Beantwoorden
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? Jij #DTV. Goed bezig! JACKPOT! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet Turbo snelheid wordt niet gehaald.

Beste netweters, 

sinds gisteren overgeschakeld naar de Telenet Turbo internetformule. 

Heb gezien dat mijn modem werd opgestart, dus ik vermoed dat ik al op het nieuwe profiel sta. 

Heb zonet even een test gedaan, rechtstreeks aan de modem met een UTP kabel CAT6. 

Upload snelheid lijkt ok te zijn, maar de downloadsnelheid blijft rond de 980 Mbps steken. 

Ìk had hiervoor een 1Gbps profiel. 

Enig idee wat de oorzaak kan zijn van de lage snelheid? 

Ik bezit de laatste generatie modem. (F@ST3896LG-TN). 

Screenshot van mijn laatste snelheidstest bijgevoegd. 

Scherm­afbeelding 2026-04-28 om 14.44.43.png

146 reacties
dannyro
Freshman Veelweter
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

@Master-Magic Sorry hoor, maar lezen jullie ook bovenstaande posts? Wat jij ziet bij die check is idem bij mij. Toch heb ik 1000/100. Morgen test ik de rest met de 2,5Gbps adapter. Ik wil maar aantonen dat die check niet juist is.

Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@WG94  schreef:

Die tool is er wel toch wel? Op Je internetsnelheid | MyTelenet kan ik opzoeken dat mijn adres voorlopig maar 1Gbps/50Mbps zal krijgen

@WG94 we hebben gevraagd of een klant zelf ergens kan controleren of zijn/haar adres de 2,5 Gbps en 100 Mbps snelheden kan halen met Turbo Internet, onze collega's hebben aangegeven van niet. Dus wij vermoeden dat deze adres check dan toch niet het juiste weergeeft om specifiek dit te controleren. We zijn het opnieuw aan het navragen intern, vissen uit wat deze adres check dan preciest doet of toont en komen erop terug! 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

dannyro
Freshman Veelweter

@Suzy Zoals ik ook al zei Suzy, deze check klopt niet. Ik zou niet in aanmerking komen volgens deze check, en toch heb ik al 100Mbps upload. Voilà, kan je meenemen in het overleg 🙂

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Suzy  Waarom staat die turbo dan in de lijst om te checken als dit toch niet klopt.

IMG_2575.jpeg

 heb een screen foto gepost van mijn adres check en zoals je ziet krijg ik deze snelheid als maximum, dat dus volgens mij zegt dat de node nog niet is aangepast, moet ook zeggen dat ik sinds vorige week toen de combo’s gestart zijn ik een daling merk van mijn signaal en kreeg ik een sms dat de elektriciteit was uitgevallen, wat dus niet klopte.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Kopernikus
Freshman Meerweter
WOW, overzichtelijk! Al 25 duimen! Goed bezig! π-DAY!

Beste,

Hier iets gelijkaardig, ik wil overstappen van One naar Turbo (vooral voor de 2.5Gbps gezien mijn backend 2.5Gbps ready is), dus ik bel als het mogelijk is of ik die snelheid kan halen ja hoor zeggen ze, ja hebt wel andere modem nodig, dus ik haal nieuwe sluit deze aan, na paar uur nog steeds 1Gbps profiel, ik bel: sorry meneer in jou straat enkel 1Gbps mogelijk en zal waarschijnlijk nog maanden duren!

Wt* Telenet.... Weer goed bezig....

benny12
Experienced Meerweter
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Topicvreter!

ping 12

download > 85.11 mbps ipv gbps

upload 93.47 mbps toch raar ik wil van oneup naar turbo ineens lage download en.upload en ja coax kabel

luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Zo te zien gaat dit de verkeerde kant op 

Gelukkig is er als de snelheid niet gehaald werd dat ze een lagere formule krijgen automatisch

Hopen dat dit wel werkt dat automatisch verlagen anders zullen er fouten zitten in de factuur 

benny12
Experienced Meerweter

toch niet leuk voor iedereen2.5gbps wordt belooft  maar ineens lagere download 

upload enz wat is dan het probleem bij mij kan iemand is controle uitvoeren of is zeg wat er mis is met mijn internet 

dannyro
Freshman Veelweter

Kan jij eens even uitleggen wat en hoe je opstelling is en hoe jij dit test? 85Mbps maar wal de volle upload is een ander probleem.

benny12
Experienced Meerweter

speedtest van telenet 

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? Jij #DTV. Goed bezig! JACKPOT! Lees je nog iets anders? ;-)

En wat is je opstelling Benny? 

via wi-fi of met de kabel rechtstreeks verbonden met de modem? 

benny12
Experienced Meerweter

kabel ik heb speedtest gedaan op pc computer