24747
netweters
|
152256
antwoorden
|
20683
vragen
|
In de Antwerpse metro stations en tunnels heb ik helemaal geen of zeer slechte mobiele ontvangst. Soms staat er wel 4G (meestal H+) maar is er geen internet ontvangst.
Als ik het navraag bij andere reizigers dan blijken de Proximus gebruikers geen probleem te hebben. Kan dat opgelost worden?
Bij mij zelfde probleem, je kan zelfs geen ticket activeren, terug naar boven : tram weg
krijg je als antwoord bij Telenet , is normaal
mijn Echtgenote heeft orange en geen enkel probleem
@Evdb schreef:Als ik het navraag bij andere reizigers dan blijken de Proximus gebruikers geen probleem te hebben. Kan dat opgelost worden?
Ja natuurlijk: switchen naar een provider die je daar wel ontvangst geeft (als dat voor jou belangrijk is) 🤔
Je kiest toch zelf bij welke provider je een contract afsluit?
@marcel3X schreef:In de tunnels wordt toch echt maar 1 netwerk geïnstalleerd, waar alle Providers gebruik van maken, dus Proximus gaat echt geen betere ontvangst hebben in de tunnels.
Wie heeft jou dat wijsgemaakt? De vele ervaringen die hierboven werden gepost bewijzen toch de onzin van jouw bewering?
Binnelandse roaming bestaat niet in België, met één uitzondering en dat zijn de nooddiensten: 112 kan je altijd bereiken, zelfs als je geen netwerk hebt van de eigen provider (maar wel van een andere provider).
@marcel3X schreef:Trouwens Antwerpen heeft geen Metro...
Nog zo'n onnozele reactie die niets met het probleem te maken heeft 😫
@marcel3X schreef:probleempje is waarschijnlijk jou telefoon, die niet de juiste frequenties ondersteund, heb je vaak met 'goedkope' telefoons die uit China geïmporteerd worden...
Jouw dure telefoon werd waarschijnlijk ook in China geproduceerd 🤗
'bij elke tunnel is slechts 1 mobiele operator verantwoordelijk voor de dekking '
'mobiele operators werken samen, zodat niet ieder aparte antennes hoeft te plaatsen'
misschien ff artikel lezen..
Wat heeft een artikel over de HSL treintunnels in Nederland te maken met de metro van Antwerpen?
probeer gewoon niet te reageren als je geen verstand van zaken hebt...
Dag @marcel3X
Ik heb nagevraagd of dit wel klopt.
Zoals @flip1953 wel aangeeft, lijkt me dit wel geen binnenlandse roaming te zijn zoals je zelf aangeeft. Roaming is voor het buitenland. Waar je misschien aan denkt, is de netwerkselectie van je smartphone/gsm? Anyway, de vraag is uitgesteld of er daar effectief een netwerk wordt gedeeld door verschillende operatoren. We komen er zo spoedig mogelijk op terug zodra we een antwoord hebben.
@marcel3X Ondertussen hebben we hier meer informatie over ontvangen.
Het klopt dat in metro's de antenna's via een DAS (Distributed Antenna System) gedeeld worden tussen de operatoren.
1 operator is eigenaar en de andere koppelen in. Telenet koppelt hier dus in op een DAS van een andere operator.
We merken in de statistieken dat er voor een aantal dagen mindere gebruikservaring was (tijdens moment van de klachten), maar dit lijkt nu terug gestabiliseerd te zijn.
Telenet zal later dit jaar investeren in een 5G upgrade die de gebruikservaring ten goede zal komen.
Ik was dit weekend in de metro van Antwerpen, ikzelf heb een privé simkaart van Telenet & business kaart van Proximus. M'n vriendin heeft Orange. M'n Proximus kaart & Orange van vriendin werkte perfect, Telenet simkaart totaal niet. Op welke antenne's koppelt Telenet dan in, en waarom zou Telenet moeten investeren in een 5G upgrade als Telenet inkoppelt op andere antennes... ik ben hier niet 100% in thuis uiteraard (technisch), maar vroeg me dit toch af.