Beantwoorden
Evdb
Experienced Meerweter
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! Warming up? De volle 100!

Geen of zeer slechte ontvangst in de Antwerpse metro

In de Antwerpse metro stations en tunnels heb ik helemaal geen of zeer slechte mobiele ontvangst. Soms staat er wel 4G (meestal H+) maar is er geen internet ontvangst.

Als ik het navraag bij andere reizigers dan blijken de Proximus gebruikers geen probleem te hebben. Kan dat opgelost worden?

25 reacties
Philippevb
Freshman Weetjesweter
Handje vol! Goed gevonden! It's your eighth party! Mooi, mooi!

Bij mij zelfde probleem, je kan zelfs geen ticket activeren, terug naar boven : tram weg

krijg je als antwoord bij Telenet , is normaal 

mijn Echtgenote heeft orange en geen enkel probleem 

m-jan20
Freshman Meesterweter
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

vrij dramatische situatie inderdaad

m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@Evdb  schreef:

Als ik het navraag bij andere reizigers dan blijken de Proximus gebruikers geen probleem te hebben. Kan dat opgelost worden?

Ja natuurlijk: switchen naar een provider die je daar wel ontvangst geeft (als dat voor jou belangrijk is) 🤔

Je kiest toch zelf bij welke provider je een contract afsluit?

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@marcel3X  schreef:

In de tunnels wordt toch echt maar 1 netwerk geïnstalleerd, waar alle Providers gebruik van maken, dus Proximus gaat echt geen betere ontvangst hebben in de tunnels.

Wie heeft jou dat wijsgemaakt? De vele ervaringen die hierboven werden gepost bewijzen toch de onzin van jouw bewering?

Binnelandse roaming bestaat niet in België, met één uitzondering en dat zijn de nooddiensten: 112 kan je altijd bereiken, zelfs als je geen netwerk hebt van de eigen provider (maar wel van een andere provider).

@marcel3X  schreef:

Trouwens Antwerpen heeft geen Metro...

Nog zo'n onnozele reactie die niets met het probleem te maken heeft 😫

@marcel3X  schreef:

probleempje is waarschijnlijk jou telefoon, die niet de juiste frequenties ondersteund, heb je vaak met 'goedkope' telefoons die uit China geïmporteerd worden...

Jouw dure telefoon werd waarschijnlijk ook in China geproduceerd 🤗

marcel3X
Freshman Meerweter
Topicwurm! Goed bezig! Say what?! On a roll...

https://www.ad.nl/auto/doorbraak-op-hogesnelheidslijn-na-zestien-jaar-eindelijk-mobiel-bereik-in-all... 

'bij elke tunnel is slechts 1 mobiele operator verantwoordelijk voor de dekking '

'mobiele operators werken samen, zodat niet ieder aparte antennes hoeft te plaatsen'

misschien ff artikel lezen..

flip1953
Freshman Meesterweter

Wat heeft een artikel over de HSL treintunnels in  Nederland te maken met de metro van Antwerpen?

marcel3X
Freshman Meerweter
Topicwurm! Goed bezig! Say what?! On a roll...

probeer gewoon niet te reageren als je geen verstand van zaken hebt...

FrederikC
Moderator
Een bus vol! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

En bij deze ga ik vragen om de discussie weer on-topic en neutraal te voeren. @flip1953 en @marcel3X , jullie reageren beiden niet meer inhoudelijk op het topic maar op elkaar. De toon van de berichten is niet meer ok, ik wil jullie dan ook beiden vragen om on-topic te focussen.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFrederik | Moderator

FilipD
Ex-Moderator
Waar zijn die handjes? WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Dag @marcel3X 

Ik heb nagevraagd of dit wel klopt. 

Zoals @flip1953 wel aangeeft, lijkt me dit wel geen binnenlandse roaming te zijn zoals je zelf aangeeft. Roaming is voor het buitenland. Waar je misschien aan denkt, is de netwerkselectie van je smartphone/gsm? Anyway, de vraag is uitgesteld of er daar effectief een netwerk wordt gedeeld door verschillende operatoren. We komen er zo spoedig mogelijk op terug zodra we een antwoord hebben. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Ex-Expert Moderator

Bjarne
Expert Moderator
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

@marcel3X Ondertussen hebben we hier meer informatie over ontvangen. 

Het klopt dat in metro's de antenna's via een DAS (Distributed Antenna System) gedeeld worden tussen de operatoren. 
1 operator is eigenaar en de andere koppelen in. Telenet koppelt hier dus in op een DAS van een andere operator. 
We merken in de statistieken dat er voor een aantal dagen mindere gebruikservaring was (tijdens moment van de klachten), maar dit lijkt nu terug gestabiliseerd te zijn.
Telenet zal later dit jaar investeren in een 5G upgrade die de gebruikservaring ten goede zal komen.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

m-jan20
Freshman Meesterweter
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Ik was dit weekend in de metro van Antwerpen, ikzelf heb een privé simkaart van Telenet & business kaart van Proximus. M'n vriendin heeft Orange. M'n Proximus kaart & Orange van vriendin werkte perfect, Telenet simkaart totaal niet. Op welke antenne's koppelt Telenet dan in, en waarom zou Telenet moeten investeren in een 5G upgrade als Telenet inkoppelt op andere antennes... ik ben hier niet 100% in thuis uiteraard (technisch), maar vroeg me dit toch af.

m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters