Beantwoorden
Novan
Experienced Weetjesweter
It's your tenth party! De vlam zit erin. All I want for X-mas is YOU O dierbaar België..

Aanmelden MyTelenet: kiezen tussen sms of paswoord?

Waarom moet ik vanaf nu kiezen als ik wil aanmelden tussen paswoord of sms? ik zou deze graag wegdoen zodat ik nog alleen via paswoord kan inloggen. Gevraagd aan telenet: helaas niet mogelijk nieuwe manier van werken bij Telenet. Weet er soms iemand of dit zo is en hoe kan ik aanmelden via sms wegkrijgen?

444241285-854ba189-b35a-46b7-9084-c32a9332bbbc.png

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Aanmelden kiezen tussen paswoord of sms

9 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Je kan de beschikbare opties hier beheren: Extra aanmeldopties, maar het lijkt inderdaad niet mogelijk om de sms optie uit te schakelen.

Het antwoord op je vraag lijkt helaas: niet.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Novan
Experienced Weetjesweter
It's your tenth party! De vlam zit erin. All I want for X-mas is YOU O dierbaar België..

Maar is dat nu voor iedereen zo dat men moet kiezen tussen paswoord of sms?

StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster!

@Novan 

Wanneer je inlogt met uw paswoord en aangeeft "paswoord onthouden", ben je er dan ook niet van verlost?

Tussen haakjes, ik ga er van uit dat je het hebt over inloggen in "Mijn Telenet". Of ben ik daar verkeerd in? 

In ieder geval, ik moet om naar "Mijn Telenet" te gaan niks invullen, ik word automatisch ingelogd omdat mijn paswoord onthouden werd.

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

@Novan 

Voor mij is dat ook niet anders heb hetzelfde als de rest op deze manier in te loggen. 

Je kan zoals @StefaanH vermeld je ingelogd laten maar als je elke dag je cashe en cookies leegt dan blijf je niet ingelogd en zul je weer moeten kiezen. 

Deze nieuwe manier zal blijven bestaan vrees ik tenzij het weer veranderd maar dat denk ik niet. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@Novan  schreef:

Maar is dat nu voor iedereen zo dat men moet kiezen tussen paswoord of sms?

Ja, dat is voor iedereen 

WG94 | Krak
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster!

Ik weet dus niet zeker of we over hetzelfde praten, maar als ik inlog op "mijn telenet" zie ik niks van "sms" hoor.

Ik heb zonet eens afgelogd bij afsluiten ipv te onthouden. Bij het opnieuw starten van "mijn telenet" werd mij enkel om mijn paswoord gevraagd. Dat ingegeven en hop, aangelogd.

Niks gezien van "sms" .....

Misschien vergezocht, maar ik werk nog met Win 7 ...... (omdat mijn hardware niet geschikt is voor Win 10, laat staan voor Win 11 ....😇 )

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Destijds dacht men dat wachtwoorden een veilige manier waren om in te loggen. Dat is inderdaad relatief veilig indien aan een aantal voorwaarden voldaan wordt. Voorwaarden die helemaal niet van belang waren 25 jaar geleden. Elk wachtwoord van slechts 8 tekens wordt binnen de kortste tijd gekraakt. Al jaren wil men beter beveiligen en een betere beveiliging is een tweetraps beveiliging. Jij wil aanloggen en je kiest SMS, dan moet jij je gsm toestel bijhebben en dan krijg je via gsm een tekenreeks die je moet ingeven om in te loggen. Het zwakke punt is hier als je gsm gestolen is, en je toestel is niet beveiligd dan ben je daar niets mee. Draai of keer het hoe je wil, de zwakste schakel is en blijft de gebruiker. Deze zwakste schakel kan best wel wat versterking gebruiken. 

FVDM
Experienced Veelweter
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Als ik aanlog kan ik kiezen tussen wachtwoord of Itsme , maar niet voor SMS.

WG94
Freshman Meesterweter

@FVDM  schreef:

Als ik aanlog kan ik kiezen tussen wachtwoord of Itsme , maar niet voor SMS.

Eerst krijg je de keuze Login (email) of Itsme. Pas in de tweede stap (als je koos voor login via email) krijg je normaal de keuze wachtwoord of SMS.

Zou het kunnen dat je in je profiel geen "contactnummer" hebt staan?

De SMS-optie is daar immers aan gelinkt. Weghalen van dat contactnummer is helaas niet mogelijk.

WG94 | Krak