Beantwoorden
Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Licentie Safespot "verlopen" op Mac Mini M2 Pro

Sinds enkele dagen werkte de Telenet Safespot op mijn Mac Mini M2 Pro niet meer omdat mijn licentie (nog maar eens) zou verlopen zijn.

Omdat dit debacle maar bleef duren, besliste ik vandaag om de software nog maar eens te verwijderen en opnieuw te installeren. Na het verwijderen van Safespot, werd de Mac opnieuw opgestart. Bij de installatie van Telenet Safespot loopt het elke keer mis tijdens het koppelen. Steeds opnieuw krijg ik volgende melding: "De code is niet correct. Probeer het opnieuw."

Iemand een tip om Safespot Security alsnog geïnstalleerd te krijgen op mijn Mac Mini?

OS: MacOs Ventura 13.3.1 (a)

Scherm­afbeelding 2023-05-09 om 14.27.58.png

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Problemen met Telenet Safespot

46 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Licentie Safespot "verlopen" op Mac Mini M2 Pro

@Luvan 

Bij mij werkt het ook nog niet dus heb ook totaal geen idee. 

@Suzy wil jij dit eens navragen aub wat de oorzaak kan zijn ? Want het werkt na een paar weken nog altijd niet en dat is zeer vreemd. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Licentie Safespot "verlopen" op Mac Mini M2 Pro

@patrick37 @Luvan bedankt voor jullie input en het flaggen hiervan. Voorlopig hebben we hier nog geen andere meldingen over binnen gekregen, maar hebben het wel doorgestuurd naar onze collega's die op Safespot werken. We houden jullie op de hoogte zodra we iets van update of nieuws hebben. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Licentie Safespot "verlopen" op Mac Mini M2 Pro

@Suzy 

Heb hier al even geen reactie meer gezien dus wilde eens vragen en weten of hier al een update over is ? 

Bij mij blijft de Safespot+ zogezegd niet werken op de Imac als de Macbook Pro. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Licentie Safespot "verlopen" op Mac Mini M2 Pro

@patrick37 

 

Hier hetzelfde verhaal. Op de MacBook Pro, waar ik net als jij Safespot niet opnieuw geïnstalleerd heb, blijft de licentie nog steeds op verlopen staan.

Op de Mac Mini M2 Pro heb ik toen wel de software, waarvan de licentie verlopen was, verwijderd en Safespot (met veel problemen) opnieuw geïnstalleerd. Momenteel (en ik ga mijn massieve "houten" kop vasthouden) werkt deze nog steeds zonder problemen.

Ik heb ook geen productupdate zien verschijnen in de geschiedenis van Safespot die het probleem zou kunnen oplossen.

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Licentie Safespot "verlopen" op Mac Mini M2 Pro

@Luvan @patrick37 intern heeft men hier al verschillende malen naar gekeken.

Deze week is naar boven gekomen dat de collega's eigenlijk specifieke informatie nodig hebben om dit grondig te kunnen analyseren en onderzoeken. Ze zouden de "logs" moeten hebben, die je enkel op één  specifieke manier kan verkrijgen via jouw Mac.

Zouden jullie eens kunnen proberen volgende instructies te volgen en me het resultaat via een privébericht (als attachment) door te sturen?

 

Spoiler

Uit te voeren in de Mac OS X Terminal applicatie: 

  1. Run sudo /Library/Endpoint/AVP/product/bin/GatherBD start
  2. /Library/Endpoint/AVP/product/bin/GatherBD archive all
  3. Run sudo /Library/Endpoint/AVP/product/bin/GatherBD stop
  4. Send the ProductSupport.zip file from/private/tmp/ProductSupport.zip

Indien dit niet lukt of te complex is, begrijpen we dit natuurlijk.
Alvast bedankt om het te proberen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Licentie Safespot "verlopen" op Mac Mini M2 Pro

@patrick37 

Hopla, bij het opstarten deze middag van mijn Mac Mini M2 Pro, nog maar eens vastgesteld dat de licentie van Telenet Safespot verlopen is.

We zijn ondertussen meer dan een jaar verder na eerdere meldingen van verlopen licenties en nog steeds is er geen oplossing voor gevonden. Ik kan begrijpen dat dit niet op 1-2-3 opgelost geraakt, maar uiteindelijk duurt het toch wel heel erg lang. Op vraag van @Suzy heb ik een week geleden de logs bezorgd van de Safespot-versie op mijn MacBook Pro die al eerder dit verschijnsel vertoonde.

Of het nu aan de aangepaste versie voor Telenet ligt of dat de oorzaak bij Bitdefender te zoeken is, feit is dat je ondertussen met een onbeveiligd toestel zit eens je buiten je eigen netwerk bent. Mocht het pakket niet inbegrepen zijn in mijn abonnement, had ik al lang uitgekeken naar een alternatief.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Licentie Safespot "verlopen" op Mac Mini M2 Pro

Het is al even stil in dit onderwerp, dus wil hier toch even reageren om te laten weten dat we er nog altijd mee bezig zijn.
In juni hebben we de logs die we van jou hebben ontvangen, @Luvan , meteen gedeeld met onze collega's intern. Zij gingen deze ook delen met de vendor ter analyse. 

We proberen vanuit het community-team al geruime tijd een update te verkrijgen over de situatie van dit probleem, maar hebben helaas nog geen nieuws of info ontvangen. Uiteraard blijven we dit verder opvolgen. Onze excuses voor de lange wachttijd! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Licentie Safespot "verlopen" op Mac Mini M2 Pro

Deze week hebben we goed nieuws gekregen van de Safespot collega's. Er is een nieuwe installer online geplaatst.
Deze installer werkt ook voor macOS Ventura en heeft een werkende uninstaller.

Krijg je de bestaande Safespot niet uninstalled op je Mac? Dan is er daar nu ook een oplossing voor.
Er is namelijk een afzonderlijke uninstaller online gezet: https://safespot.download.telenet.be/TelenetSafespotUninstaller.sh

Ook lieten de collega's weten dat de gekende problemen met de nieuwe versie zijn opgelost.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Alain2100
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Licentie Safespot "verlopen" op Mac Mini M2 Pro

Waar kan de nieuwe installer gevonden worden? De link via safespot.download.telenet.be werkt niet ..

Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Licentie Safespot "verlopen" op Mac Mini M2 Pro

@Alain2100 

Als je de MacOS Intel-versie van de Installer bedoeld, kan ik alleen maar meegeven dat de helpdesk mij via WhatsApp 2 dagen aan het lijntje gehouden heeft met allerlei vragen (waarop het antwoord reeds in het allereerste berichtje stond), suggesties die er niet toe doen (o.a. de Safespot Guard-app opnieuw installeren) e. d. meer. Nadat ik verschillende screenshots en zelfs een filmpje had doorgestuurd en ik doorgaf dat ik reeds met 3 verschillende computers (2 Mac's en 1 Windows pc) het bestand had proberen te downloaden en telkens opnieuw een blanco webpagina met de melding “Not Found - The requested URL /TelenetInstaller_MacOS.pkg was not found on this server.” kreeg, hebben ze uiteindelijk een dossier voor de achterliggende dienst geopend.
Nu is het afwachten tot de link hersteld is.

De versie voor MacOS (ARM M1) is wel te downloaden op de voorziene webpagina.

 

Alain2100
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Licentie Safespot "verlopen" op Mac Mini M2 Pro

1 week later en link werkt nog steeds niet ...

Helpdesk van Telenet is ook niet meer wat het was.

a009450
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes.

Licentie Safespot "verlopen" op Mac Mini M2 Pro

Alain,

 

probeer deze link eens https://safespot.download.telenet.be/content/Computer/index.html

Maar ik begin het stilaan beu te worden, ik heb al meer tijd gestoken in Telenet Safespot dan in iets anders. Ik kan bij de code invullen juist het eerste vak en gedaan, je krijg de kans van toch te installeren maar dan wordt mijn MacBook pro met M2 processor zo warm dat het bijna niet uit te houden is.

 

Succes en groetjes, Alex.

Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Licentie Safespot "verlopen" op Mac Mini M2 Pro

@Suzy 

Nadat je de oplossing publiceerde op Netweters, heb ik op mijn Mac M2 Pro onmiddellijk de uninstaller losgelaten naar waar de link verwijst. Nadien kon de installer (Mac OS ARM M1) zonder problemen gedownload en geïnstalleerd worden. Tot op vandaag werkt Telenet Safespot nog steeds zonder problemen op de Mac M2 Pro.

Dezelfde dag probeerde ik ook de installer te downloaden voor mijn MacBook Pro met Intel-processor (MacOS Intel) maar dat lukte niet. Ik kreeg telkens de beruchte "404 Not Found-pagina".

Scherm­afbeelding 2023-10-19.png

De volgende dag heb ik via WhatsApp de tussenkomst ingeroepen van de helpdesk. Ondertussen ook aan vrienden gevraagd of zij het betrokken installatiebestand konden downloaden (zowel met Mac, als Windows computers). Bij niemand lukte het om het installatiebestand voor een Mac met Intel-processor te downloaden. Iedereen werd met hetzelfde "404 Not Found"-scherm geconfronteerd. Ik melde dit dan ook in die zin aan de helpdesk. Na bijna een hele dag over en weer berichten sturen (die verduidelijkt werden met schermafbeeldingen en zelfs een filmpje), waarbij veel vragen gesteld werden waarvan het antwoord reeds in mijn eerste WhatsApp-bericht stond en er oplossingen voorgesteld werden die er niets toe deden (zoals het verwijderen en opnieuw installeren van Safespot op mijn smartphone), zouden ze een dossier opmaken voor de "achterliggende dienst". Ik zou hiervan een bericht krijgen wanneer er een oplossing was.

Tot op vandaag werkt de link naar het installatiebestand voor een MacOS (Intel) nog steeds niet.

Kan jij eens nakijken of hiervan effectief een dossier opgemaakt werd en wat de stand van zaken ondertussen is?

 

Michelleke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Licentie Safespot "verlopen" op Mac Mini M2 Pro

link werkt nu wel

van daarjuist

bij mij werkt alles terug 

Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Licentie Safespot "verlopen" op Mac Mini M2 Pro

Moet ook lukken.

Het belangrijkste is dat het installatiebestand terug te downloaden is.

Bedankt om het te melden.