwarrend zet dan alleen de meter aan voor de piekuren waarom de rest daarbij zetten 

Als dit alleen maar telt 

Nu zie ik ook verschillen als het op is  dat gaat volgens abo de snelheid  wordt verlaagt naar  10 Mbps* of 20 Mbps 

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/verbruik/wat-is-onbeperkt-surfen/

En yugo staat er ook nog bij zie ik 

Vrienden zijn al meer dan een jaar automatische overgezet naar de ONE versie 

Best eens de website een update geven en alle overbodige zaken verwijderen