24761
netweters
|
152504
antwoorden
|
20714
vragen
|
Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.
Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.
In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.
Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het is niet individueel, meerdere mensen waaronder ik hebben die problemen terug.
Idem 😞
Hoezo, "alle niet werkende entry's laten staan."?
Dan kan ik geen nieuw abonnement toevoegen, de optie is pas zichtbaar in de watchapp als ik de eerste niet werkende entry delete.
De stap is makkelijker als je via de watch app - instellingen - stel opnieuw in gebruikt.
Daar is een optie om alle mobiele abonnementen te verwijderen.
Maar zelfs na deactiatie van de esim op de website en het verwijderen van alle mobiele abonnementen lukt het niet bij mij.
Heb ik ook gedaan, via stel opnieuw in, maar na een poosje staan ze er allemaal terug......
Ik heb hetzelfde probleem gehad en uiteindelijk toch terug kunnen activeren en werkt nu toch terug een 6 maand bijna …. Ook al updates gedaan op de iPhone en Watch. Als je wat terug kijkt in deze post heb ik alles genoteerd. Het komt erop neer om je eSIM online te deactiveren. Wacht dan zeker een dag. Dan is het een gevecht. Je moet echt al die profielen deleten en op een bepaald moment zijn ze even weg. Net genoeg tijd om een nieuw abonnement te activeren. Mogelijks zegt de app dat het niet gelukt is toch nog geen zorgen maken. En nu komt het. Al die oude profielen komen helaas ook terug. Laat deze staan, niets mee doen en bij mij werkt nu wel alles. Ook al heb ik nu 9 niet werkende profielen.
Idd, bij mij werkt het nu ook al ettelijke maanden. Ik heb ook lang moeten proberen en testen. Heb toen wel ondervonden als je nadien de oude verwijderd kan je helemaal opnieuw beginnen ! Dus als het werkt, laten staan en niet meer aankomen.
Ook gedaan wat je opsomt, het werkt gewoonweg niet....
Al van eind augustus ermee bezig, telenet gecontacteerd via X, via whatsapp, het mag niet baten. Hopeloze provider!
Ook de oude laten staan. Dit was namelijk bij mij de oplossing. Als ik die ging verwijderen liep het telkens mis.
Als die blijven staan kan ik niets nieuw aanvragen....
Lees mijn vorige post nog eens goed.
1. Online zorgen dat je E-Sim niet actief staat.
2. Je oude profielen verwijderen en daar zit de frustratie, want het gaat niet altijd lukken, verschillende keren blijven proberen. Lukt een profiel niet, ga naar de volgende. Dit blijf je doen en geloof mij op een bepaald moment lukt het om alles weg te krijgen. Plots krijg je de optie om een nieuw profiel aan te maken.
3. Maak het nieuw profiel. Mogelijks zegt hij na in te loggen (en even te wachten) dat het niet zou gelukt zijn. Geen probleem, rustig blijven.
4. Check online of je es I’m actief staat.
5. Je zal merken dat na een tijd die oude profielen plots terug komen. Niets van aantrekken en zeker niets deleten
6. Mogelijks beide toestellen uitzetten (niet herstarten, uit zetten). Even wachten, opstarten en in mijn geval werkte de Apple Watch plots terug op 4G.
7. Ja die oude profielen zijn er terug, laten staan, niet deleten of je Apple Watch werkt plots niet meer.
Dat heb ik al duizend keer gedaan, het zijn inderdaad de stappen die je moet nemen, maar helaas bij mij komt de watch nooit terug actief.
Ik heb ondertussen al 8 profielen.
Af en toe vraag ik op whatsapp aan de telenet helpdesk hoe het er mee zit.
Als je te lang wacht om opnieuw te vragen dan is je dossier afgesloten.
Je krijgt altijd die vriendelijke "Oh wat erg, ik begrijp dat dit zeer vervelend voor je is," zinnen mee en ook "kan ik verder nog iets voor je doen."
Het is een jaar ondertussen, "je kan niets voor me doen,"zo blijkt.
Nog steeds geen fibernet in onze straat - hoe lang gaat dat nog duren, dat is de belangrijkste vraag.
Bedankt om het nog eens neer te typen, maar ik heb dit allemaal zo gedaan zoals in uw tekst, exact opgevolgd, maar nog steeds niets, het lukt gewoonweg niet meer.....
Vervelend om te horen en klopt dat ze je call zomaar afsluiten (heb ik ook voorgehad, ze zeggen dat ze wachten op je feedback terwijl dit niet zo is …). Heb ik ook voorgehad. Ik raad je aan om naar de Telecom ombudsdienst te stappen. Je abonnement werkt niet zoals het moet. Meld zeker dat ze je ticket al meerdere keren zonder oplossing hebben afgesloten en je elke keer op Iris moet beginnen
Niet leuk dat het voor je niet werkt. Ik kan je alleen de stappen geven die het voor mij hebben laten werken. Ik raad je aan om klacht neer te leggen via de Telecom Ombudsdienst. Het is niet normaal dat deze service zoveel problemen blijft hebben. In ieder geval, mijn volgende watch zal geen 4G verbinding meer hebben. Nu werkt het allemaal (wel die andere niet werkende abonnementen nog wel). Maar voor hoe lang?