Beantwoorden
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Vandaag gelezen dat er sinds vandaag Esim te verkrijgen is via Orange. Nu is dit wel interessant voor de iphone gebruikers onder ons. Daarom @Suzy  is de vraag hoe ver staat Telenet hiermee op dit moment?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Hoe ver staat Telenet met de eSIM?


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
424 reacties
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Uiteindelijk heb ik hier ook gemeld dat het jammer is dat het er nog niet is. Maar ondertussen heeft mijn werkgever al een tijdje esim en heb ik het nummer daar op gezet. Zo heb ik nu Telenet op de fysieke SIM in combinatie met Telenet ONE number voor Apple Watch (esim).

Lumor
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@m-jan20 Ja dat weet ik, maar ik zou graag dubbele esim hebben op beide toestellen.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?


@Lumor  schreef:

@m-jan20 Ja dat weet ik, maar ik zou graag dubbele esim hebben op beide toestellen.


Op een Iphone kan je alvast meerdere esims installeren maar slechts 1 esim tegelijk actief hebben. Niet handig 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?


@Steven-E  schreef:

@Lumor  schreef:

@m-jan20 Ja dat weet ik, maar ik zou graag dubbele esim hebben op beide toestellen.


Op een Iphone kan je alvast meerdere esims installeren maar slechts 1 esim tegelijk actief hebben. Niet handig 😉



Niet volledig correct. Vanaf de iPhone 13 modellen kan je namelijk twee actieve eSIM’s hebben. 

 

https://support.apple.com/nl-nl/HT209044


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Ah dat wist ik niet. Merci voor het weetje. Heb slecht een Iphone 11 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Lumor
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Hehe, ik heb mezelf niet goed verwoord. Met dubbele Sim bedoelde ik eentje in de iPhone en eentje in de iWatch. 

Maar er is toch een handig weetje uitgekomen! Thanks 🙂

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?


@Lumor  schreef:

Hehe, ik heb mezelf niet goed verwoord. Met dubbele Sim bedoelde ik eentje in de iPhone en eentje in de iWatch. 

Maar er is toch een handig weetje uitgekomen! Thanks 🙂


Wat je wenst is in principe een beetje overkill. Maar wist je dat je nu al tot vijf mobiele abonnementen op je Apple Watch kan installeren? Uiteraard kan de Apple Watch maar met één abonnement een actieve verbinding maken. Maar het wisselen tussen deze is perfect mogelijk.

 

Er zijn uiteraard technische beperkingen aan je wens. Vooral de batterij probleem is er één van. Dat is ook één van de redenen waarom er praktisch geen verbinding met het LTE netwerk via de Apple Watch wordt gemaakt. Je Apple Watch zal steeds in deze volgorde een verbinding maken. Eerst via Bluetooth met je iPhone, daarna via een bekend WiFi netwerk en als allerlaatste stap via een LTE netwerk. In de meeste situaties is LTE op je Apple Watch niet actief om je batterij te sparen.

 

Daarnaast heeft het ook nog niet veel nut. Roaming op de Apple Watch bestaat (nog) niet. Volgens Apple komt dit omdat er nog twee afzonderlijke modellen zijn voor de Apple Watch om de LTE en UMTS optimaal over de hele wereld te dekken. Je aangekochte Apple Watch is geoptimaliseerd voor gebruik in het land van aankoop en niet alle modellen werken in alle landen of regio's. Er is geen enkel Apple Watch model dat LTE en UMTS wereldwijd ondersteunt en daarom is er geen roaming beschikbaar. Althans dat is de uitleg van de fabrikant zelf.

 

Dus geen roaming en daarnaast is momenteel Telenet de enige telecom in België die de Apple Watch cellular ondersteunt. Natuurlijk zal dit allemaal in de toekomst best kunnen veranderen. Maar momenteel zal de focus wel op andere verbeteringen zijn.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



WesleyLiekens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Elke apple watch cellular ondersteund roaming volgens de fabrikant.

er staat dat het niet ondersteund buiten het dekkingsgebied van uw aanbieder

en dat "buiten het dekkingsgebied" maakt nu net het verschil.

Ik denk dat dit eerder is om te beperken dat je een esim zou nemen in het buitenland zodat je de watch in een land kan gebruiken waar dit nog niet officieel beschikbaar is.


Er zijn idd 2 varianten (USA en GLOBAL), maar de verschillen in de frequenties zijn echter vrij miniem.

 

Model: A2294 Noord-Amerika
FDD LTE: 2100, 1900, 1800, 1700, 850, 2600, 700;
TDD LTE: 1900, 2300, 2500;
UMTS: 2100, 1900, 1700,

 

Model: A2376 Europa, Azië/Oceanië en China, vasteland (GLOBAL)

FDD LTE: 2100, 1900, 1800, 1700, 850, 2600, 900, 800;
TDD LTE: 1900, 2300, 2500;
UMTS: 2100, 1900, 1700, 850, 900.

 

Ik kan zelf bevestigen dat ik zonder problemen dit heb kunnen gebruiken in New York, Egypte, India en Tokyo...

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Volgens Apple zelf: https://support.apple.com/nl-be/HT207578

 

Informatie over roaming in het buitenland

  • Roaming wordt niet ondersteund buiten het dekkingsgebied van uw aanbieder.
  • Om LTE- en UMTS-banden in de hele wereld te dekken, zijn Apple Watches die geschikt zijn voor mobiele verbindingen beschikbaar in regionale modellen voor Noord- en Zuid-Amerika, het vasteland van China, en Europa/Azië/Oceanië. In tegenstelling tot de iPhone, zijn er geen wereldwijde Apple Watch-modellen die alle mobiele banden over de hele wereld ondersteunen.

Dat wil dan niet zeggen dat je in een andere regio geen simkaart eventueel kan koppelen met je Apple Watch. Maar roaming wordt niet ondersteunt. Telenet One Number zal dus niet in het buitenland werken. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



MrProper
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Is er al nieuws over de E-Sim van Telenet ? 

ckkoen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@Suzy , nog steeds geen nieuws hierover? Telenet had belooft dat het in 2021 ook beschikbaar zou komen voor smartphones, maar tot op heden is er nergens iets over terug te vinden of krijgt niemand antwoord als er vragen over worden gesteld. Er moet toch al iets bekend zijn intern?

 

Zie ook: Voor het eerst in België: smartphone en smartwatch delen hetzelfde mobiele nummer (telenet.be)



De eSIM-technologie zal de komende jaren naar verwachting verder uitgerold worden op smartphones, wearables en andere slimme toestellen zoals wagens, elektrische fietsen, beveiligingscamera’s, … Telenet bekijkt om in de toekomst Telenet One Number ook op andere toestellen te ondersteunen. Daarnaast is het voorzien dat Telenet- en BASE-klanten in de loop van 2021 ook gebruik kunnen maken van de eSIM in hun smartphone in plaats van het klassieke simkaartje.

 

DannyD1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Ik heb het eens opgezocht, volgende week zal het 6 maanden geleden zijn dat @Suzy nog iets aan deze thread heeft toegevoegd. Misschien ondertussen ook, net als heel wat Telenet gebruikers, de hoop opgegeven? Jammer, echt jammer…

Tags (1)
DannyD1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Ik heb net nog eens gebeld met de Telenet klantendienst, het argument dat er ondertussen heel wat Telenet klanten zijn overgestapt naar de concurrentie is blijkbaar geen enkel probleem voor hen, het antwoord “Mwa ja meneer, er komen alle dagen klanten bij, he…” is daar wel een mooi bewijs van. Hoe lang moeten wij dit nog pikken?! Twee jaar duurt deze vaudeville al…🤬

Tags (1)
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 210
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Het heeft geen nut om je daarover op te winden en natuurlijk moet je dat niet pikken. Het staat je namelijk vrij om over te schakelen naar een andere provider. 

simonh1000
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Complimentendag Primeur! Pageturner! It's your third party!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

I just want to add my support for eSim on the SmartPhone. I need to be able to use 2 sim-cards and more and more phones use eSim for that option. Telenet One Number for smart watches is not a solution