24748
netweters
|
152273
antwoorden
|
20687
vragen
|
Vandaag probeerde ik bij de geavanceerde instellingen bij "mijn telenet" een paar poorten open te zetten voor mijn home server. Echter krijg ik gewoon een blanco pagina wanneer ik dit probeer. Ik weet niet of anderen dit probleem ook hebben of dat dit een technisch probleem bij telenet zelf is. Toevallig werkte het gisteren nog perfect. Alle hulp is zeer welkom.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Idem.
Ons geduld wordt dan nog tenminste 10 dagen op de proef gesteld. 😎
Reeds enkele dagen krijg ik een blanco scherm bij mijn geavanceerde instellingen. Nog iemand die dit probleem heeft? (al getest via verschillend browsers en steeds hetzelfde resultaat)
@Ex-Netweter , een beetje copy/paste van m'n uitleg voor aanpassing van de MAC bridging functie aan/uit te zetten op de API.
Na de copy/paste staat hoe je je poorten kan aanpassen. Als het niet lukt, stuur eventueel ff welke poort je naar welk IP wil doorsturen en dan probeer ik te helpen.
! WEES VOORZICHTIG en probeer toch zeker te begrijpen wat je aan het doen bent !
{"patchModemSettingsOperations":[{"op":"replace","path":"/upnpEnabled","value":false},{"op":"replace","path":"/lanIpAddress","value":"192.168.0.1"},{"op":"replace","path":"/modemBridgingToggle","value":true},{"op":"replace","path":"/bridgingMacAddress","value":"00:01:02:03:04:05"},{"op":"replace","path":"/portForwards","value":[]},{"op":"replace","path":"/fwBlockIpFragments","value":false},{"op":"replace","path":"/fwEnabled","value":true},{"op":"replace","path":"/dmzHost","value":"0"},{"op":"replace","path":"/fwBlockIPv6Fragments","value":false},{"op":"replace","path":"/fwIPv6ProtectEnabled","value":true}],"bridging":[{"active":true,"macAddress":"00:01:02:03:04:05"}]}
Ik hoop dat dit duidelijk is. Wees in ieder geval voorzichtig, want als je instellingen nu helemaal niet meer goed staan, zal er iemand je remote moeten helpen om het goed te krijgen. Kijk vooral je huidige instellingen eerst na en neem er eventueel een screenshot van. Je kan de huidige payload ook kopiëren door rechts te klikken op de GET request naar advance-settings en dan kies je voor Waarde kopiëren > Antwoord kopiëren.
Als je een "body" error of dergelijke krijgt, staat er een fout in je payload. JE moet per regel/portforward de gegevens 2x aanpassen in de payload (lanIP, externalport X - X, protocol, internalportstart, ...
Om poorten aan te passen stuur je als payload bv.:
2e poort toegevoegd (99)
{
"patchModemSettingsOperations":
[
{"op":"replace","path":"/portForwards","value":[{"lanIp":"122","internalPortStart":"5000","externalPort":"5000 - 5003","protocol":"BOTH"},{"lanIp":"99","internalPortStart":"100","externalPort":"100 - 100","protocol":"TCP"}]}
],
"portForwards":
[
{"active":true,"description":null,"internalPortStart":5000,"portStart":5000,"portStop":5003,"protocol":{"value":"BOTH"},"lanIp":"122"},
{"active":true,"description":null,"internalPortStart":100,"portStart":100,"portStop":100,"protocol":{"value":"TCP"},"lanIp":"99"}
]
}
2e poort verwijderd (99)
{
[
{"op":"replace","path":"/portForwards","value":[{"lanIp":"122","internalPortStart":"5000","externalPort":"5000 - 5003","protocol":"BOTH"}]}
],
"portForwards":
[
{"active":true,"description":null,"internalPortStart":5000,"portStart":5000,"portStop":5003,"protocol":{"value":"BOTH"},"lanIp":"122"}
]
}
1 poort ingesteld, range aangepast
{
[
{"op":"replace","path":"/portForwards","value":[{"lanIp":"122","internalPortStart":"5000","externalPort":"5000 - 5004","protocol":"BOTH"}]}
],
"portForwards":
[
{"active":true,"description":null,"internalPortStart":5000,"portStart":5000,"portStop":5004,"protocol":{"value":"BOTH"},"lanIp":"122"}
]
}
Euh....daar begin ik niet aan...
@Moderator, @Suzy Ondertussen merk ik dat ik niet alleen een lege portforwarding pagina heb maar dat mijn toegangen (portforwardings) die voorheen wel werkten nu ook niet meer werken. We worden daar niet blij van.
hallo,
sinds kort heb ik mij een nieuwe ASUS router aangeschaft. ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar ik probeer in de telenet modem de geavanceerde instellingen te benaderen, maar dit is niet mogelijk. Het scherm blijft wit. heeft iemand een gelijkaardig probleem en hoe kan dit worden opgelost.
bedankt voor de feedback.
Dit is sinds 8 mei een algemeen probleem in het "Mijn Telenet"-systeem.
Telenet zou een oplossing hiervoor uitbrengen op 22 mei.
Meer info over de verschillende problemen in het "Mijn Telenet"-systeem op https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Overzicht-van-problemen-met-Geavanceerde-...
@Ex-Netweter
Dit is nu eens een antwoord waar iemand iets aan heeft! 👍👍👍
Wat een prutsers allemaal bij Telenet ! Vergeet maar eens een keer te betalen, dan weten ze heel snel hoe ze u moeten afsluiten, maar hun diensten in orde krijgen...
Ik zie dat de geavanceerde instellingen van mijn modem niet beschikbaar zijn op Mijn Telenet. Iemand enig idee als dit al lang aan de hand is of komt dit probleem enkel bij mij voor?
Dat is, helaas, een gekend probleem. Men verwacht dit op te lossen tegen 22/05.
Een overzicht kan je hier vinden: Overzicht van problemen met 'Geavanceerde instellingen'
Mijn NAT Type staat op dit moment op Moderate als ik een spel wil spelen. Ik wil die graag naar 'open' zetten maar dat lukt niet. Ik heb al veel methodes geprobeerd maar niets hielp omdat ik uiteindelijk in de geavanceerde instellingen van Telenet moet zijn, maar daar heb ik geen toegang voor. (Dan krijg ik een blanco scherm) Het lukt dus ook niet om in te loggen op mijn router. (dan staat er toegang geweigerd)
Is of komt er een manier dat ik naar geavanceerde instellingen kan gaan en mijn NAT type op 'open' kan zetten?
Het is jammer dat ik een spel aanschaf die ik uiteindelijk niet kan spelen.