24748
netweters
|
152267
antwoorden
|
20687
vragen
|
Hallo,
met Wigo kon je vroeger premium nummers blokkeren via mijn telenet maar nu met one kan je enkel alle uitgaande nummer blokkeren… iemand een oplossing voor toch premium nummer te kunnen blokkeren op afstand?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb net eens gezien en het is idd niet mogelijk via 'mijn Telenet' als je one hebt.
Hier kan je er eens alles over nalezen. Anders zou ik toch eens contact zoeken met Telenet zelf om te zien of ze het achterliggend kunnen blokkeren.
Wel vreemd dat deze optie eruit gehaald is bij de One pakketten.
@Jamingo je kan dit nog altijd instellen voor je vaste lijn in ONE. Dit via het kaartje "Je vaste lijn" onder de categorie "Telefonie".
Vervolgens kies je voor Opties beheren > Instellingen (naast oproepblokkering). Hier vind je een lijst met mogelijke uitgaande oproepen die je wil blokkeren. Hou er rekening mee dat je maar 1 bolletje kan aanvinken en je dus het bolletje moet kiezen met het type uitgaande oproepen dat je wil blokkeren. Is dit enkel premium, dan duid je aan "Blokkeer oproepen naar betalende volwassenlijn - betalende infolijn". En bevestig dan je wijziging onderaan.
Voor mobiel kan je deze opties inderdaad niet beheren via Mijn Telenet.
Vroeger kon je met ‘Wigo’ ook premium nummers blokkeren bij mobiele nummers. Nu bij ‘One’ kan je enkel bij de vaste lijn online blokkeren…
Heb wigo, heb de premium nummers op de gsm toestellen van mijn kinderen laten blokkeren na contact met klantendienst via whatsapp.
Heb wel nog niet gecontroleerd of ze effectief geblokkeerd zijn.
Beste Jamingo,
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan dat jij hebt.
Ik zou graag alle Premium nummers en betaal SMS blokkeren voor de GSM van mijn dochter. Het Gsm-nummer maakt deel uit van een Telenet One abonnement.
Ik heb de vraag gesteld aan de Telenet klantendienst en kreeg daar het zeer teleurstellende antwoord dat dit simpelweg niet mogelijk is. Lijkt mij meer een "niet willen" dan een "niet kunnen" van Telenet (Als ze de optie kunnen aanbieden op de vaste lijn , waarom dat niet op de GSM?).
Ikzelf heb zonet een klacht geopend bij Telenet om dit tekort in hun service aan te kaarten. Ik denk dat er veel ouders zijn die deze optie zou kunnen waarderen.
Groeten,
Tom
Tot mijn grote verbijstering stel ik vast dat deze opties verdwenen zijn in Mijn Telenet!!!
Door in het verleden (vóór Telenet) twee keer betaal sms'en gekregen had waar ik niets mee te maken had, wilde ik dat in de toekomst vermijden (bij mijn overschakeling naar Telenet). Ik kon toen de premiumdiensten zowel op vaste als op mobiele telefoon afzetten. Zonder enige kennisgeving heeft Telenet deze opties laten verdwijnen.
Het enige wat nog kan is een verbuikslimiet instellen voor elk mobielnummer afzonderlijk. Eens deze limiet bereikt zijn de premiumnummers ook geblokkeerd.
@Suzyis dit een tijdelijke storing in het systeem? zijn deze opties definief afgevoerd? sinds wanneer? vindt Telenet het overbodig om dit te communiceren?
@janne_man ik was me hier zelf ook niet van bewust dat deze opties weg waren. Zal het eens intern navragen wanneer dit werd gewijzigd en hoe je dan nu bijvoorbeeld premium nummers kan blokkeren op je mobiele nummers.
Kan je tevens ook navragen voor de vaste telefoon. Ook daar is dat verdwenen. De Je vaste lijn tegel vermeldt wel Stel oproepblokkering in en beheer je opties. Als ik echter op deze tegel klik kan ik enkel mijn opties beheren.
Beste Janne_man,
"Het enige wat nog kan is een verbuikslimiet instellen voor elk mobielnummer afzonderlijk. Eens deze limiet bereikt zijn de premiumnummers ook geblokkeerd."
Deze optie vind ik terug maar (ik vermoed) enkel voor het SIM kaartje "Prijs volgens verbruik" - Deze optie is volgens mij niet beschikbaar voor de sim kaartjes in een One.
Mocht Telenet dit beschikbaar maken voor alle GSM formules zou dit zeker een aanvaardbaar alternatief zijn.
Groeten,
Tom
Ik zie niet in waarom Telenet een onderscheid zou maken bij de mobiele toestellen. Ongeacht welk mobiel abonnement, de klant kan altijd nog een verbruik aangerekend krijgen.
Je schrijft volgens mij, dus is hier iemand die One (up) heeft en kan die het antwoord geven op de vraag of je voor een mobile toestel uit een One (up) abonnement een verbruikslimiet in Mijn Telenet al dan niet een verbruikslimiet kan instellen.
Vandaag telefoon gekregen van Telenet in reactie op mijn klacht.
Blijkbaar kunnen premium nummers en zo wel geblokkeerd worden via de technische backoffice en dat hebben ze dan ook direct gedaan voor mij.
@janne_man schreef:is hier iemand die One (up) heeft en kan die het antwoord geven op de vraag of je voor een mobile toestel uit een One (up) abonnement een verbruikslimiet in Mijn Telenet al dan niet een verbruikslimiet kan instellen.
Ik heb een ONEup for 2 abonnement en kan bevestigne dat deze optie om premium nummers te blokkeren NIET beschikbaar is. Ik heb enkel de onderstaande blokkerings mogelijkheden bij de instellingen (in te stellen per SIM kaart).
Naast ONEup for 2 heb ik ook nog een kaartje "prijs volgens verbruik". Daar zie ik precies dezelfde opties.
Algemeen (niet per SIM kaart) heb ik ook verbruikslimiet instellingen
Graag had ik enkel aanvullingen bij deze oplossing.
1. Zijn de vroeger door de gebruiker ingestelde blokkeringen behouden door Telenet?
2. De vraag ging hier over mobiele abonnementen. Ook voor de vaste telefoon zijn deze instellingen verdwenen. Geldt hier hetzelfde antwoord?
3. Op welke manier kan de gebruiker vandaag controleren welke blokkeringen actief zijn (per lijn)?
4. Moet men daarvoor een volledig privacy rapport opvragen?
Hoe realistisch is het antwoord via de klantendienst? (bewust geen nummer bijgezet, want de vraag is subjectief en enkel een neen zou spontaan aanvaard worden)
5. Hebben de externe partners van Telenet die voor en in naam van Telenet de telefoon beantwoorden hiervoor de gepaste scenario's gekregen of zullen ze het in Keulen horen donderen?