Beantwoorden
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Raad bij aankoop nieuwe smartphone

Hey,

 

Binnenkort ben ik van plan om een nieuwe smartphone aan te kopen.

 

Nu heb ik een motorola G5 Plus.

Echter kreeg deze maar 1 grote android update en 2 jaar beveiligingsupdates...erg jammer gezien er fabrikanten zijn die veel beter doen.

 

Mijn budget ligt tussen de €500 en €700

 

Wat ik belangrijk vind is:

- goede software ondersteuning 

- een goede batterij

- een groot scherm +- 6 inch

- 5G mogelijkheden, kwestie dat het al futureproof is. (Ik doe gemiddeld 3 a 5 jaar met een smartphone)

 

Ik kijk nu vooral naar merken zoals Google, Nokia en Oneplus.

 

1. Google brengt helaas zijn pixels niet naar de Benelux....ze bieden 3j android en beveiligingsupdates, maar nog geen 5G

 

2. Nokia gebruikt Android One en garandeert hierbij dus 2 Android updates en 3 jaar beveiligings updates, ze brengen 5G modellen dit najaar uit.

 

3. Oneplus zij gebruiken Oxygen OS, een volgens hen soepele android ervaring, ze hebben reeds 5G aanboord Oneplus 8 en 8 Pro

+ Eind juli 2020 brengen ze ook een goedkoper model uit met 5G

Alleen ken ik hun update beleid niet...iemand hier ervaring mee?

Ik las gisteren dat ze bij de modellen van 2020 willen overschakelen naar 3jaar Android updates en 4 jaar beveiligingsupdates.

Bron: 

https://androidworld-nl.cdn.ampproject.org/v/s/androidworld.nl/amp/nieuws/oneplus-4-jaar-updates-202...

 

Ik ben benieuwd naar jullie advies.

 

 

 

26 reacties
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Raad bij aankoop nieuwe smartphone

@Enio wat denk je hiervan? 

 

https://androidworld-nl.cdn.ampproject.org/v/s/androidworld.nl/amp/nieuws/oneplus-4-jaar-updates-202...

 

Als dit waarheid is, dan koop ik meteen een OnePlus ☺️

0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Raad bij aankoop nieuwe smartphone

Het is niet waar dat 1+ alle maandelijkse security updates kreeg in 2020, wel enkele.

Over het aantal Android versies/upgrades is er soms een misverstand:

7 8 9 zijn 3 versies (2 upgrades)

7 8 9 10 zijn 3 upgrades (4 versies)

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Raad bij aankoop nieuwe smartphone

In het artikel staat dat Oneplus hun update strategie gaat herbekijken....wel raar dan...

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Raad bij aankoop nieuwe smartphone

@TMCLS93 

 

Ik heb mijn Pixel 3 gewoon via bol.com gekocht. Die stond toen in aanbieding en de witte was ook goedkoper. Nu ja, goedkoop, ik heb uiteindelijk toch 692 euro betaald. Ik meen dat een zwarte rond 785 euro was.

 

Ik begrijp het niet goed, want mijn witte Pixel steekt in een case van Noreve.com en er is niet veel te zien van dat wit. Ik meen dat ik mijn Nexus 5X ook gewoon via bol.com gekocht.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Raad bij aankoop nieuwe smartphone

Thx voor de tip

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Raad bij aankoop nieuwe smartphone

@TMCLS93 laat zeker weten wat het geworden is, eens je een beslissing hebt genomen! Ik heb zelf al een tijdje geen Android smartphone meer, dus advies of suggesties kan ik je er niet over geven. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Raad bij aankoop nieuwe smartphone

@Suzy ik laat het hier zeker weten, het kan ook iPhone worden hoor, ik ben er echt nog niet uit, maar gezien ik 4j met de smartphone moet doen, en iPhones langer dan Androids ondersteund worden is mijn mening over iPhones aan het veranderen.

 

Ik heb een budget van €600-700

 

Wat zou ik doen als ik voor iPhone ga, wachten op de 2020 modellen of voor de modellen van vorig jaar gaan?

 

Is ook een moeilijke afweging vind ik. 

 

1 positief punt alvast: Telenet klantenkorting + bellen over Wifi, potentieel nadeel: geen 5G 

 

Maarja, wanneer zou da komen in België?

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Raad bij aankoop nieuwe smartphone

Eens geveild kan dat zeer vlug gaan.

TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Raad bij aankoop nieuwe smartphone

Hopelijk dit jaar nog, maar ik denk dat Apple serieus gaat door rekenen voor de iPhone met 5G, waardoor Android alternatieven goedkoper zullen zijn...

0 Likes
JongeKet
Freshman Meerweter
Berichten: 50
Say what?! On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Raad bij aankoop nieuwe smartphone

Ik vind hier de OnePlus 8 maar de meeste winkels verkopen hem voor veel geld (700 euro), het heeft wel 5G, 6.55 inch scherm (groot dus), 4300 mAh batterij, ik denk dat dit een goede is, maar ik zou hem niet meteen pakken aangezien als ik de andere modellen & merken zie dat hier op dit bericht geplaatst zijn dan zie ik er ook een paar die goed zijn.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Raad bij aankoop nieuwe smartphone

@TMCLS93 voor een iPhone met 5G ga je mogen rekenen op een bedrag van rond de 900 euro en meer,

ik zou nog wat wachten met 5G, de eerste 5G modems in deze toestellen zullen nog aangepast worden met de maanden en jaren,

proximus bied ook nog geen echt 5G aan in praktijk.

en al die opstand t.o.v. de 5G materie en stralingen enz blijft bij velen hangen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Raad bij aankoop nieuwe smartphone

Ik begrijp @Master-Magic' s raad om niet vroeg op de 5G wagon te springen, maar, ik begrijp ook @TMCLS93's  puzzel om een 4 jaren plan te volgen binnen bepaalde mogelijkheden en verwachtingen. Op een bepaald moment hakt men de knoop door. Niets is perfect. Maar een redelijk (software) upgrade plan, dat valt wel min of meer te voorzien.

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes