Beantwoorden
W305879
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Mobiel ontvangst binnenhuis niet kwalitatief

Thuis heb ik geen ontvangst van gsm alleen als ik aan een raam staan of buiten gaan staan en dan nog is het soms gehakkeld . Wie kan mij helpen ? 

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: Telefoon ontvangst thuis is nihil

0 Likes
15 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiel ontvangst binnenhuis niet kwalitatief

@W305879 

 

Vroeger kon je een MCE aanschaffen, een Mobile Coverage Extender, waarmee je via internet het telefoonsignaal in uw living kon doen toekomen op een minizender. Helaas is dat verleden tijd.

 

Wat je wel kan doen is, wanneer je een compatibele foon hebt, bellen via VoWiFi. Dat staat voor Voice over WiFi. Voorwaarde is natuurlijk dat je goede WiFi in huis hebt. Al uw gewone telefoongesprekken worden dan via WiFi afgehandeld. Ze worden ook van uw beltegoed afgetrokken, niet van uw data-tegoed. Je belt trouwens ook gewoon naar een telefoonnummer, net zoals je zou doen als er voldoende telefoonsignaal zou zijn. De tegenpartij hoeft niet noodzakelijk ook over VoWiFi te beschikken, het zal steeds werken. Daarin verschilt VoWiFi dus van dingen zoals skype, whatsapp, enz ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Mobiel ontvangst binnenhuis niet kwalitatief

Die MCE (mobile coverage extender) kan je nog steeds kopen, maar niet meer bij Telenet.

Al lijkt me de VoWiFi een betere en minder dure oplossing.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiel ontvangst binnenhuis niet kwalitatief


@RuZ  schreef:

Die MCE (mobile coverage extender) kan je nog steeds kopen, maar niet meer bij Telenet.

Al lijkt me de VoWiFi een betere en minder dure oplossing.


Met uw suggestie kan ik helemaal akkoord gaan 😉

Rest enkel de vraag of TS over een compatibele foon beschikt ...

 

Hier dan mijn persoonlijke mening: moest je niet over een compatibele foon beschikken zou ik eerder van foon veranderen dan een MCE te kopen. Die VoWiFi werkt immers overal waar er WiFi is (in een station of grootwarenhuis bvb, waar dikwijls ook slechte telefoonontvangst is), die MCE enkel bij u thuis.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mobiel ontvangst binnenhuis niet kwalitatief

@W305879 Ik heb hetzelfde probleem. Hetgeen ik nu momenteel doe is gewoon mijn gsm op 3G zetten en dan heb ik wel genoeg ontvangst. Ik weet het, het is een gedoe maar dat is de enige manier om deftig ontvangst te hebben in huis. Met Proximus had ik geen problemen, maar tja 😉


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiel ontvangst binnenhuis niet kwalitatief

@W305879  

Bij mij thuis is voor elke provider een ramp heb van niemand bereik of beter gezegd goed bereik. 

Heb dan wel zoals @StefaanH al vermelde VoWifi actief en dat werkt perfect , heb dan wel een ondersteunend toestel hiervoor. 

 

Moest je toestel dit ondersteunen dan zou ik het op je nummer laten activeren via de klantendienst , als dit nog niet gedaan is. Als je een goed wifi bereik hebt thuis dan kan je over die techniek beheren en kan je ook bellen en gebeld worden thuis. Dan moet je niet aan de venster of deur te staan maar nogmaals je wifi bereik moet thuis dan wel goed zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mobiel ontvangst binnenhuis niet kwalitatief

Vraagje hieromtrend: werkt klassieke SMS ook via VoWIFI ?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Mobiel ontvangst binnenhuis niet kwalitatief

Neen.

Zoals het woord zegt: Voice over WiFi is alleen spraak.

 

SMS berichten worden wel als "bericht" verstuurd (als zowel afzender als ontvanger Android gebruiken), of als "i-message" (als zowel afzender als ontvanger i-Phone gebruiken) ...

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mobiel ontvangst binnenhuis niet kwalitatief

VoWIFI basseert op een VPN tunnel tussen de GSM en de provider. Deze kan voor voice en ook voor SMS of MMS gebruikt worden. De vraag is of je GSM het ondersteund, en de provider.

Telstra in Australië ondersteund dit al langere tijd, en schijnbaar start Vodafone er nu ook mee in verschillende landen.

Voordeel is dat je dus ergens waar je geen 3G (of betere) dekking hebt, maar wel wifi je zowel kunt bellen als sms'en.

 

https://www.ispreview.co.uk/index.php/2021/01/vodafone-uk-finally-starts-to-add-sms-support-to-wifi-...

https://www.telstra.com.au/support/mobiles-devices/telstra-wifi-calling#wifi-calling

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mobiel ontvangst binnenhuis niet kwalitatief


@flip1953  schreef:

Neen.

Zoals het woord zegt: Voice over WiFi is alleen spraak.

 

SMS berichten worden wel als "bericht" verstuurd (als zowel afzender als ontvanger Android gebruiken), of als "i-message" (als zowel afzender als ontvanger i-Phone gebruiken) ...


't Is maar omdat ik tegengestelde info lees.

Orange doet het blijkbaar wel: https://www.orange.be/nl/blog/bellen-wifi-5-dingen-die-je-moet-weten


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mobiel ontvangst binnenhuis niet kwalitatief


@Arnie  schreef:

VoWIFI basseert op een VPN tunnel tussen de GSM en de provider. Deze kan voor voice en ook voor SMS of MMS gebruikt worden. De vraag is of je GSM het ondersteund, en de provider.

Telstra in Australië ondersteund dit al langere tijd, en schijnbaar start Vodafone er nu ook mee in verschillende landen.

Voordeel is dat je dus ergens waar je geen 3G (of betere) dekking hebt, maar wel wifi je zowel kunt bellen als sms'en.


Ok, dus toch. Ik zal de vraag dan anders stellen. 😉 Supporteert Telenet naast voice ook SMS over VoWifi?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mobiel ontvangst binnenhuis niet kwalitatief

Ik heb het juist getest. Telenet ondersteunt SMS over  VoWifi.

Ik android/proximus, zoon iphone/telenet vowifi. We kunnen elkaar sms'en


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mobiel ontvangst binnenhuis niet kwalitatief


@Arnie  schreef:

Ik heb het juist getest. Telenet ondersteunt SMS over  VoWifi.

Ik android/proximus, zoon iphone/telenet vowifi. We kunnen elkaar sms'en


Top, bedankt @Arnie !


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Mobiel ontvangst binnenhuis niet kwalitatief


@Steven-E  schreef:

@flip1953  schreef:

Neen.

Zoals het woord zegt: Voice over WiFi is alleen spraak....


't Is maar omdat ik tegengestelde info lees.

Orange doet het blijkbaar wel: https://www.orange.be/nl/blog/bellen-wifi-5-dingen-die-je-moet-weten


Met mijn welgemeende excuses voor het verkeerde antwoord 🤐...

Blijkbaar ondersteunt VoWiFi toch het versturen van sms via de VoWiFi tunnel ...