Beantwoorden
Werner63
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Verandering van sim geen mobiel internet meer

Ik heb mijn sim moeten veranderen naar een Telenet sim omdat Aldi talk stopt.  Helaas krijg Ik het mobiel internet niet aan de praat. 

 

De sim gebruik ik in een gps tracker reachfar  rf-V8 en V10+

 

Ik heb de Telenet sim geprobeerd in een oude iPhone 4 wegens de grootte van de sim en dit werkt.

 

Helaas werkt de Telenet sim nog steeds niet in de tracker. Ik heb nu de Telenet sim ook geprobeerd in een andere tracker en dit werkt ook niet.
Als ik de Aldi sim gebruik werkt het onmiddellijk in beide trackers.
Hier hoef ik ook geen extra instellingen voor in te geven.

 

Ik heb al de volgende instellingen verzonden naar de tracker(s)

 APN  mobile.internet.be  en telenetwap.be

 

 

IMG_4609.JPG

 

 

Tags (3)
0 Likes
11 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Verandering van sim geen mobiel internet meer

https://community.telenet.be/t5/Suggesties/SIM-kaart-zonder-PIN/td-p/13894 

 

 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Werner63
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Verandering van sim geen mobiel internet meer

De url lijkt ongeldig maar de pincode had ik al verwijderd 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Verandering van sim geen mobiel internet meer

@Petito bedoelde waarschijnlijk deze post. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Werner63
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Verandering van sim geen mobiel internet meer

Ik heb nu een SIM-kaart van BASE en alles werkt 100%

Geen commando heb ik moeten zenden voor de instellingen. 

Met Telenet heb ik 50 pogingen geprobeerd via sms en zonder resultaat. 

Het network van Telenet blijkt niet overweg te kunnen met de gps tracker. 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Verandering van sim geen mobiel internet meer

@Werner63

 

Er is hier nog al eens een post over een gelijkaardig probleem geweest en daar was ook geen oplossing voor.

 

Mogelijk een beperking bij Telenet om de een of andere reden.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pelelaur
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Verandering van sim geen mobiel internet meer

Heb een gelijkaardig probleem. Sim bijgenomen in mijn wigo abonnement om te gebruiken in een auto gps tracker. Ik kan naar de tracker bellen en smssen. Hij stuurt ook smssen terug nadat ik commando's heb doorgegeven. MAAR, de verbinding van de GPRS is maar zelden aan. Meestal is de gprs link down en af en toe is deze gprs link up.  Ik heb geen idee hoe dit komt. Alleszins is de gprs op deze manier niet te gebruiken. Heb Telenet gebeld en ze gingen het eens bekijken en me iets laten weten. Hopelijk hebben ze daar een expert in zulke zaken...

0 Likes
Pelelaur
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Verandering van sim geen mobiel internet meer

Ik heb net wel zitten denken. Het opvragen van de gprs status is via sms en betreft natuurlijk een momentopname. Zou het kunnen dat de gprs om de zoveel seconden verbinding maakt en even actief wordt om de localisatie door te geven en dan weer inactief wordt? Misschien weet iemand hoe dit juist werkt.  Ik kan de positie van de wagen nog niet in real time checken omdat het abonnement bij de tracking maatschappij nog niet actief is. Dat gebeurt een van de volgende dagen.

0 Likes
Pelelaur
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Verandering van sim geen mobiel internet meer

Beste netweters, het probleem is opgelost. Ik heb heel veel opzoekingswerk verricht en ben tot de vaststelling gekomen dat er een instelling van de tracker niet correct was. Deze instelling stond zelfs niet ik de handleiding. Feit is dat deze nu werkt met een Telenet simkaart. 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verandering van sim geen mobiel internet meer

Fijn dat het opgelost is. En zeer goed dat je het uiteindelijk zelf gevonden hebt Smiley Knipoog


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Verandering van sim geen mobiel internet meer


@Pelelaurschreef:

Beste netweters, het probleem is opgelost. Ik heb heel veel opzoekingswerk verricht en ben tot de vaststelling gekomen dat er een instelling van de tracker niet correct was. Deze instelling stond zelfs niet ik de handleiding. Feit is dat deze nu werkt met een Telenet simkaart. 


Kan je ons ook even vertellen wat je juist gedaan hebt? Op die manier hebben anderen er misschien ook iets aan.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pelelaur
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Verandering van sim geen mobiel internet meer

Geen probleem al denk ik dat het nogal specifiek over mijn gps tracker gaat. Het probleem zat hem in het feit dat de gprs (zeg maar het mobiel internet) niet werkte. Hij maakte geen verbinding. Die verbinding was bij mij nodig om de real time tracking te kunnen doen van mijn tracker. Als APN gebruikte ik telenetwap.be zoals dat voorzien is. Verder stond in het instructieboekje de uitleg om de server in te stellen waarmee mijn tracker moest verbinden. De regel die ik volgens het boekje naar de tracker zou moeten sturen begint met SERVER,1,www.voorbeeld.net,poortnr,0#

Maar als je rechtstreeks met het ip adres van zulks een server moet verbinden wat bij mij het geval is dan moet je de "1" veranderen in een nul.

je krijgt dan SERVER,0,123.456.789.12,poortnr,0#

 

Dat ene cijfertje maakte het verschil tussen werken en niet werken en dat stond nergens vermeld in de handleiding. Dat was mijn oplossing. Misschien erg specifiek naar mijn geval al kan ik me inbeelden dat er hier en daar nog mensen worstelen met de real time tracking. Het opvragen van locaties via sms werkte van het begin af aan. Veel mensen zijn daarmee misschien al tevreden maar ik wilde de real time tracking toch ook actief hebben.