Ontvangstkwaliteit BASE/Telenet
Een tijdje terug mijn telenet abonnement omgezet naar OneUp. Het inbegrepen GSM abonnement is toegekend aan de dochter, zelf zat ik toen naar volle tevredenheid bij Orange. Door omstandigheden omgeschakeld naar BASE, wat uiteindelijk tegenwoordig toch één pot nat is met Telenet.
Professioneel zit ik erg veel in de wagen. Met Orange had ik eigenlijk nooit het issue van geen (4G) bereik te hebben, tenzij in sommige goed geïsoleerde gebouwen. Dit schijnt met BASE/Telenet wel een ander verhaal te zijn.
Om eerlijk te zijn, behalve in dorps - en stadscentra mislukken oproepen vaak, trachten mensen me op te bellen en komen geregeld op de voicemail terecht.
Enkele voorbeeldjes zijn tussen Rumst en Walem is amper 4G, in Weert heb je amper de mogelijkheid om nog maar te bellen, laat staan data. Han sur Lesse heb je niks en zo kan ik nog wel even doorgaan. Geen issue met de smartphone, want als mijn dochter erbij is, heeft zij exact dezelfde problemen.
Waar ik nu naartoe wou: ik kan me voorstellen dat Telenet vandaag enkel nog gaat investeren in 5G masten. Vermits mijn iPhone XsMax geen 5G ondersteuning biedt, kan ik op die masten nog niet terugvallen. Wellicht ga ik na 4 jaar dat ding in het najaar eens upgraden. Eventueel een iPhone 14 die wel 5G zal hebben.
Weet iemand meer hoe het met de algehele dekking is van Telenet/BASE als je de 5G masten er ook nog bij telt?
Ik kom al wel eens in de Ardennen en het is natuurlijk een no-go dat je telefoon daar amper bruikbaar is. Ware het nu dat je via 5G kan bellen/surfen op de plekken waar 4G en lager niks doet, is het enkel afwachten op de nieuwe smartphone.
tnx alvast voor de info!
Gert