|
26.296
netweters
|
163.459
antwoorden
|
|
21.967
vragen
|
Beste netweters,
sinds gisteren overgeschakeld naar de Telenet Turbo internetformule.
Heb gezien dat mijn modem werd opgestart, dus ik vermoed dat ik al op het nieuwe profiel sta.
Heb zonet even een test gedaan, rechtstreeks aan de modem met een UTP kabel CAT6.
Upload snelheid lijkt ok te zijn, maar de downloadsnelheid blijft rond de 980 Mbps steken.
Ìk had hiervoor een 1Gbps profiel.
Enig idee wat de oorzaak kan zijn van de lage snelheid?
Ik bezit de laatste generatie modem. (F@ST3896LG-TN).
Screenshot van mijn laatste snelheidstest bijgevoegd.
ah oke
@fieldoxide De iPhone moet zeker 802.11ax wifi aankunnen, check eens op de modem of dit is ingesteld en je dit signaal ontvangt via de iPhone.
iPhone 17 Pro Max en iPhone Air ondersteunt niet de maximale bandbreedte van 320MHz in de Wi-Fi 7-standaard.
@Master-Magic Waar kan ik die instelling op de modem ergens nakijken?
Staat er niets in Mijn Telenet deze week hebben ze aanpassingen gedaan wie weet daar ook
wat gebeurd er met die dossiers die achter blijven worden die door de technische dienst bekeken of aangepakt of hoe zit dat in elkaar
Deze worden toch opgepakt dat lees je hier toch en in de vriendenkring hoor ik zelfde verhaal
Het gaat wel telefonisch tijdens kantooruren met mensen met kennis dat is duidelijk aan de telefoon
Af en toe hoor ik en lees ik dat de zaak is afgesloten zonder oplossing waarom hoe dit komt geen idee
Hebben de mensen de telefoon gemist of nemen soms geen geheim nr op geen idee soms staat de nr er bij soms ook niet
Kan wel even duren 1 keer voor gehad na 14 dagen telefoon
Er zijn werken in mijn buurt gepland op 22 mei tussen 0000 uur en 0700 uur tijdens de morgen.
@fieldoxide schreef:Heb zonet even een test gedaan, rechtstreeks aan de modem met een UTP kabel CAT6.
Upload snelheid lijkt ok te zijn, maar de downloadsnelheid blijft rond de 980 Mbps steken.
Veel moet je hier niet meer testen, dit is toch duidelijk geen WiFi probleem.
Je staat op een 1000/100 profiel.
Ofwel kan de node (nog) geen 2.5 Gbps aan, ofwel is er een verkeerde instelling bij Telenet.
Alleen Telenet jan jou hierop een antwoord geven.
Maar het moet toch ook mogelijk zijn om via wi-fi met mijn iPhone 17 pro op 10 cm van de modem meet dan 1 GBPs download te krijgen?
dat is toch niet enkel bekabeld dat je zo een hogere snelheid kan verkrijgen?
@fieldoxide Staat je wifi op beide banden als 1 en staat de 60 of 80 extra opties al aan die niet aanstonden ??
via utp krijg je meestal meer snelheid dan via wifi mits je toestel het aan kan. En als er in de buurt niet teveel toestellen dezelfde kanalen gebruiken zodat ze elkaar kunnen storen.
Zo staat het ingesteld via mijn modem.
Ik kan zelf geen aanpassingen uitvoeren.
Volgens wat ik al gelezen heb moet de bandbreedte op het 5GHZ wi-fi kanaal op 20-40-80-160 staan om de volledige snelheid te kunnen halen.
@Master-Magic schreef:@flip1953 Zijn MacBook kan maar 1000 snelheid aan, die zal dan nooit meer verkrijgen via Telenet
Ik blijf erbij, na het lezen van de ganse topic, dat hij niet op een 2.5Gbps profiel staat...
Zou het eventueel helpen als ik mijn modem zou resetten naar fabrieksinstellingen?
Maar dan gaat de modem geplaatst worden op het netwerk dat op de witte sticker staat met bijhorend paswoord.
Ben niet zeker of ik daar dan verbinding mee ga kunnen maken aangezien men in de Telenet shop mijn bestaande netwerknaam heeft genomen bij het registreren van de modem.
@fieldoxide Ken jij niemand die een laptop heeft die 2,5Gbps ondersteund? Dan zou je dit via een ethernet kabel kunnen testen direct aan de F@st modem. Techniekers doen dit ook zo. Wifi zou ik even vergeten...