Beantwoorden
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Vandaag gelezen dat er sinds vandaag Esim te verkrijgen is via Orange. Nu is dit wel interessant voor de iphone gebruikers onder ons. Daarom @Suzy  is de vraag hoe ver staat Telenet hiermee op dit moment?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Hoe ver staat Telenet met de eSIM?


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
424 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Inderdaad, ik ben ook naar MV gegaan

voor het tweede nummer van mijn vrouw. En het kost me 0 euro want ik betaal met Viking punten.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dave-13
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Jij bent af! Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Het is inderdaad een zeer trieste zaak. Nooit verwacht dat een bedrijf zoals Telenet zo zou achter blijven.  Ik ken zelfs verschillende mensen die zo een slecht ontvangst hebben waar ze wonen en werken waar men niets aan doet.  uiteindelijk gaan ze die ook kwijtspelen aan die zaken.  maakt het nog uit als klant of gaat het alleen om de €€€.  

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@Dave-13  

De ontvangst heeft niks met de E-sim te maken het is gewoon een virtuele simkaart die actief wordt in je toestel. Maar als je spreekt over ontvangst misschien dat ze dan een andere provider erbij kunnen gebruiken die misschien wel beter ontvangst heeft. 

 

@Suzy heb je misschien meer informatie betreft de activatie van E-sim in de toestellen? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Ik ga hier nu niet Telenet helemaal goedpraten. Het draait inderdaad allemaal om de €€€ zoals iemand zegt. Het is en blijft tenslotte een bedrijf waarbij winst een belangrijke factor meespeelt.

 

Maar om nu te zeggen dat het bedrijf achter blijft?! Wel dat vind ik toch iets te ver. Het is trouwens ook het *enige* bedrijf dat momenteel de eSIM in je smartwatch ondersteunt. Denken jullie nu ook niet dat Telenet zelf wat marktonderzoek realiseert? Tuurlijk is de vraag naar eSIM er. Maar echt groot is die markt nu ook weer niet.

 

Als ze dan een overweging moesten maken om eerst de eSIM voor de smartwatch of de eSIM voor de smartphone uit brengen dan was de keuze snel gemaakt. Die laatste komt er vroeg of laat wel. Dat is een algemene vooruitgang maar geen topprioriteit. Die smartwatch met eSIM kan extra klanten lokken. Bestel een Apple Watch via de Apple Store en je ziet netjes het Telenet logo als enige mobiele aanbieder. Dat kan wel eens een besluiteloze klant over de streep trekken.

Het zal best wel vervelend zijn voor degene die nu een privé en werk telefoon hebben. Maar er zijn er vele bij die gewoon een eSIM willen gewoon omdat het kan.

 

In Nederland start volgende maand pas de eerste Telecom met ondersteuning van de eSIM voor de smartwatch. Dat is toch wel netjes van onze Telenet dat ze dit al een jaar ondersteunen, niet?

 

We zijn de laatste jaren wat extra verwend door Telenet. Een goed werkende VoLTE, VoWiFi, Visual Voicemail, Telenet One Number en daarnaast een degelijk netwerk. Dat laatste is uiteraard voor iedereen een persoonlijke ervaring van de plaatsen die je het vaakst bezoekt.

 

Natuurlijk wil ik ook meer en meer. Ik wil ook eSIM en ik wil ook 5G met mmWave. Het liefst vandaag nog! Maar jammer genoeg werkt het zo niet. Het is gewoon kijken wat de marktvraag is en hoeveel dat allemaal gaat kosten. Want als straks Telenet veel investeert in diverse nieuwe technologieën die misschien niet voor iedereen even praktisch zullen zijn, dan zullen die op de één of andere manier toch betaalt moeten worden. Bij nieuwe tariefsverhogingen staan we allemaal ook weer te klagen.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@BillyX 5G bied telenet al aan in beperkte gebieden (in Antwerpen aan de dokken) en Visual voicemail heeft telenet nog niet (wel orange maar is niet van telenet).

ik heb momenteel E-sim in m'n iPhone van MV, maar ga over naar telenet met weer een fysieke Sim card, maar qua werking blijft dit hetzelfde, alleen zit er weer wat extra grammetje in van de sim 😛

ooit komt dit wel bij telenet, beetje geduld, en ja het duur nu wel lang na de vorige melding dat het er aan komt, maar denk dat die melding was voor de Smartwatches 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@Master-Magic  

Toch even een kleine correctie , Telenet heeft visual voicemail voor iPhone. 

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/visual-voicemail-op-je-iphone

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?


@Master-Magic  schreef:

5G bied telenet al aan in beperkte gebieden (in Antwerpen aan de dokken) en Visual voicemail heeft telenet nog niet (wel orange maar is niet van telenet).


Jawel hoor, al geruime tijd beschikbaar voor IOS. Werkt goed.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/visual-voicemail-op-je-iphone


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

En een andere kleine correctie 5G bij Telenet wordt ook al getest door de politie van Leuven, de KU Leuven en nog andere diverse proefprojecten. 😉

Maar wat ik vooral bedoelde is de uitrol voor ons, de gewone gebruiker.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@Steven-E @patrick37 ow dan ga ik dit binnenkort ook terug hebben 😛

dit was me effe ontgaan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@BillyX wist ik ook niet, maar kom daar nooit en volg het zo niet meer allemaal sinds ik niet meer met de iPhone bij telenet zat, de eerstkomende dagen wel weer terug, dus beetje bij lezen hahahaha,

merci voor de info.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@Master-Magic Oorspronkelijk kom ik ook van Mobile Vikings. Ik was bij hen van toen ze nog echte Vikingen waren. Na verloop van tijd is dit allemaal hard verandert bij hen. 

Maar het eerste wat bij ons meteen opviel bij de overstap naar Telenet was de geluidskwaliteit. Bellen was terug een plezier geworden. 

Zo zie je maar dat je bij de ene operator misschien al wel een pluspunt kan terugvinden (eSIM) maar dat die dan weer op andere punten steken laat vallen. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Dave-13
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Jij bent af! Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@patrick37 

Beste Patrick ik weet wat een esim is en weet dat slecht ontvangst hier niets mee te maken heeft, ik zit al lang genoeg in de wereld van ..  Mijn punt was dat telenet hier niet veel aan doet. Dingen waar klanten op wachten en een betere service.  

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@Dave-13  

Ah oke dan heb ik het verkeerd begrepen hoe je dit aanhaalde. 

 

Betreft de service mag ik niet klagen bij Telenet daar ben ik zeer tevreden over. Ok bepaalde dingen duren langer dan men op hoopt ja maar het zal wel komen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Lumor
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Hierbij toch ook even een berichtje om te melden dat esim op iPhone in combinatie met esim op iWatch wel een heel leuke feature zou zijn! 

 

Go go go...

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@Lumor voor alle duidelijkheid: Telenet ondersteunt esim al op de Apple Watch (onder de naam "Telenet One Number". 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.