Beantwoorden
Mike1973
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Telenet Safespot niet compatibel met Microsoft Windows

Nadat ik mijn PC van Windows 10 naar Windows 11 heb geüpdatet, merk ik op dat Telenet Safespot de volgende melding geeft wanneer ik deze open:

Schermafbeelding 2021-10-09 211049.pngSchermafbeelding 2021-10-09 211140.pngSchermafbeelding 2021-10-09 211222.png 

 

Daarbij heb ik Telenet Safespot van de PC verwijdert, het installatiebestand van Telenet gedownload, bij het installeren, helaas enkel de melding; Failed, daarbij terstond een afgebroken installatie, dit herhaaldelijk geprobeerd ook met administrator rechten, maar ook dat werkt niet.

 

Dan heb ik op het installatie bestand via eigenschappen de compatibiliteitsmodus op Windows 8 moeten instellen, dit werkte om Telenet Safespot te installeren en te koppelen aan de PC.

 

Helaas heb ik dezelfde foutmelding als daarvoor, ik heb Telenet gebeld, zij hebben het dossier over dit topic aangemaakt , later op de dag krijg i

Tags (1)
50 reacties
Ex-Netweter
 

Telenet Safespot niet compatibel met Microsoft Windows

Ik ben normaal ook een early adopter voor nieuwe Windows versies.

Dan installeer ik de nieuwe Windows op een 2de test PC om eens te zien.

Deze 2de PC is al een jaartje ouder en daardoor niet compatibel met Windows 11.😞

Daarom ga ik toch nog even wachten op mijn hoofd-PC om over te schakelen.

0 Likes
CiaranBE
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk!

Telenet Safespot niet compatibel met Microsoft Windows

Windows 11 is nog maar slechts 6 dagen uit, het is waarschijnlijk zo dat Safespot nog niet compatibel is met Windows 11.

 

Gewoon even geduld hebben, Telenet is waarschijnlijk al bezig met een nieuwe versie die compatibel is met Windows 11, het is gewoon een kwestie van tijd eer dat deze er is.


Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.

Tags (2)
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet Safespot niet compatibel met Microsoft Windows


@Ex-Netweter  schreef:

Ik ben normaal ook een early adopter voor nieuwe Windows versies.

Dan installeer ik de nieuwe Windows op een 2de test PC om eens te zien.

Deze 2de PC is al een jaartje ouder en daardoor niet compatibel met Windows 11.😞

Daarom ga ik toch nog even wachten op mijn hoofd-PC om over te schakelen.


Er zijn al workarounds gepubliceerd om win 11 toch te installeren op een PC met "verouderde" specs. Dat mag u dus niet tegenhouden om te testen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet Safespot niet compatibel met Microsoft Windows

Voor de geïnteresseerden: hier is de link naar zulk een workaround.

 

Ik heb het dus over win 11 installeren op een PC die officieel niet compatibel is wegens "te oud".


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet Safespot niet compatibel met Microsoft Windows


@StefaanH  schreef:

Voor de geïnteresseerden: hier is de link naar zulk een workaround.

 

Ik heb het dus over win 11 installeren op een PC die officieel niet compatibel is wegens "te oud".


Ik vind het onverantwoord dit aan te raden aan de mensen zonder hen te waarschuwen wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn!

Ik zou dit niet aanraden om te doen want hoewel je wel zo kan upgraden zijn latere updates niet gegarandeerd. Resultaat: bugs en veiligheidsproblemen worden niet opgelost! Microsoft heeft deze workaround zelf ter beschikking gesteld maar is op eigen risico! Dan blijf ik liever op Windows 10 tot 2025.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet Safespot niet compatibel met Microsoft Windows

@Ex-Netweter 

 

In eerste instantie was dit voor u (bij uitbreiding voor iedereen) bedoeld om een oudere PC toch te kunnen upgraden om aldus win 11  even aan de tand te kunnen voelen.

 

Dus niet meteen om uw "goede" PC van win 11  te voorzien en er blijven mee te werken.

 

EDIT: herlees mijn originele antwoord aan u: "om te testen"


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet Safespot niet compatibel met Microsoft Windows

heb ook het zelfde probleem met safespot in windows 11

0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet Safespot niet compatibel met Microsoft Windows


@StefaanH  schreef:

@Ex-Netweter 

 

In eerste instantie was dit voor u (bij uitbreiding voor iedereen) bedoeld om een oudere PC toch te kunnen upgraden om aldus win 11  even aan de tand te kunnen voelen.

 

Dus niet meteen om uw "goede" PC van win 11  te voorzien en er blijven mee te werken.

 

EDIT: herlees mijn originele antwoord aan u: "om te testen"


Het was misschien goed bedoeld maar zonder waarschuwing voor de leek is dit ronduit gevaarlijk.

De mensen wiens PC om zeep geholpen wordt door deze workaround zullen ook niet blij zijn.

Ik zou niemand dit aanraden zonder hen te waarschuwen voor de gevaren. Jij (StefaanH) weet ook niet wat ik met die Test-PC doe.

Ik heb ook geen zin om Windows 11 op mijn Test PC te zetten om er daarna weer Windows 10 op te moeten zetten.

Mijn Goede PC zal geupdate worden naar Windows 11 als ik het gevoel heb dat Windows 11 "klaar"(stabiel en veilig) is. Deze PC is ook klaar voor Windows 11 zonder workaround.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet Safespot niet compatibel met Microsoft Windows

@Ex-Netweter 

Ik wil er hier geen oneindige discussie van maken, maar voor mij is een test-PC een toestel waarop je vanalles installeert om het te testen. En, belangrijk, om hem daarna opnieuw te kunnen gebruiken heb je steeds een image ergens gestockeerd dat je na de testen terugzet zodat je test-PC weer in normale staat is.

Ik test ook niks uit op mijn effectieve werk-PC. En ik ben erop voorbereid dat, wanneer ik iets test, dat het compleet fout kan gaan. Vandaar het image.

 

Ik ga hier niet verder over doorbomen, let's go on topic again.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Frank_Keys
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Telenet Safespot niet compatibel met Microsoft Windows

Na installatie Windows 11 zelfde probleem met Safespot +.

Heb safespot wel niet verwijderd maar contact genomen met Telenet zij zeggen dat de veiligheid van het systeem gewaarborgd is.

0 Likes
Mike1973
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Telenet Safespot niet compatibel met Microsoft Windows

Mooi, ik heb nochtans geen uitleg of bevestiging van Telenet ontvangen of Safespot zijn werk nog doet onder Windows 11

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet Safespot niet compatibel met Microsoft Windows

@Mike1973 @Ex-Netweter @Frank_Keys ik heb vandaag te horen gekregen dat Safespot Guard momenteel inderdaad niet compatibel is met Windows 11. Dit wordt uiteraard zo snel mogelijk verholpen.

 

Wat doe je als klant?

Ofwel downgrade je voorlopig terug naar Windows 10. Blijkbaar kan je dit zonder problemen binnen 10 dagen na de upgrade. Of je blijft Windows 11 gebruiken tot het probleem aan Telenet-zijde is opgelost.

 

Hoe terug naar Windows 10?

  1. Ga in Windows 11 naar Instellingen (Windowsteken + i) > Systeem > Systeemherstel
  2. Klik op downgrade
  3. Klik Nee, bedankt bij controleren op updates (want je wil terug naar Windows 10)

    Suzy_0-1634039359884.png

     

    Suzy_1-1634039380056.png

     

Als je contact opneemt met Telenet hiervoor, kan je jouw persoonlijke case/dossier laten linken aan het algemene ticket dat hiervoor open staat. Zo krijgen de collega's die hierop werken meer inzicht op de impact en weten ze welke klanten ze proactief moeten informeren zodra opgelost.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Telenet Safespot niet compatibel met Microsoft Windows

0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet Safespot niet compatibel met Microsoft Windows

0 Likes