41982
netweters
|
18473
gesprekken
|
19961
vragen
|
Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.
Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.
In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.
Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Helaas is hier niet de oplossing. Is al de tweede keer dat zelf koppelen en activeren niet lukt. De vorige keer werd ik na tig berichten hier opeens gebeld door iemand van de technische dienst die er verstand van had en na reactivatie vanuit de technische dienst werkte alles weer prima. Ik hoop dat een medewerker nu ook weer zo behulpzaam is om mij te bellen en verder te helpen. Het is een zeer mooie service als het werkt !
Vorige week bij het ontvangen van mijn Apple Watch Ultra heb ik de eSim voor de SmartWatch geactiveerd. Resultaat: in "Mijn Telenet" toont de dienst "actief", maar op de watch werkt het niet. Antwoord van de klantendienst (vorige zondag): "Momenteel is er effectief een probleem met de One Number-koppeling tussen iPhone en Apple Watch. Dit n.a.v. de meest recente iOS update. De collega's zijn nog steeds op zoek naar een oplossing en doen er alles aan om die te vinden." Eens benieuwd hoe lang het gaat duren eer deze "bestaande" dienst (waarvan Telenet destijds pochte de eerste te zijn in België om het beschikbaar te stellen) opnieuw werkt ...
Laten we hopen dat het ergens fout gelopen is omdat ze eindelijk dataroaming gingen aanbieden voor de Apple Watch. Nu KPN in Nederland deze functionaliteit aanbiedt zouden de Belgische telecoms eens een tandje mogen bijsteken.
Op sommigen zaken lopen we toch flink achter. Zoals eSIMS, dataroaming voor smartwatches, TV aanbieder voor tvOS (Want de Telenet TV app is een ramp!). Op ander gebieden zoals 'Bellen via WiFi' en 'Visual Voicemail' mogen we niet klagen.
Maar toch merken we dat de vooruitgang niet snel genoeg gaat volgens de wensen van hun klanten. Het jammere is, dat de twee betekenisvolle operatoren weinig tot geen gehoor geeft aan hun cliënteel.
@Master-Magic schreef:@BillyX Voor tvOS zijn ze dit intern aan het testen voor op de Samsung tv’s dus dat komt er nog aan, waneer is wel de grote vraag.
Ik weet niet zo goed exact wat je bedoelt. Als je een Apple TV benut maakt het niet uit wat voor een TV je gebruikt. Want laten we a.u.b. het smart gedeelte van de TV’s niet gebruiken en zeker niet van dat merk dat je opnoemt. 😉
Neen…met ‘TV Aanbieder’ wordt bedoelt dat Telenet all in gaat voor de Apple TV. Je kan dan bij de installatie je Telenet account ingeven en zo krijg je toegang tot al je TV zenders dat bij je abonnement hoort.
Het is zoals Proximus Pickx zijn integratie heeft doorgevoerd.
Dergelijke integratie kan alleen maar leiden dat ze gewoon meer aandacht geven aan de Telenet TV app. Nu hangt deze met haken en ogen aan elkaar. Het lijkt dat hier maandelijks een nieuw ontwikkelingsteam verder aan werkt zonder deftig overzicht en afspraken.
https://support.apple.com/nl-nl/HT209233
Ik heb nochtans vorige week succesvol mijn Telenet one number op mijn ultra geïnstalleerd,
Het ging wel niet zo soepel als anders, maar lukte toch de tweede keer.
Ook op watchOS 10 ?
@Sven92 Bij mij lukt het nog steeds niet,
vroeger kon ik wel mijn gegevens invullen en dan ging er iets mis, nu krijg ik volgende melding
Ook nog steeds niks gehoord van mijn klacht via de ombudsdienst.
Gisteren heb ik op mijn nieuwe Apple Watch Ultra 2 OneNumber geactiveerd. Het instellen verliep vlekkeloos, na enkele minuten viel de verbinding weg en stond het abonnement op ‘niet in gebruik’ in de Watch app. Na een goed half uur stond de verbinding terug actief en ondertussen zijn we de volgende dag en werkt alles nog perfect.
Ik moet de Watch nog wel updaten naar WatchOS 10.0.2 en kijken wat dat geeft.
iPhone 13 Pro: iOS 17.0.2
Apple Watch Ultra 2: WatchOS 10.0
Meest recente versie van zowel watchOS als iOS ... meest recente toestellen ook ... ik heb nog eens gevraagd om feedback bij de klantendienst
@BillyX schreef:Het jammere is, dat de twee betekenisvolle operatoren weinig tot geen gehoor geeft aan hun cliënteel.
Het enige jammere is dat een bepaald type cliënteel zich zo hard laat naaien door een 82-jarige Amerikaanse miljardair!
Elke operator is betekenisvol. Een operator met 10 000 klanten doet beter z'n best dan een operator met miljoenen klanten en een Amerikaanse eigenaar.
Als je dat niet wil inzien, zal je nog jarenlang genaaid worden op een steeds schaamtelozere wijze.
Bij mij geraakt die nooit voorbij 'activatie..'
Nadien gelijk bij Not in use
iPhone 15 Pro - 17.0.2 & Apple watch Ultra 2 watchOS 10.0.2
Hey @Ex-Netweter,
We vinden het enorm jammer dat je dit zo ervaart maar hebben respect voor iedereen zijn mening. Zouden we je toch mogen vragen om het beleefd te houden? Dit taalgebruik is namelijk niet gepast.
Bedankt om er rekening mee te houden!
Groetjes,
Lieselotte
Same here, Esim werkt niet op Apple Watch. Telenet wanneer gaat dit opgelost worden?
@Lieselotte1 Heb je een update wanneer telenet one number gaat opgelost worden voor IOS17 & WatchOS 10?