|
25.790
netweters
|
159.899
antwoorden
|
|
21.541
vragen
|
Goede middag
Weet iemand hoe ver we staan met mobiele dekking in de metro stations te Antwerpen en Brussel.
Titel gewijzigd door Dante (mod) | Vorige titel: Metro in Brussel en Antwerpern
In de metro stations van Antwerpen is er bijna geen Telenet-ontvangst. Proximus gebruikers blijken een goede ontvangst te hebben.
In de metrostation heeft Telenet inderdaad weinig bereik. Proximus heeft daarentegen wel goed bereik, omdat ze antennes in de metro stations hebben geplaatst.
Op dit moment stuur ik mijn Telenet nummer door naar een Proximus nummer omdat ik anders op veel plekken geen bereik heb. Het is jammer dat het zo moet.
Sinds de introductie van 5G lijkt het bereik afgenomen te zijn. Het is begrijpelijk dat dit gebeurt, omdat 5G de 4G antennes vervangt, en 5G heeft nu eenmaal een beperkter bereik heeft. In principe zouden ze meer antennes moeten plaatsen om dezelfde dekking te behouden, maar spijtig genoeg gebeurt dat niet, of toch niet genoeg.
@TELEMOB dit is iets dat hier al eerder een topic over gemaakt is en dat sindsdien nog niet is aangepast, de ontvangst buiten is belangrijker dan op zo kleine afstand plaats.
Hier zijn meerdere topics over, iedereen zit op dezelfde antenne in de metro, er ligt daar 1 maar netwerk en alle providers werken daar samen..
het kan dus niet dat Proximus een beter signaal heeft...
het kan hoogstens zo zijn dat je bepaalde locaties een beter bereik van buiten hebt...
het kan ook zo zijn dat je Telenet telefoon lang blijft hangen op een buiten antenne...en dus niet overschakelt naar t binnen netwerk...