24756
netweters
|
152403
antwoorden
|
20700
vragen
|
Hallo,
Sinds jaren heb ik recht op sociaal tarief bij Telenet mét attest van de FOD sociale zekerheid.
Dit stelt dat ik recht heb op zowel sociaal tarief voor TV €6.58, internet €8.40 en Tel/GSM €3.10
Dit maakt in totaal een sociaal tarief van €18.08 bij Telenet.
Nu was er op mijn laatste factuur van 26 juni 2020 enkel de korting van €6.58 - aTV toegepast.
De uitleg van Telenet was: oh maar meneer, op Yugo krijg je enkel sociaal tarief op TV.....
Klopt niet, want de website zegt iets anders...
Zie screenshot:
Ik heb de indruk dat Telenet het zelf niet goed weet....Zit er wel mee verveeld....Heeft er iemand raad?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@TMCLS93 ik zou dat screenshot eens bijvoegen aan gesprek op Messenger en daar de vraag stellen. Zoals ik het lees heb je op je totale Yugo pakket een kleine korting die je moet krijgen. Of stuur het via Whatsapp. Maar die informatie zou ik zeker meesturen.
Heb ik reeds gedaan hoor, ik krijg geen deftig antwoord helaas...
Ombudsdienst inschakelen ?
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
In het verleden ook reeds gebruikt voor Proximus probleempje... 🙂
Misschien bij de klantendienst melden dat als je geen deftig antwoord krijgt je genoodzaakt bent om een klacht in te dienen bij de ombudsdienst telecom, zou me verwonderen als daar geen reactieop zou komen.
Succes alvast
Merci voor de tip😀
De klantendienst ging me hierover terugbellen na mijn telefoontje van deze morgend, maar da smoesje ken ik....
@TMCLS93 als ik het Telenet klantenservice interpreteer zou je zowel de korting op internet (€11,50) en televisie (€6,58) moeten krijgen met YUGO (S). Zou toch nog eens contact opnemen, eventueel rechtstreeks met de administratieve klantendienst. 😉
Hey @Suzy
ondertussen is dit uitgeklaard, het niet toekennen van de volledige korting zou te wijten zijn geweest aan een systeemstoring.
De vervaldatum stond op 2019, terwijl ik een attest heb voor onbepaalde duur.
Nu heeft IT en Admin het handmatig moeten instellen, nu loopt het tot 3019
Kdenk da ook, maar mijn fysieke beperking mogen ze anders wel overnemen ze ☺️
@StefaanH @patrick37 @sb Ik heb hiervoor net een klacht ingediend bij de ombudsdienst voor Telecommunicatie. Want dit soort praktijken hoort niet zonder enige verduidelijking..
Is niet gebeurd...kben daar al 1 maand voor aan het bellen, aar wordt altijd afgescheept...dit terwijl ze niet recht in hun schoenen staan...je moet maar eens op de website kijken. + Mijn facturen zijn ook een bewijs...
Je volgt de correcte weg. Eerst aan de leverancier vragen om het recht te zetten of om een omstandige motivatie te krijgen waarom hun standpunt correct is. Als beide partijen niet akkoord gaan, wend je u terecht tot de ombudsman. Succes.
Heb nu wel een antwoord van de klantendienst: Telenet heeft blijkbaar enkele jaren teveel sociaal tarief aangerekend aan veel klanten in dit statuut...is erg vreemd, maar ze Telenet heeft een signaal van het BIPT gekregen blijkbaar...heb ook klacht ingediend bij de ombudsdienst telecom. telenet heeft nu 10 dagen om een standpunt in te nemen....
De ombudsdienst is zoals vermeldt tussengekomen....Telenet had onterecht 1/2 sociaal tarief kortingen eruit gehaald, want ze zagen in mijn dossier dat ik wél recht heb op de twee.
Volgens de medewerker van Telenet (de klachtendienst) was er verwarring ontstaan door een intern klantenservice artikel en waarop de facturatie dienst deze dan verkeerd had weggenomen.
Na meer dan een maand, is het dan toch inorde geraakt 🙂