24754
netweters
|
152378
antwoorden
|
20698
vragen
|
Beste,
Bij een toeval door een onderzoek op basis van mijn naam stel ik vast dat mijn naam en adres is zichtbaar in de witte gids. Weet iemand of welk formulier moet ik gebruiken om dit te zorgen dat ik ben niet meer zichtbaar in de digitale telefooonboek.
De reden van mijn vraag is dat ik krijg af en toe onbekende telefoonnummers dus ik wil dus dat mijn nummer wordt niet meer zichtbaar.
Ik krijg al meerdere keren per dag ook last met de gsm . Ondanks dat ik blokkeer de nummers ze blijven bellen..
Alvast bedankt voor uw advies.
Met vriendelijke groet,
Harfang.
Contacteer Telenet om je voorkeur door te geven Je nummer in de telefoongids eens zij dit aanpassen in de Centrale Nummerdatabank (CNDB) moet wittegids de aanpassing doorvoeren (Hoe pas ik als particulier mijn gegevens aan op wittegids.be?)
Contacteer gids@1207.be indien je niet meer vindbaar wil zijn via 1207 inlichtingendienst.
bericht aangepast, antwoord staat op hun site 😉
Dit zal je nummer niet uit de witte gids halen, maar kwaad zal het zeker niet doen: je nummer registreren bij Do Not Call Me
Kijk eens op deze pagina waar de witte gids naar verwijst (onderaan CNDB gegevens).
Bij het aanvragen bij Telenet voor een telefoonaansluiting (zowel vast als mobiel) heb je de keuze tussen: geheim nummer, nummer wordt niet vermeld in de gids of gewone vermelding.
Wik je dit veranderen dan moet je u tot uw telefoonaanbieder wenden en daar de verandering aanvragen.
exxtract uit de pagina van CNDB (central number data base).