24757
netweters
|
152439
antwoorden
|
20706
vragen
|
Hello allemaal.
Sinds een jaar heeft mijn moeder problemen met bepaalde mensen die haar niet kunnen bellen/sturen.
De persoon die haar probeert te bellen krijgt 'nummer niet in gebruik' bericht. Het lijkt erop dat ze die nummers heeft geblokkeerd maar dat is niet zo. Ik heb haar gsm al van binnen en buiten gekeerd. Al is ze ook wel in staat om op de gekste knoppen te duwen zonder te weten wat het doet.
Ik kan haar bereiken zonder probleem, haar broer totaal niet, maar zij kan wel haar broer bellen. Hetzelfde verhaal met haar nicht, loodgieter, dokter, etc...
Op een Telenet point gingen ze er nogal snel van uit dat dit probleem toestel gebonden is. Maar haar simkaart in mijn gsm steken, gaf dezelfde resultaten.
Iemand een idee waar ik kan beginnen zoeken? Ik heb het gevoel dat er een provider haar volledig niet kan bereiken maar kan het nog niet met zekerheid zeggen.
Ze heeft een iets ouder model van Samsung. Kan wel specifiek vragen welk type.
Laatste oplossing is een nieuwe simkaart en nummer aanvragen denk ik.
Alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Tr als de simkaart getest is in een ander toestel en u ervaart hetzelfde probleem dan belt u best naar de klantendienst. Noteer de nummers die het probleem hebben met het uur wanneer er gebeld is en het tijdstip. Noteer een viertal nummers en geef dit door aan de klatendienst zodat er achterliggend gezien kan worden wat er fout gaat en bij wie. Waarschijnlijk een routerings probleem maar ben niet zeker.
Klopt al heb ik bang dat de problemen worden meegenomen. Misschien zijn ze nummergebonden?
Starten van scratch lijkt me de veilig optie.
@Tr indien het nemen van een nieuwe simkaart (met nummerbehoud of niet) het probleem niet heeft opgelost, volg dan zeker het advies van @patrick37. Telenet kan dit onderzoeken aan de hand van enkele voorbeelden. De nummers van de contactpersonen noteren waarmee ze dit voor heeft is een eerste vereiste, een andere is het doorgeven van enkele tijdstippen waarop het voorviel. Liefst 2-3 voorbeelden, dan kan Telenet dit verder onderzoeken. 😉