Beantwoorden
Mark_G
Professional Beetjesweter
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

TV met CI+ "TV-gids 2 dagen vooruit" werkt niet

Beste,

Ik heb een TV met een CI+ module. Recentelijk (vandaag 04juli) werkt de "Telenet TV-gids" niet meer.

Normaal kan ik via de TV-gids 2 dagen vooruit de programmatie bekijken. Nu geeft de TV-gids totaal niets meer weer.

Dit is niet de eerste maal, en ik vindt dit ontzettend frustrerend.

Ik heb Telenet opgebeld; maar na een half uur wachten heb ik de telefoon maar neergelegd.

De zenders zelf kan ik wel bekijken.

Zijn er nog mensen die dit meemaken, en wat kan ik juist doen?

Kan iemand mij meegeven hoe de TV-gids doorgezonden wordt? Komt die info via de kabel ?

Dank bij voorbaat,

Mark

105 reacties
vlotte-eduard
Freshman Meerweter
Goed bezig! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Jaarlijks betalen voor abbonement tv met cl+ ...hier maandelijks betalen hoor & dit is door telenet zelf veranderd geweest !

Zodus was ik ook 1 vd zovelen gedupeerden & kon ik jullie klachten wel lezen maar kon ik zelf hier niets posten (gaf foutmelding aan) tijdens het weekend 

volgens mijn ervaringen met technische dienst telenet , kan ik zeggen dat 70% die daar zit geen flauw benul heeft met wat ze bezig zijn !

( zoals nu sinds 2 weken de wifi hier telkens handmatig moet worden opgestart 🙄)

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! De gouden postveer is voor jou

Dit gaat over klanten die enkel tv of mobiele telefoon hebben.

De algemene regel is dat je met een ci+ een digitale klant bent en dan is dat maandelijks te betalen (1/12 van het jaarbedrag).

Ben je bij de omschakeling van analoog naar het compact signaal gegaan, dan wordt je hiervoor niet beschouwd als digitale klant en blijft dat een jaarlijks bedrag.

Ik kan mij voorstellen dat er ex-analoge tv klanten zijn die toen een ci+ gekozen hebben en waarvoor de betaling niet aangepast werd.  

vlotte-eduard
Freshman Meerweter

Ik ga deze topic terug bovenhalen want heb hier weer prijs met tv gids via ci+ ...op alle zenders staat "geen onderdeelinformatie"

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Idem hier met een CI+ kaartje: de hele TV-gids is blanco.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Experienced Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

Hier hetzelfde probleem. Dit probleem zorgt er ook voor dat de TV niet automatisch kan omschakelen naar een bepaald programma op een zender.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
DP
Experienced Beetjesweter
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Idem voor mij, OOK HIER GEEN EPG MEER. En na contact met de klantendienst van Telenet ziet dat er weinig hoopvol uit, ze willen het probleem die dit voor veel traditionele kijkers met zich meebrengt , abonnees die notabene gedwongen werden om een extern soort decoder aan te schaffen bij het stoppen van het analoog aanbod.  Veel van die kijkers zijn met de digitale omwenteling niet vertrouwd en zullen opnieuw gedwongen geconfronteerd worden met de platte commerce die Telenet hiermee uitlokt.  Er werd destijds bij de overgang van analoog naar digitaal immers beloofd dat er voor niemand iets zou veranderen.  Wat nu weer maar eens wordt vastgesteld is dat monopolisten zoals o.a. Telenet maar weinig respect en klantvriendelijkheid toont naar veel van die burgers toe waardoor ze eigenlijk "groot" zijn geworden en  ongegeneerd keer na keer diverse varianten toepassen van wat op contractbreuk lijkt.    

WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Even @Moderator taggen om te escaleren. 

Komt wel inorde

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
ChristofM
Expert Moderator
Champagne, lezer van het jaar! Lees je nog iets anders? ;-) WOW! De magic number!

Dank je wel voor al deze meldingen. We hebben dit intern doorgegeven. We hopen dat dit snel opgelost kan worden. We houden jullie ook op de hoogte als we meer informatie ontvangen hierover. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@DP  schreef:

Idem voor mij, OOK HIER GEEN EPG MEER. En na contact met de klantendienst van Telenet ziet dat er weinig hoopvol uit

Waarom "weinig hoopvol"? Dat is gewoon een technische probleem, dat vlug kan/zal opgelost worden.

De vorige keer gebeurde dit in een weekend (4/7/2025), en het was maandagmorgen opgelost.

Hopelijk zal het dit keer voor het (lange) weekend opgelost geraken, anders zal het weer maandag morgen zijn 🤔

Janneke_Dust
Experienced Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

TV-Gids is terug.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
vlotte-eduard
Freshman Meerweter

Hier toch nog niet hoor🙄 ...jij hebt zeker wind mee dan 

vlotte-eduard
Freshman Meerweter

Moet mij corrigeren ...nu heb ik tv gids ook na 5 sec stopcontact uit te trekken maar nu valt mijn wifi weer telkens weg ...dat noemen ze dus vooruitgang , de achteruitgang dus🤗

DP
Experienced Beetjesweter
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Blij dat het bij mij nu ook terug in orde is.  Aan Telenet formuleer ik graag de aanbeveling om misschien de klantendienst toch even te vragen om vooral juiste informatie te geven door bijvoorbeeld melding te maken dat het een tijdelijk technisch probleem betreft en dat de dienstverlening behouden blijft. Op die manier zou de klant niet nodeloos ongerust gemaakt worden of zich op stang gejaagd voelen. Het antwoord dat ik mocht ontvangen was dat de evolutie van nieuwe technologie van het internet primeerde en dat die ondersteuning voor de destijds verplichte overstappers van het analoog signaal gestopt was.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@Janneke_Dust  schreef:

TV-Gids is terug.

Idd, hier ook.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@vlotte-eduard  schreef:

nu heb ik tv gids ook na 5 sec stopcontact uit te trekken maar nu valt mijn wifi weer telkens weg

Welk stopcontact?