Beantwoorden
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Foute film in tv-gids op TIP!K op zaterdag 1/04

spijtig het blijft duren info ontbreekt

Ik hoor van vrienden dat ze  zaterdag de film titanic spelde en je kan hem zien op 30 min

IMG_20230405_233602.jpg

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: spijtig het blijft het duren

17 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Foute film in tv-gids op TIP!K op zaterdag 1/04

Wat is de vraag juist? Met halve woorden en en gebroken zinnen begrijp ik het niet. Het zal aan mij liggen zeker?

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 512
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Foute film in tv-gids op TIP!K op zaterdag 1/04

Ik begrijp er ook niets van?

Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Foute film in tv-gids op TIP!K op zaterdag 1/04

@luc55 hou je er rekening mee dat je in deze groep telkens de gevraagde informatie meegeeft en een concrete titel kiest? Je kan hier alles over de werking nalezen.

Je vermeld niet over welk kanaal het gaat, je zegt ook niet tussen welke uren Titanic normaal uitgezonden zou worden. Iets meer informatie is welkom. Onze collega's zouden op basis van jouw informatie alles onmiddellijk moeten kunnen nakijken, nu moeten ze eerst nog uitzoeken wat je precies bedoelt.

Ik heb net een duidelijkere titel toegevoegd, maar ik ben niet zeker of ik het juist heb geïnterpreteerd.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1090
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Foute film in tv-gids op TIP!K op zaterdag 1/04

@luc55 
Je praat over zaterdag, maar stuurt een foto van de tv gids van afgelopen (woensdag) avond. 

De film uit je foto staat ook zo op de tv gids van Tipik zelf. 

 

Afgelopen zaterdag, noch volgende zaterdag staat Titanic volgens de tv gids van Tipik gepland. (Of ik kijk er over)

Ook op minuut 30 van de film in de foto zie ik geen reclame voor die film.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 164
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Foute film in tv-gids op TIP!K op zaterdag 1/04

Dag @luc55,

Ik ben zelf heel eerlijk ook niet volledig mee met wat je wil melden. Zoals aangegeven door Suzy, graag steeds alle nodige details toevoegen en duidelijk omschrijven wat er juist fout gaat.

Over je niet zo positieve insinuatie "spijtig het blijft duren info ontbreekt" moet ik je helaas ontgoochelen. In een zeer complex en delicaat gegeven als EPG-data zullen altijd fouten sluipen: veel partijen betrokken, soms foute info vanuit de broadcaster, soms verkeerde automatische interpretatie/mapping en dan komt daar in veel gevallen ook nog de menselijke factor bij... Elke partij doet haar best om dit allemaal te vermijden en continu te verbeteren, maar nul fouten of vergissingen is helaas een utopie. En dit geldt voor elke broadcaster, aggregator en operator.

Carl

--Metadata Engineer @Telenet
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Foute film in tv-gids op TIP!K op zaterdag 1/04

IMG_20230405_234646 (2).jpg

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Foute film in tv-gids op TIP!K op zaterdag 1/04

Spijtige aan de zaak dat sommige zaken niet opgelost geraken en ik zie in vrienden kring dat ze er mee stoppen en andere oplossingen

zoeken .

Een vriendin komt laat thuis en zet de kids  voor de tv begint met kokken

komt de kleinste huilend af had een gewelddadig scene gezien omdat de leeftijd niet goed stond kon hij dit zien

Melding heeft ze van gemaakt maar daar werkt niet vriendelijk op geantwoord  (hou ze beter in de gaten )

Ze heeft het zelf opgelost gebruikt alleen de app van de zender daar werkt de leeftijd wel

CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 164
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Foute film in tv-gids op TIP!K op zaterdag 1/04

Beste @luc55,

In een zeer grote organisatie als Telenet kan je niet verwachten dat mensen bij de klantendienst -met alle respect voor de duizend en één problemen die ze moeten kunnen afhandelen- een probleem met één EPG-event kunnen oplossen: tegen wanneer de melding in het beste geval tot bij mij zou kunnen geraken, is het event al uit de EPG-window. Bovendien zijn retroactieve aanpassingen technisch niet altijd mogelijk en kunnen ze neveneffecten triggeren.

Om die reden opnieuw het verzoek om dergelijke concrete gevallen (met alle nodige details) hier op dit forum te melden. Alleen zo is er een mogelijkheid (geen zekerheid, want opnieuw: deze materie is veel complexer dan je je inbeeldt!) dat deze opgelost raken.

Groet,
Carl

--Metadata Engineer @Telenet
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1090
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Foute film in tv-gids op TIP!K op zaterdag 1/04

@luc55 

Dus hij staat wel in de tv gids, niet bij Tipik maar bij RTL TVI. Dat is juist want het was effectief bij RTL TVI.

Wat is dan juist het probleem?

Off-topic; sinds vorige week hebben alle RTL zenders een nieuw logo en dat is blijkbaar nog niet aangepast bij Telenet


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Foute film in tv-gids op TIP!K op zaterdag 1/04

Dat de tijden niet kloppen en de leeftijd nog niet goed staan en dat heeft grote gevolgen

Is ook spijtig dat er op social media mee gelachen wordt en dat de indische techniekers weer de schuld krijgen

natuurlijk heeft dit met budget te maken  we zijn niet zoals een land zoals Nederland of Duitsland 

en stappen terug zijn meer voelbaar dat zullen we binnenkort zien aan de factuur

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1090
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Foute film in tv-gids op TIP!K op zaterdag 1/04

Ahja ok, het einduur klopt inderdaad niet.

Dus:

Op zaterdag 1 april zond RTL-TVI de film Titanic uit.

Volgens de tv gids van Telenet begon deze om 20:30 en eindigde die om 21:00

Volgens de RTL-TVI website moet dit 20:37 tot 00:05 zijn. Er was geen boucle de nuit (nachtloop) volgens hun website

Ook zou de leeftijdsclassificatie niet juist geweest zijn op Digibox/Digicorder (op Telenet TV app/website staat deze correct op 12, komt overeen met Kijkwijzer). Al is dat niet meteen te zien in de foto. 

@luc55 als je volgend keer nu eens volledig het probleem beschrijft (zoals @Suzy telkens vraagt) dan kan men helpen. Met een gehakkelde zin zonder context een een irrelevante foto kan men bij Telenet niets beginnen. Men wil echt wel helpen; maar dan moet het probleem duidelijk zijn.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Foute film in tv-gids op TIP!K op zaterdag 1/04

Na een maand zaken melden en mensen verliezen hun geduld

gaat het niet de goede richtingen uit deze week kwam een oudere persoon op werk  vragen om de app van bbc te installeren

er  wordt nu niets meer vertaald op de tv epg  een gsm vertaald dat wel info van programma zo trekken ze hun plan

oudere verstaan basis Engels maar lezen gaat moeilijker ,

stappen terug en fouten maken we worden het gewoon en klanten zoeken oplossing en opeens zijn de cijfers niet meer goed

Jari_Opsomer
Experienced Meerweter
Berichten: 88
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Foute film in tv-gids op TIP!K op zaterdag 1/04

Spreek Nederlands.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1090
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Foute film in tv-gids op TIP!K op zaterdag 1/04

@CarlAtTelenet 

het is precies wel een wederkerend fenomeen op RTL-TVI, programma’s en films ‘s avonds die na een half uur vervangen worden door “Boucle de nuit”. Het einduur van het programma lijkt wel min of meer overeen te komen met het einduur van Boucle de nuit

Ook een probleem op TV-box en app/website

Een hoop voorbeelden de komende 2 weken (datum, startuur en programma):

Zaterdag 8 april 22:21 de film La Crosiere

9 april 23:37 A la recherche de la jeunesse eternelle

12 april 23:20 Most Wanted Criminals (FBI: Most Wanted) S1E2

13 april 23:05 film Red

14 april 23:35 9-1-1 S3E6

15 april 22:45 film Bis

19 april 23:30 Most Wanted Criminals (FBI: Most Wanted) S1E4

20 april 22:25 film Sous le meme toit

22 april 19:50 Télévie


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.