24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.
Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.
In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.
Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Met die Esim zit het wel goed, alleen zit ik met 14 dataplannen dat ik niet verwijderd krijg.
Superfrusterend die errors ligt ergens echt aan het netwerk denk ik, want je krijgt die dataplannen die verlopen zijn niet verwijderd.
Apple Pay op de IWatch werkt ook al een tijdje niet i know first world troubles maar je betaalt wel voor Smartwatch ondersteuning in een One Pakket.
Verder ben ik wel opgebeld door Telenet dat er een conflict ergens is met hun netwerk en Apple en dat dit dus de oorzaak zou van de problemen.
Telenet One Number (dus eSIM voor smartwatches) werkt al een tijdje niet meer/zeer slecht. Verwacht er dus niet veel van op dit moment, het is zéér instabiel en werkt voor geen meter meer bij mij. Ik heb een klacht ingediend bij de Ombudsdienst Telecom met als antwoord van Telenet dat ze op dit moment kampen met technische problemen (nog steeds...) en dat de klacht on hold gezet wordt. Ze mogen ook eens eSIM voor gewone simkaarten gaan aanbieden - dat wél werkt - want ik heb nood aan dual sim. Zie ook dit gerelateerde topic.
Citaat uit antwoord telenet :
“Er is momenteel een probleem met bepaalde Apple watches om connectie te maken met de e‑sim.
Apple heeft een update van zijn software uitgevoerd waardoor deze niet meer compatibel zijn met onze e‑sims.
Wij zijn hiervan op de hoogte en werken aan een oplossing. Deze info werd al meegedeeld aan meneer.
Helaas hebben wij geen tijdslijn of vooruitzicht op een snelle oplossing.”
Telenet maakt dan van zo'n exotische esims gebruik? Ze laten u natuurlijk geloven wat ze willen...
Hele tijd gespaard gebleven van de knoeiboel die ze er van aan het maken zijn in Mechelen, maar dan nu toch ook prijs.
Voor Apple watch is er geen alternatief dan esim. Je kan geen fysieke simkaart plaatsen.
i know, maar ik vermoed dat toch niet elke provider dit probleem gaat hebben...
Bij mij werkt het nog steeds niet, esim staat in mijntelenet nog geactiveerd en krijg deze niet gedeactiveerd.
Terwijl op watch geen sim meer geconfigureerd is.
Zelfde hier. Werkt nog altijd niet. Ik heb wel de esim kunnen deactiveren. Maar terug activeren werkt nog altijd niet.
Begint echt wel triest te worden. 0 communicatie en het is ondertussen al zeker 2 maand kapot.
Jammer genoeg is Telenet de enige in België die deze optie heeft. Jammer dat Apple niet wat meer moeite doet om deftige partners te kiezen.
Sinds een update van Apple ging het mis (sinds 30/06/23). Toen lukte het niet om de esim in “mijn telenet” te deactiveren. Ondertussen lukt dit wel maar om de esim online te deactiveren. Maar opnieuw de esim koppelen nog altijd niet. Bij vrienden staat “automatische updates” uitgeschakeld en bij hen werkt het nog.
@Bjarne heb je een idee of we iets speciaals moeten doen bij het terug koppelen?
Klopt, maar zoals gezegd is het een algemeen alarm. Ik vermoed dag Telenet bij updates van hun dev/acc omgeving de cellular wat zijn functionaliteit niet heeft getest.
Hier heb ik ook zo’n last van, reeds sinds midden juli als ik me goed herinner. Dus geen verbinding op de 4 apple watches die elk aan hun eigen iphone zijn verbonden in mijn klik5 abonnement. Zonder de functionaliteit om zelf netwerkverbinding tot stand te brengen zonder behulp van de iphone vind ik deze horloges al een heel stuk minder “smart”, met gevolg dat deze nauwelijks nog gebruikt worden. Zeer jammer aangezien dit voor mij één van de belangrijkste redenen was om met alles naar telenet over te schakelen.
Bij mij zijn hierdoor 4 apple watches (elk gekoppeld aan hun eigen iPhone) uit mijn klik5 abonnement geimpacteerd… dus allemaal “netwerk niet in gebruik”. Reeds talloze keren contact opgenomen… is dit nog steeds niet opgelost??
Ik heb vandaag klacht ingedient bij de ombudsman voor telecom. Ik heb de screenshots van mijn klachten via whatsapp aan telenet bijgevoegd sinds april.
Mijn klacht is op volledigheid nagetrokken en ontvankelijk verklaard.
Als iedereen met problemen ook een klacht zou indienen.
Ik heb een financiele compensatie gevraagd voor de vele maanden dat er al problemen zijn, we zien wel als het iets zal opbrengen.