Beantwoorden
ArthurDV
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.

Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.

In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.

Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.

 

396 reacties
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 503
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! JACKPOT! De race is begonnen!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)


@matdestr  schreef:

@Lieselotte1 Heb je een update wanneer telenet one number gaat opgelost worden voor IOS17 & WatchOS 10?


Ik denk niet dat je de schuld bij iOS 17 en/of watchOS 10 moet leggen. Eerder kon ik nergens in de mijn vernieuwde Mijn Telenet een referentie terugvinden om mijn Telenet One Number te deactiveren. Daarna pas bij één gebruiker en nu bij iedereen. Zelf heb ik Series 8 en een Watch Ultra 2 deze week zonder problemen kunnen activeren met de laatste nieuwste versie.

Ik zeg dus niet dat er geen problemen zijn. Telenet One Number is jammer genoeg niet het beste staaltje kwestie van betrouwbaarheid en gebruiksgemak dat Telenet heeft afgeleverd.  Maar ik heb wel een sterk vermoeden dat hier actief aan gewerkt wordt. Dat heb ik zelf ondervonden in mijn eigen 'Mijn Telenet' omgeving. Misschien loopt er van alles mis door de integratie met de eSIM voor de smartphones of misschien de ondersteuning voor roaming voor de smartwatches?


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Glenner05
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

voor diegenen die het probleem af en toe krijgen dat hun telenet esim op de apple watch 'niet gebruikt' staat, en dus niet werkt... Ik heb ontdekt dat het iets te maken heeft met de optie 'bellen via wifi' op de iphone zelf.  Af en toe zie ik dat het 4G icoon op mijn watch ultra zwart is en dus niet meer werkt.  Ik zie dan dat mijn telenet abbo in de watch settings op 'niet gebruikt' staat.  Als ik dan naar de iphone mobiele instellingen gaan, en de optie 'bellen via wifi' even uit en terug aan zet dan werkt het weer op de watch vreemd genoeg. Icoontje wordt weer wit en als je naar de watch app gaat kijken is het telenet abbo terug actief.  Dan werkt het meestal terug enkele weken, maar af en toe moet ik dit dus doen, dus het blijft uiteraard een probleem bij telenet.

 

 

min dochter heeft net hetzelfde voor op haar watch SE LTE.  ook bij haar even de 'bellen via wifi' optie uit en aan gezet en werkte onmiddellijk weer.

Jenzaah
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Lijkt voor mij geen oplossing te bieden.

Van Activeren gelijk naar niet in gebruik.. Met / zonder wifi bellen en met en zonder wifi op iPhone aan

Charlez
Experienced Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Kan nog steeds de esim niet deactiveren in mijn telenet. Dus ook niet opnieuw activeren op watch.

Jenzaah
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Esim deactiveren ook niet op Mijn Telenet => Mobiel => Simkaarten beheren en dan onderaan?

Charlez
Experienced Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Dat is wat ik bedoel op mijn telenet. Krijg daar altijd foutmelding. Op mijn watch zelf is niets meer ingesteld.

PhilipP
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Dag van de Chocolade Star Wars Day A born reader! Twee handen vol!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@Glenner05 Toen ik gisteren aan de lijn hing met de back-office support over dit eSim probleem, heb ik zelf ook de suggestie gedaan dat het misschien te maken heeft met "bellen over WiFi" (ik heb hier thuis amper een balkje dekking binnen en heb die "bellen over WiFi" dan ook altijd op staan). Ongelooflijk dat in de vragenstelling van de "experten" over dit probleem het aspect nog niet eens voorkomt en dat ze er zelf nog niet zijn op gekomen.

Probleem is dus voor mij dat ik wellicht de connectie helemaal opnieuw ga moeten configureren, maar dan van buitenshuis buiten bereik van de WiFi ... gewoon even uitschakelen en opnieuw inschakelen van "bellen over WiFi" op mijn iPhone hier thuis heeft (tot nu toe) geen effect gehad ...

Bedankt in elk geval voor de tip.

matdestr
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

De optie "bellen via wifi" uit en aan helpt voor mij ook niet... 

ferreis
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Net hetzelfde probleem met een watch series 7. Ik kan de esim activeren maar ze staat niet in gebruik. 

Bellen via wifi staat niet actief. Herstarten van iphone & watch doet weinig.

matdestr
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Net succesvol geïnstalleerd op andere Apple Watch Series 7. Nog altijd niet mogelijk op de nieuwe Apple Watch Ultra 2

Charlez
Experienced Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Vandaag esim op mijn telenet kunnen deactiveren en terug activeren, wat al maanden niet lukte, echter na 30 sec springt deze naar niet in gebruik...

FlameZ
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Verander-je-wachtwoord-dag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Idem bij mij, op alle 4 mijn Apple Watches. 

matdestr
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Zelfde hier op Apple Watch Ultra 2

Noelis
Freshman Meerweter
Berichten: 50
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Is hier hetzelfde, activeren loopt goed maar nadien onmiddellijk “niet in gebruik “

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 503
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! JACKPOT! De race is begonnen!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Ik denk dat het nu een globale storing is. Ook bij de toestellen die al lang een perfect werkende verbinding hadden is er sinds vandaag ‘geen verbinding’ meer. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.