Beantwoorden
Tr
Freshman Beetjesweter
It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Problemen met bereikbaarheid GSM

Hello allemaal.

Sinds een jaar heeft mijn moeder problemen met bepaalde mensen die haar niet kunnen bellen/sturen. 

De persoon die haar probeert te bellen krijgt 'nummer niet in gebruik' bericht. Het lijkt erop dat ze die nummers heeft geblokkeerd maar dat is niet zo. Ik heb haar gsm al van binnen en buiten gekeerd. Al is ze ook wel in staat om op de gekste knoppen te duwen zonder te weten wat het doet.

Ik kan haar bereiken zonder probleem, haar broer totaal niet, maar zij kan wel haar broer bellen. Hetzelfde verhaal met haar nicht, loodgieter, dokter, etc...

Op een Telenet point gingen ze er nogal snel van uit dat dit probleem toestel gebonden is. Maar haar simkaart in mijn gsm steken, gaf dezelfde resultaten. 

Iemand een idee waar ik kan beginnen zoeken? Ik heb het gevoel dat er een provider haar volledig niet kan bereiken maar kan het nog niet met zekerheid zeggen.

Ze heeft een iets ouder model van Samsung. Kan wel specifiek vragen welk type.

Laatste oplossing is een nieuwe simkaart en nummer aanvragen denk ik. 

Alvast bedankt.

0 Likes
7 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Ere-Krak

@Tr 

Ik denk dat uw laatste oplossing ook de beste gaat zijn. Het moeilijkste zal dan nog zijn om het nieuwe nummer te onthouden.

louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Tr  als de simkaart getest is in een ander toestel en u ervaart hetzelfde probleem dan belt u best naar de klantendienst. Noteer de nummers die het probleem hebben met het uur wanneer er gebeld is en het tijdstip. Noteer een viertal nummers en geef dit door aan de klatendienst zodat er achterliggend gezien kan worden wat er fout gaat en bij wie. Waarschijnlijk een routerings probleem maar ben niet zeker. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Een nieuwe SIM-kaart met behoud van nummer is toch ook een optie, niet?

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
Tr
Freshman Beetjesweter
It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Klopt al heb ik bang dat de problemen worden meegenomen. Misschien zijn ze nummergebonden? 

Starten van scratch lijkt me de veilig optie.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Als ze nummergebonden zijn, dan kan je alsnog een nieuwe SIM met nieuw nummer pakken. Kost evenveel (niets).

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

@Tr 

Ik wilde hetzelfde adviseren als @sb  net gedaan heeft, dus dan zal het wel een goede tip zijn 😋

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@Tr indien het nemen van een nieuwe simkaart (met nummerbehoud of niet) het probleem niet heeft opgelost, volg dan zeker het advies van @patrick37. Telenet kan dit onderzoeken aan de hand van enkele voorbeelden. De nummers van de contactpersonen noteren waarmee ze dit voor heeft is een eerste vereiste, een andere is het doorgeven van enkele tijdstippen waarop het voorviel. Liefst 2-3 voorbeelden, dan kan Telenet dit verder onderzoeken. 😉

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager

0 Likes