Beantwoorden
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Telenet apps verdwenen van Google Play Store?

De Telenet apps zijn allemaal verdwenen op Google Play Store?

Bv de Telenet TV app: https://play.google.com/store/apps/details?id=be.telenet.tv

Als ik zoek naar Telenet, dan vind ik niets terug in de Google Play Store. Alle apps zijn verdwenen.

Wat is er gaande bij Telenet? Is écht alles kapot aan het gaan door het nieuwe IT systeem?

Wanneer gaan daar eens koppen rollen en gaan we enkele beslissingen terugdraaien?!?

79 reacties
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

Telenet apps verdwenen van Google Play Store?

Ze zijn al 1,5 jaar onderzoek bezig met het issue met opnieuw aanmelden, teleurstellend IT team, en dan zoveel betalen

francis6
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Star Wars Day Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Telenet apps verdwenen van Google Play Store?

De buren zijn ook al bij Orange gegaan. Geen problemen....voorlopig!...

Als ik terug tijd heb , gaan we naar Orange.

Ik ben tn spuugzat.

Nog een voorbeeld : we willen de tv app voor android installeren voor de komende vakantie...

Niemand!! kan ons zeggen waar we die in hemelsnaam kunnen vinden..bij Telenet al helemaal niet.. Daar horen we enkel Space Cowboy van Steve Miller...( nooit voor mogelijk gehouden, dat ik een hekel aan dat nummer zou krijgen)

 

0 Likes
francis6
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Star Wars Day Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Telenet apps verdwenen van Google Play Store?

Vervolg:

Telenet is niet telefonisch bereikbaar 

Ook niet per email

En dan hahaha,  hohoho, hahaha....sorry...we moeten een BRIEF  sturen...die op 2 dagen beantwoord zal worden...hahaha.... 

Schuddebuikend af....

0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Telenet apps verdwenen van Google Play Store?

Je kan de app ook downloaden via apkmirror: de laatste versie van 13 maart 2023 kan je hier downloaden:

https://www.apkmirror.com/apk/telenet/telenet-tv-android-tv/telenet-tv-android-tv-4-46-6219-release/...

Dan moet je wel ook instellen dat apps buiten Google Play kunnen geïnstalleerd worden.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Telenet apps verdwenen van Google Play Store?

Als je een Chromecast hebt met Google TV kan je de APK installeren.

1) Installeer de App "send files tot TV" op jouw smartphone en op jouw Google TV

2) Download de APK op je Smartphone, en stuur de APK naar je TV via "send files to TV".

3) Installeer "FX" File Explorer op je Google TV. Ga naar de map Download en zoek het APK bestand.

4) Nu kan je de Telenet TV App installeren (inderdaad op voorhand ook instellen dat apps buiten Google Play kunnen geïnstalleerd worden...).

 

@FrederikC  schreef:
We zijn ervan op de hoogte dat er problemen zijn met de Telenet-apps terug te vinden via de Play Store. Dit wordt momenteel onderzocht. Via de App Store hebben we hier nog geen meldingen over ontvangen.

Wel jammer dat Telenet ons aanliegt 😫

Google verwijdert niet zomaar Apps uit de PlayStore zonder de developper hiervan op de hoogte te brengen. Er worden eerst waarschuwingen gestuurd (met uitleg waarom de App niet voldoet aan de regels), zodat de ontwikkelaar de App kan corrigeren en opnieuw kan aanbieden.

Dat Telenet hierover geen communicatie gekregen heeft kan niet zijn. Wat wel kan is dat Telenet de waarschuwen naast zich neergelegd heeft (of bij de verkeerde persoon terecht gekomen zijn).

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Telenet apps verdwenen van Google Play Store?

@Suzy heb jij nieuws hierover? Want heb je al eerder getagd en heb nog geen reactie gekregen. Wat is er gaande?

0 Likes
WG94
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1024
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Telenet apps verdwenen van Google Play Store?


@flip1953  schreef:
@FrederikC  schreef:
We zijn ervan op de hoogte dat er problemen zijn met de Telenet-apps terug te vinden via de Play Store. Dit wordt momenteel onderzocht. Via de App Store hebben we hier nog geen meldingen over ontvangen.

Wel jammer dat Telenet ons aanliegt 😫

Google verwijdert niet zomaar Apps uit de PlayStore zonder de developper hiervan op de hoogte te brengen. Er worden eerst waarschuwingen gestuurd (met uitleg waarom de App niet voldoet aan de regels), zodat de ontwikkelaar de App kan corrigeren en opnieuw kan aanbieden.

Dat Telenet hierover geen communicatie gekregen heeft kan niet zijn. Wat wel kan is dat Telenet de waarschuwen naast zich neergelegd heeft (of bij de verkeerde persoon terecht gekomen zijn).


Ik begrijp uit Frederik z'n bericht dat ze geen problemen hebben in de Apple App Store. Dat is geen leugen want daar staan de apps nogsteeds... Enkel uit de Google Play Store zijn ze verdwenen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Telenet apps verdwenen van Google Play Store?

Zal ooit wel terug in orde komen , maar duurt het toch echt lang . Vooral de bereikbaarheid van de support is echt zeer slecht.. wachttijden tot een uur zijn blijkbaar geen uitzondering..

0 Likes
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Telenet apps verdwenen van Google Play Store?

Het enige dat nog werkt is hun facturatie .. en opnieuw 6% opslaan .. Men zou beter eerst hun problemen oplossen voor men hun prijzen omhoog doet .. 

0 Likes
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Telenet apps verdwenen van Google Play Store?

Rommel apps worden door Google verwijderd zeker.. 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet apps verdwenen van Google Play Store?

Met het enige dat nog werkt,ben je er naast🙄

Ik mag niet klagen hier in de Limburg ,heb 'n week de nieuwe IT System.

Supersnel,TV box werkt zoals het moet,gsm prima enz.....

21 jaar klant,met 4 upgrades nog nooit problemen gehad.

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Telenet apps verdwenen van Google Play Store?

@Thailand Ofwel zijn hun apps te veilig en kan google niet meevolgen zoals ze met alles proberen te doen. Google staat gelijk aan gebrek aan privacy.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Telenet apps verdwenen van Google Play Store?


@WG94  schreef:
Ik begrijp uit Frederik z'n bericht dat ze geen problemen hebben in de Apple App Store. Dat is geen leugen want daar staan de apps nogsteeds... Enkel uit de Google Play Store zijn ze verdwenen.

Sorry, daar had ik over gelezen 😪

0 Likes
francis6
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Star Wars Day Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Telenet apps verdwenen van Google Play Store?

Als je apk via je link wil installeren,  komt de melding dat het schadelijk kan zijn..

Komt bij dat je ws weer een hele dag bezig bent..en het uiteindelijk niet lukt.

Typisch telenet,  een simpele download van de playstore vervangen door een traject " via Timbouktou"

Binnenkort alles op de schop en naar Orange

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet apps verdwenen van Google Play Store?

Ik lees via pc zo dikwijls,kan schadelijk zijn.

Kan is niet dat het zo is.

Ik ram gewoon door,nog geen problemen gehad.

En ik heb alles dubbel,windows op SSD al het voornaamste op extern HD'S enz.......

Orange?als het daar beter is?niemand houd je tegen.

0 Likes