42192
netweters
|
18609
gesprekken
|
20102
vragen
|
Ik probeer juist te bellen met Triiing, maar krijg de melding 'GEEN VERBINDING'. Als ik Kwaliteitscontrole doe, dan staat er 'Je moet verbonden zijn met wifiom te bellen met Triiing'.
Ik ben verbonden, maar het werkt dus niet meer. Nog andere mensen waar die dezelfde melding krijgen?
Pixel 3, Android Q, app versie 3.24.6.3
App verwijderen en installeren haalt niets uit.
Enig idee of er hierover meldingen zijn binnengekomen bij de klantendienst?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hier nog een slachtoffer...
Sinds kort werkt mijn app ook niet meer, blijkbaar door de android 10 op mn gsm.
Dat wist de man van Telenet me te vertellen toen ik net belde...de vrouw die ik vrijdag aan de telefoon had, wist van niks.
Nu, na wat googlen, bij jullie terecht gekomen en blijkt dat ik niet de enige ben met dit probleem en dat dit al lang aansleept...
Een oplossing zit er dus niet meteen in...dat wordt een kostelijke grap om naar het buitenland te bellen🤔
Ik heb daarvoor een oude krel uit de schuif gehaald met android 6. En dan lukt het. Abo: betalen voor gebruik.
Maardan betaal je toch ook hè..
Kan ik evengoed gewoon met de vaste telefoon of gsm bellen lijkt me.
Het abo betalen volgens verbruik is gratis. (op 5 euro na voor de sim kaart) Als je dat toestel alleen gebruikt voor triiing kost dat je niets.
Je vindt dat hier: https://www2.telenet.be/nl/producten/mobiel/prijs-volgens-verbruik/
Is het dan niet simpeler om uw simkaart even in die oude knar te steken als je wil bellen? Tenzij je heel dikwijls belt natuurlijk, dan is dat niet erg handig ...
Ik doe het op dezelfde manier als @louishufk : ik had sowieso al 2 kaarten (lang verhaal) met betalen volgens verbruik. En @StefaanH : zomaar switchen is niet altijd even interessant. Ik heb een Pixel 3 en een Samsung Galaxy S4 Mini. Dat is een wereld van verschil en ik heb sowieso al geen goede ervaringen met die Samsung. Neen, daar wil ik echt niet naar terug.
Ik heb ook een Nexus 5X, maar daar moet een nano SIM in en die heb ik op dit moment niet. (Als je een nieuw kaartje aanschaft, dan kan het normaal gezien wél.)
@m-jan20 schreef:Moet je een simkaart hebben om Triiing te gebruiken? Ik kon vroeger Triiing gebruiken met mijn iPod Touch (waar geen simkaart in kan).
Triiing is gekoppeld aan een gsm-nummer dus dat lijkt me straf.
Het duurt inderdaad allemaal wat lang. Ik heb alvast mijn rating aangepast in de GooglePlay store.
@Ex-Netweter schreef:Vroeger was Triiing gekoppeld aan je vaste nummer en dan kon je inderdaad Triiing gebruiken op een ipod Touch of een Tablet (zonder SIM).
Ik heb juist de test (opnieuw) gedaan met mijn tablet waar ik geen sim kan insteken. Opnieuw omdat ik Triiing op mijn vorige tablet ook geïnstalleerd had en daarmee het minstens één keer gebruikt had. Uw toestel heeft helemaal geen sim nodig om Triiing te gebruiken. Je moet wel een gsm nummer kunnen koppelen. Dat nummer heb ik met mijn smartphone. Ook op mijn smartphone staat Triiing. Wat ik nooit geprobeerd heb is het gelijktijding gebruiken van Triiing op mijn smartphone en op mijn tablet. Ik vermoed dat dit werkt, weten doe ik niet.
janne_man bevestigd mijn/ons vermoeden.
De sim moet niet fysiek in het toestel steken waarmee je het GSM-nummer koppelt.
Dat is dus goed nieuws voor de android 10 gebruikers; Gewoon ergens een oude meuk opsnorren en die gebruiken voor Triing. Zonder sim.
Natuurlijk een lapmiddel tot er een deftige oplossing is, maar het is een oplossing die werkt. Je hoeft geen dure buitenlandse gesprekken te betalen.
EDIT: @sb je zou dat kunnen testen met uw Nexus 5. Kan de samsung weer de schuif in ....