|
26.320
netweters
|
163.676
antwoorden
|
|
21.981
vragen
|
Beste netweters,
sinds gisteren overgeschakeld naar de Telenet Turbo internetformule.
Heb gezien dat mijn modem werd opgestart, dus ik vermoed dat ik al op het nieuwe profiel sta.
Heb zonet even een test gedaan, rechtstreeks aan de modem met een UTP kabel CAT6.
Upload snelheid lijkt ok te zijn, maar de downloadsnelheid blijft rond de 980 Mbps steken.
Ìk had hiervoor een 1Gbps profiel.
Enig idee wat de oorzaak kan zijn van de lage snelheid?
Ik bezit de laatste generatie modem. (F@ST3896LG-TN).
Screenshot van mijn laatste snelheidstest bijgevoegd.
@Mouse Dit zijn theoretische snelheden, in de praktijk kunnen er door allerlei dingen de snelheid lager zijn, buiten in de node misschien een overbelasting,
is die snelheid gemeten tussen 19 en 23 uur ?? Kan zijn dat de node wat overbelast is en de snelheid vertraagd door teveel klanten dat de turbo hebben genomen op de node waar je op zit, meet dit eens na 23 uur of smorhens vroeg en laat eens weten wat je dan haalt.
Gisteren bij Telenet punt langs geweest om mijn oude modem in te leveren, die snapte ook niet waarom er in Mytelenet maar max 50Mbit upload stond.
Nog geprobeerd abonnement te wijzigen naar lager en weer terug maar heeft niet geholpen. Wel dachten ze dat 2.5Gbit niet mogelijk was omdat waarschijnlijk de node nog niet is aangepast. Wellicht is dat toch ook de redenen dat 100mbit upload niet mogelijk is.
@Master-Magic schreef:
@fieldoxide Zo zie je dat mijn tip van die usb naar utp wel degelijk een werkende snelheid aan het licht brengt hè 😉 en zo ben je zeker dat je het hebt en het in je apparatuur moet zoeken om de hogere snelheid te halen.
@Moderator zou het geen idee zijn om op de site erbij te vermelden dat er bij de tekst van de hogere snelheid erbij staat mits de apparatuur die snelheid aan kan, zodat mensen niet denken of onwetend zijn en de hogere turbo snelheid aanvragen en dan denken dat ze het niet halen dat er een fout bij Telenet ligt.
zou al veel frustraties minder geven.
@Master-Magic We hebben dit inderdaad doorgegeven als improvement. We houden je hiervan verder op de hoogte. 🙂
@JeroenM13 schreef:
Vorige week mijn internet abonnement omgezet naar de nieuwe formule Turbo en een nieuw modem gekregen. Maar de hogere download snelheid word niet gehaald (logisch want intern netwerk kan niet meer dan 1gbit) maar met name de upload heeft een hardcap op 50mbit dit zou 100mbit moeten zijn.
In MyTelenet staat ook een max snelheid van 1gbps en 50mbit terwijl ik voor 2.5Gbps en 100mbit betaal. Het gaat mij ook vooral om die upload snelheid.
Contact opgenomen met Telenet helpdesk en die zeiden dat de oorzaak was dat 2.5gbps en 100mbit niet mogelijk was op coax, dat vond ik nogal apart want overal word gemeld dat het wel mogelijk is. Is er iemand van telenet die dit kan bevestigen dan wel onderzoeken ? Ik vermoed zelf dat het een administratieve fout is.
Want als het niet mogelijk is had ik het abonnement niet hoeven omzetten.
@JeroenM13 je kan met Turbo een downloadsnelheid van 2.5 Gbps en een upload van 100 Mbps krijgen op COAX, maar enkel als de node waarop jij verbonden bent geüpgraded is. Dit kan je ook terugvinden op onze website:
Aangezien jouw upload maar tot 50 Mbps gaat, betekent dit dat jij nog niet van de hogere snelheden kan genieten. De download en upload hangen samen, hiermee bedoelen we: je zal de hogere upload van 100 Mbps alleen maar krijgen als de node geüpgraded is. Jij zal dus moeten afwachten tot de node in jouw omgeving de snelheden kan ondersteunen.
@Suzy schreef:Aangezien jouw upload maar tot 50 Mbps gaat, betekent dit dat jij nog niet van de hogere snelheden kan genieten. De download en upload hangen samen, hiermee bedoelen we: je zal de hogere upload van 100 Mbps alleen maar krijgen als de node geüpgraded is. Jij zal dus moeten afwachten tot de node in jouw omgeving de snelheden kan ondersteunen.
Kan men de informatie over de uploadsnelheid ook toevoegen aan die infobox? Nu lijkt het of enkel de downloadsnelheid kan verschillen
@Suzy Telenet moet de klant op voorhand informeren over de beschikbare snelheid op zijn adres door middel van een individuele adrescheck. Dus vóór de bestelling en niet nadat de klant op een bestelknop heeft geklikt.
Telenet is weer illegaal bezig en licht op deze manier klanten op.
@Mechelen Je kan ook zelf die test doen voor je iets besteld, Telenet moet dus in feite niks testen, al moet die adres check wel aangepast worden nog want ik krijg op mijn adres nog de oude snelheden te zien als ik een check doe.
@Mechelen schreef:
@Suzy Telenet moet de klant op voorhand informeren over de beschikbare snelheid op zijn adres door middel van een individuele adrescheck. Dus vóór de bestelling en niet nadat de klant op een bestelknop heeft geklikt.
Telenet is weer illegaal bezig en licht op deze manier klanten op.
@Mechelen er is helaas geen aparte tool via waar je kan controleren of je adres al 2,5 Gbps / 100 Mbps snelheden geeft. Wel wordt dit gecontroleerd terwijl je online de Turbo Internet bestelling aan het doorlopen bent. Dus vóór je op de bestelknop klikt en akkoord gaat met een wijziging, weet je als klant welke snelheid je zal krijgen. Als je dan ziet dat op jouw adres de hogere snelheden nog niet mogelijk is, kan je de bestelling gewoon beëindigen of afsluiten. Stel dat het online niet duidelijk genoeg is voor je, kan je altijd contact opnemen met onze medewerkers via chat of telefonisch, ook zij kunnen dit voor je nakijken in het systeem wanneer ze het order aan het doorlopen zijn. Geen hogere snelheden en wil je daarom niet omschakelen? Geen enkel probleem, dan annuleren zij het order ook aan hun zijde en blijft alles zoals voorheen.
Ik heb de bestelling telefonisch moeten doen omdat ik telkens als ik mijn abonement wijzig krijg ik een technische storing toen is ook niet vermeld dat het niet zou werken bij mij. Ik kan inderdaad ook nergens terug vinden dat de upload ook beperkt word als de node nog niet is aangepast.
Zojuist door de technische dienst gebeld, blijkbaar zijn mijn Rx en Tx waardes niet juist en gaan ze daarvoor een technieker langsturen. Had al gemeld aan de telefoon dat het wellicht komt door de node of een administratieve fout maar toch wouden ze iemand langs sturen.
krijg af en toe het gevoel dat de interne communicatie bij telenet niet altijd lekker verloopt (was vroeger ook zo toen ik om een modem only vroeg).
Die tool is er wel toch wel? Op Je internetsnelheid | MyTelenet kan ik opzoeken dat mijn adres voorlopig maar 1Gbps/50Mbps zal krijgen
@WG94 Bij mij staat dit er ook op. Maar ik heb nu gemeten 1000/100. De Upload klopt, 100 upload en geen 50 volgens de tool. Morgen komt de Adapter 2,5G binnen dan zal ik hier weten zeggen wat de download is. De link die jij gegeven hebt is er wel, maar of dit klopt is een ander verhaal.
@Suzy Er is wel ergens een online tool, maar die zit goed verborgen onderaan deze hulppagina.
Ik heb de volledige bestelprocedure doorlopen. Nergens vermeldt Telenet duidelijk de beschikbare snelheid op mijn adres voor ik op de bestelknop klik.
De snelheden die Telenet vermeldt in mijn contractsamenvatting komen ook niet overeen met de online tool op https://www2.telenet.be/residential/nl/mijn-telenet/je-internetsnelheid.html
Ik vind dit niet door de beugel kunnen! De productinformatie is voor mij dubbelzinnig en onduidelijk. Voor je de bestelprocedure doorloopt toont Telenet wel in het groot 2,5 Gbps, maar die krijg ik dus niet.
Dit is een illegale lokvogelpraktijk. Stelletje oplichters!
@JeroenM13 schreef:
Ik heb de bestelling telefonisch moeten doen omdat ik telkens als ik mijn abonement wijzig krijg ik een technische storing toen is ook niet vermeld dat het niet zou werken bij mij. Ik kan inderdaad ook nergens terug vinden dat de upload ook beperkt word als de node nog niet is aangepast.
Zojuist door de technische dienst gebeld, blijkbaar zijn mijn Rx en Tx waardes niet juist en gaan ze daarvoor een technieker langsturen. Had al gemeld aan de telefoon dat het wellicht komt door de node of een administratieve fout maar toch wouden ze iemand langs sturen.
krijg af en toe het gevoel dat de interne communicatie bij telenet niet altijd lekker verloopt (was vroeger ook zo toen ik om een modem only vroeg).
@JeroenM13 we hebben de info die ik eerder gaf rechtstreeks van onze Connectivity collega's doorgekregen. Zij hebben ons bevestigd dat bij Turbo internet voor residentiële klanten de download- en upload snelheid samenhangen. Dat betekent dat als je de 2.5 Gbps download niet kan krijgen omdat dit op jouw adres nog niet mogelijk is, je ook de hogere upload van 100 Mbps niet krijgt.
De collega die jouw bestelling heeft gedaan, had jou moeten en kunnen vertellen welke snelheden jij krijgt binnen jouw abonnement, want alle medewerkers kunnen dit makkelijk zien in het systeem wanneer ze het Turbo internet aan het registeren zijn voor je. Het is natuurlijk niet fijn dat jij telefonisch fout of onvoldoende geïnformeerd bent, onze excuses daarvoor. Een menselijke fout kan natuurlijk altijd gebeuren, al proberen we de kans hiertoe zoveel mogelijk te vermijden. Ik kan je garanderen dat alle collega's van de nodige trainingen en briefings zijn voorzien naar aanleiding van onze nieuwe producten, maar met zo'n grote verandering van line-up is de kans natuurlijk iets groter dat er iets niet helemaal goed landt bij een medewerker. Jullie mogen er ook zeker van zijn dat we jullie feedback hierover en jullie ervaringen ook intern delen met de teams die hierop werken en informatie voor onze klanten én onze medewerkers verduidelijken.
We hopen alleszins wel dat we het nu hebben kunnen verduidelijken voor je. Sorry voor de verwarring!