Ik ga hier nu niet Telenet helemaal goedpraten. Het draait inderdaad allemaal om de €€€ zoals iemand zegt. Het is en blijft tenslotte een bedrijf waarbij winst een belangrijke factor meespeelt.
Maar om nu te zeggen dat het bedrijf achter blijft?! Wel dat vind ik toch iets te ver. Het is trouwens ook het *enige* bedrijf dat momenteel de eSIM in je smartwatch ondersteunt. Denken jullie nu ook niet dat Telenet zelf wat marktonderzoek realiseert? Tuurlijk is de vraag naar eSIM er. Maar echt groot is die markt nu ook weer niet.
Als ze dan een overweging moesten maken om eerst de eSIM voor de smartwatch of de eSIM voor de smartphone uit brengen dan was de keuze snel gemaakt. Die laatste komt er vroeg of laat wel. Dat is een algemene vooruitgang maar geen topprioriteit. Die smartwatch met eSIM kan extra klanten lokken. Bestel een Apple Watch via de Apple Store en je ziet netjes het Telenet logo als enige mobiele aanbieder. Dat kan wel eens een besluiteloze klant over de streep trekken.
Het zal best wel vervelend zijn voor degene die nu een privé en werk telefoon hebben. Maar er zijn er vele bij die gewoon een eSIM willen gewoon omdat het kan.
In Nederland start volgende maand pas de eerste Telecom met ondersteuning van de eSIM voor de smartwatch. Dat is toch wel netjes van onze Telenet dat ze dit al een jaar ondersteunen, niet?
We zijn de laatste jaren wat extra verwend door Telenet. Een goed werkende VoLTE, VoWiFi, Visual Voicemail, Telenet One Number en daarnaast een degelijk netwerk. Dat laatste is uiteraard voor iedereen een persoonlijke ervaring van de plaatsen die je het vaakst bezoekt.
Natuurlijk wil ik ook meer en meer. Ik wil ook eSIM en ik wil ook 5G met mmWave. Het liefst vandaag nog! Maar jammer genoeg werkt het zo niet. Het is gewoon kijken wat de marktvraag is en hoeveel dat allemaal gaat kosten. Want als straks Telenet veel investeert in diverse nieuwe technologieën die misschien niet voor iedereen even praktisch zullen zijn, dan zullen die op de één of andere manier toch betaalt moeten worden. Bij nieuwe tariefsverhogingen staan we allemaal ook weer te klagen.

BillyX
...gebeten om te weten...Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.