Beantwoorden
Fouquier
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Safespot werkt niet meer na installatie MacOs Monterey

Na installatie van MacOs Monterey update werkt Safespot op iMac niet meer....icoon bovenaan is verdwenen en bij poging om te herinstalleren verschijnt de boodschap dat er zich een fout heeft voorgedaan bij installatie van scripts uit het pakket BDEndpointinstaller.pkg

 

Heb de modem al herstart maar dit heeft geen effect.

 

Titel gewijzigd door RaL (mod) | Vorige titel: Safespot

117 reacties
elibar
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Dag van de Chocolade Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Safespot werkt niet meer na installatie MacOs Monterey

Beste, hebben dit bij mij ook gedaan, maar na een tijdje komen problemen terug heb safespot nu verwijderd van mijn iMac,voorlopig beste oplossing

0 Likes
Gps45
Experienced Weetjesweter
Berichten: 15
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Safespot werkt niet meer na installatie MacOs Monterey

Komt deze oplossing van TELENET. Er wordt een bestandje verwijderd. Is dit bestandje de oorzaak van wat? Dit is mij onduidelijk. Blijkbaar komt het probleem terug. Ik blijf sceptisch.

0 Likes
Gps45
Experienced Weetjesweter
Berichten: 15
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Safespot werkt niet meer na installatie MacOs Monterey

Sinds 15/11/21 komt er weinig schot in deze updates.

Wij zijn nu 15/5/22 en ik krijg sinds de 2 april 2022 opbeurende berichten :

Schermafbeelding 2022-05-15 om 11.08.42.png

Schermafbeelding 2022-05-15 om 11.09.08.png

 Dit is toch zielig? Nietwaar

Dit spreekt toch boekdelen. Vandaag nog eens alles opnieuw geïnstalleerd . Alles blijft bij het oude. Geen stap verder.

0 Likes
Gps45
Experienced Weetjesweter
Berichten: 15
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Safespot werkt niet meer na installatie MacOs Monterey

Deze workaround is misschien de oplossing. Alvorens iets te deleten zou ik graag wel willen weten wat ik verwijder.

Er is geen enkele uitleg dit deze werkwijze ondersteunt of verantwoordt. Het gebruik van terminal zou eens terminaal kunnen worden voor onervaren gebruikers.

Wat doet het bestandje .Entreg? Kan dit gemist worden?

Een bestand zo maar vernietigen , kan toch zwaar gevolgen hebben voor de verdere werking. Een twijfelende Netweter. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot werkt niet meer na installatie MacOs Monterey

Hier op macOS Monterey 12.3.1 nog altijd geen probleem en doet wat het moet doen. 

Schermafbeelding 2022-05-15 om 16.05.51.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Safespot werkt niet meer na installatie MacOs Monterey

@patrick37 

Op welke manier ben jij er in geslaagd om Telenet Security terug werkend te krijgen op je Mac en is het nog steeds dezelfde installatie waar je op 12/03/2022 naar verwijst hier op het forum? Ik meen mij te herinneren dat jij een tijdje geleden met dezelfde problemen af te rekenen had, waar een groot aantal Mac-gebruikers (waaronder mezelf) mee te maken hadden. 

Bij mij werkt Telenet Security, onderdeel van Safespot, nog steeds niet op mijn MacBook Pro met Intel-processor. Ik krijg nog steeds de melding dat de licentie verlopen is, niettegenstaande het hele installatieproces zonder problemen doorlopen werd. Ondertussen ook al eens de workaround die @BVdb  op het forum postte uitgeprobeerd, doch zonder resultaat.

Bij de helpdesk geraak je ondertussen ook geen stap verder. Steeds opnieuw de hele uitleg mogen doen, om dan te horen dat ze op de hoogte zijn van het probleem. Dan krijg je de belofte dat ze je binnen een aantal werkdagen opnieuw gaan contacteren, maar uiteindelijk hoor je niets meer. Ik wacht zo al op 2 reacties m.b.t. Telenet Security, ééntje van 20/01 en de ander van 01/04/2022. En hier op het forum is Telenet opvallend afwezig als het over dit issue gaat.

Mijn vertrouwen in Telenet wordt met de dag kleiner...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot werkt niet meer na installatie MacOs Monterey

@Luvan 

Klopt ik had deze problemen ook en heb ze opgelost met de vernieuwde versie van Safespot. Ik gebruik nu de nieuwste iMac M1 chip en heb een Macbook Pro M1 chip en daar loopt het weer als een trein op. 

Via deze link kom je op de vernieuwde versie uit. Je dient in dit geval te kiezen voor de intel versie en dan opnieuw te installeren. 

Ik heb gewoon de oude versie verwijderd en daarna de nieuwe geïnstalleerd. Heb niks van een cleaner er over laten lopen want dat heb ik niet aanwezig op de iMac als de Macbook. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Safespot werkt niet meer na installatie MacOs Monterey

@patrick37 

 

Heb de hele installatieprocedure met het nieuwste installatiebestand voor macOS (Intel) nogmaals doorlopen. Het installeren verliep volledig foutloos. Alleen blijkt, zoals ik gevreesd had, de licentie nog steeds verlopen te zijn. Ook nadat het updateproces succesvol afgerond werd (Productversie: 7.2.6.310110 - Engineversie: 7.9190) blijft de gevreesde melding staan.

Nadien Telenet Security terug verwijderd en de MacBook Pro geüpdatet naar macOS Monterey 12.4 (vandaag verschenen). Opnieuw een foutloze installatie gedaan met het nieuwste installatiebestand, maar met hetzelfde bedroevend resultaat.

Als er van Telenet uit een workaround bestaat om dit probleem met een Mac met Intelprocessor te verhelpen, zouden ze dit toch op één of andere manier mogen communiceren. Alleen vrees ik dat er hier nog geen oplossing voor gevonden werd.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot werkt niet meer na installatie MacOs Monterey

@Luvan 

Dan heb ik ook zo geen idee wat er mis loopt. Het is de enige workarround die ik weet en heb. 

@Suzy of @Bjarne 

zou iemand van jullie dit aub nog eens intern willen neerleggen en bekijken wat de oorzaak zou kunnen zijn ? Of een kleine workarround vragen wat er nog voor andere stappen mogelijk zijn ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
elibar
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Dag van de Chocolade Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Safespot werkt niet meer na installatie MacOs Monterey

Eigenlijk niet te begrijpen dat Telenet niet ingrijpt

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot werkt niet meer na installatie MacOs Monterey

@elibar 

Dit gaat niet bij Telenet zijn maar bij Safespot zelf waar ze mee samen werken. 

Telenet 'verkoopt' het product maar is geen ontwikkelaar hiervan en dus gaat telenet niet meer kunnen doen dan de vraag er neerleggen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gps45
Experienced Weetjesweter
Berichten: 15
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Safespot werkt niet meer na installatie MacOs Monterey

@Luvan 

Bij mij hetzelfde resultaat. De update van Apple met 12.4 heeft niets gewijzigd. Na deinstallatie en herinstallatie van Endpoint Security for Mac (intel) blijft alles bij het oude en

de berichten blijven onveranderd. Zie hieronder:

Schermafbeelding 2022-05-19 om 10.18.38.png

 

Schermafbeelding 2022-05-19 om 10.17.46.png

 

 Dit is stof voor programmeurs. De safespot verantwoordelijke telenet moet toch weten hoe deze berichten ontstaan.

Telenet verwacht blijkbaar dat de gebruikers de problemen oplossen. Maar genoeg is genoeg.

Als het probleem op het einde van mei niet is opgelost, dan wordt Safespot bij mij stopgezet. Geen gezanik meer.

Op tegenstrijdige berichten, kun je geen Security bouwen. 

Opzeggen de boel. Logica brengt je van A naar B. Albert Einstein.

Gebruikers hebben geen behoeften aan rangen, maar aan tijdige oplossingen. 

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Safespot werkt niet meer na installatie MacOs Monterey


@patrick37  schreef:

 

...

 

@Suzy of @Bjarne 

zou iemand van jullie dit aub nog eens intern willen neerleggen en bekijken wat de oorzaak zou kunnen zijn ? Of een kleine workarround vragen wat er nog voor andere stappen mogelijk zijn ? 


Terecht dat jullie een update van Telenet verwachten. Daarom heb ik de collega's die met Safespot bezig zijn nog eens al jullie feedback doorgestuurd. Wanneer ik jullie reacties lees, lijkt er toch meer aan de hand te zijn. Wat ik wel kan vertellen is dat het algemene probleem dat in Q1 open stond voor macOS Monterey intern  werd afgerond. Dus mogelijks moet er voor dit probleem een nieuw onderzoek worden gestart.

Wij houden jullie uiteraard op de hoogte zodra wij iets van nieuws of info krijgen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Safespot werkt niet meer na installatie MacOs Monterey

@Suzy 

 

Bedankt om dit nog eens door te geven aan de dienst die zich met Safespot bezig houdt.

Wat mij wel verbaast is dat er een nieuw onderzoek zou moeten opgestart worden omdat de problemen van Q1 zouden opgelost zijn. Mijn eerste melding i.v.m. dit issue is al van 3 maanden geleden (zie schermafbeelding).

Luvan_0-1652975124799.png

 

Sindsdien reeds verschillende keren via WhatsApp vruchteloos contact gehad met de helpdesk, waar m'n mij na veel uitleg geven gewoon meedeelt dat ze op de hoogte zijn van het probleem en dat er aan gewerkt wordt...

Ik hoop dat het nu menens is bij Telenet en/of zijn softwarepartner Bitdefender en dat er op korte termijn een oplossing uit de bus komt voor de Mac (Intel)-gebruikers. Graag op één of andere manier een seintje als er een oplossing (of een workaround) voorhanden is zodat wij niet telkens opnieuw de hele de-installatie- en installatieprocedure moeten doorlopen om dan te moeten vaststellen dat het probleem nog steeds bestaat.

 

Alvast bedankt.

 

Tags (3)
0 Likes
elibar
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Dag van de Chocolade Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Safespot werkt niet meer na installatie MacOs Monterey

Telenet moet overeenkomst dan maar verbreken als het niet werkt.

Tags (1)
0 Likes