Beantwoorden
Steven
Freshman Weetjeslezer
En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Mobiele data blokkeren tussen bepaalde tijdstippen

Telenet ... tijd om een oplossing aan te bieden.

Graag had ik de mobiele data van mijn zoon kunnen blokkeren tussen bepaalde tijdstippen.
Ik kan via de router zijn toestellen wel blokkeren, maar hij is al verstandig genoeg om over te schakelen naar 4G/5G om zo zelf een hotspot aan te maken.

Die domme filmpjes houden hem langer wakker dan nodig, en ik had hier graag een oplossing voor gevonden.

8 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Bekijk eens de ouderlijk toezicht oplossing die je op de smartphone kan instellen

Android: Hulp bij het instellen van digitale basisregels met Google Family Link 

iOS: Ouderlijk toezicht gebruiken op de iPhone of iPad van je kind (de optie Apparaatvrije tijd van Schermtijd lijkt me hier wat je nodig hebt)

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BandR
Professional Veelweter
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

mogelijks kan je ook Safespot gebruiken en safespot guard op zijn/haar telefoon/tablet zetten, en zo de parental control functie gebruiken.

Zoals altijd is er meestal wel 1 of andere backdoor, vpn of whatever, maar tzal weer een beetje lastiger worden.

Alternatief is eenvoudiger: foon/tablet blijven weg vd kamer bij slapen gaan ... waarsch eenvoudiger gezegd dan gedaan

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Is in elke geval eenvoudiger en zekerder dan een app gebruiken en big brother te spelen met je kind.

BandR
Professional Veelweter
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

agree, maar ieder kiest zijn eigen path uiteraard.

Bij mij is dat redelijk goed gelukt thuis 🙂

Steven
Freshman Weetjeslezer
En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Ouderlijk toezicht kan ik eens proberen, doch het had makkelijk geweest dit aangepast kunnen worden via telenet.
De zoon is vrij inventief, ik zie hem de sim al in een oudere toestel steken om toch verder te kunnen. (zou hij van mij kunnen hebben 🙂 )

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Als hij aan extra toestellen geraakt, dan kan hij misschien ook ergens een goedkope data-sim nemen en zo je blokkade bij Telenet omzeilen...

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Of afspreken met vrienden en van gsm wisselen.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Voor elke oplossing dat je bedenkt zal er een manier zijn om het te omzeilen. Als jij iets via de router blokkeert, dan kan je dit gewoon omzeilen met een VPN of Tor Browser. Ik zou zelf aanraden om gewoon het toestel af te nemen bij slaaptijd, maar ik zie dat er mogelijk andere toestellen beschikbaar zijn...

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'