24751
netweters
|
152350
antwoorden
|
20691
vragen
|
@Ex-Netweter schreef:
Als ik een smartwatch (LTE) zou aanschaffen, kan ik dan met de eSIM hetzelfde nummer nemen als het nummer van mijn smartphone? En indien ja, dan hangt dit gewoon vast aan mijn bestaan gsm-abonnement dat ik momenteel heb voor mijn smartphone?
Blijkbaar kan het nu al 😊
Onder de naam "Telenet One Number" kan je je mobiele nummer op je gekoppelde smartwatch gebruiken. Je hebt er een WIGO- Yugo- of Klik abonnementvoor nodig, en WatchOS 7.1:
bron: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=80&t=59335
PS. Ik vind hierover nog geen informatie op de Telenet site. Primeur voor Userbase 😋?
Split met originele topic door Suzy (admin) | Reden: eSIM voor smartphones apart
@Steven-E No hard feelings. Waarom VoWifi zo belangrijk is in het activeringsproces weet ik ook niet. Ook niemand van de telenet helpdesk kon of wou het zeggen.
Dat maakt het zaakje net zo frustrerend. Het wordt nergens aangegeven dat het zo belangrijk is waardoor mensen die geen telenet supported smartphone hebben in de problemen komen en moeten switchen van toestel of met een smartwatch zitten die niet naar het volle potentieel benut is.
Waarom VoWifi trouwens niet op gelijk welk toestel met de mogelijkheid kan ondersteund worden is zelfs al raar.
@DidierDW @Steven-E interessante thread!
Eerlijk gezegd is dit het eerste dat ik ervan hoor (dat VoWifi nodig is voor de activatie van Telenet One Number). Maar ik vraag het graag voor jullie na en zal vragen of we deze informatie kunnen toevoegen aan het klantenservice artikel over Telenet One Number.
bedankt voor de link Jan.
Maar hierin zie ik ook nergens dat je smartphone VoWifi moet hebben om smartwatch one number op je smartwatch te activeren. Of lees ik er over ?
Ik heb ondertussen de bevestiging ook gekregen van de collega's die intern werken op Telenet One Number. Bij een Android smartwatch moet je smartphone effectief VoWiFi/VoLTE ondersteunen om Telenet One Number te kunnen activeren op je Android smartwatch.
Ik wist dit ook niet en heb gevraagd om dit duidelijker toe te voegen aan het artikel over Telenet One Number (waar @m-jan20 naar verwijst).
Dank je om het na te vragen @Suzy
Weet er ook iemand waarom dit zo is?
En is er ook een lijst met smartphones waarvoor Telenet VoWifi/Volte aanbiedt? (voor VoWifi /VoLTE zijn er namelijk niet alleen de specs van het toestel, maar ook de provider die het voor dat toestel moet toelaten).
Mvg,
Bart
@BMo schreef:En is er ook een lijst met smartphones waarvoor Telenet VoWifi/Volte aanbiedt? (voor VoWifi /VoLTE zijn er namelijk niet alleen de specs van het toestel, maar ook de provider die het voor dat toestel moet toelaten).
Heeft iemand het al werkende gekregen ?
Ik krijg continu telenet heeft geen abonnement voor uw smartwatch (samsung galaxy active 2 via telenet gekocht) ...
Contact opnemen met de helpdesk , krijg ik telkens een andere uitleg en telkens werkt het gewoon niet ..
De laatste was de hoofdvogel .. nu beweert die persoon dat de koppeling / instelling voor esim voor m'n smartwatch enkel maar zou mogelijk zijn via een samsung gsm .. andere mobiele telefoons zouden niet ondersteund worden ....????
Ik heb een Iphone 12pro met de applewatch 6 cellular en werkt perfect.
Gewoon mijn watch gekoppeld en vroeg onmiddelijk om de esim te activeren en werkt sindsdien perfect.
Om de esim te activeren op je Samsung horloge heeft je smartphone ondersteuning nodig voor wifi bellen (VoWifi) door Telenet. Momenteel is dit enkel op een aantal Samsung en Huawei toestellen. Dus die laatste persoon op de helpdesk had eigenlijk wel gelijk.
Inderdaad 😞
Bij mij idem met pixel telefoon.
Zou te maken hebben met VoWifi, maar een volledige of duidelijke verklaring heb ik nog niet gevonden.
Dat is het hem nu net .. ik heb een Huawei P30 , voor zover ik kan vinden zou die met vowifi moeten werken. Alleen zeggen ze dus nu dat momenteel voor Samsung smartwatches .. het enkel werkt met Samsung Telefoons. Dit hadden ze er wel kunnen bij zeggen toen ik via telenet m'n smartwatch kocht , want het was net om de esim reden dat k deze gekocht heb.
@FamcoBe schreef:Dat is het hem nu net .. ik heb een Huawei P30 , voor zover ik kan vinden zou die met vowifi moeten werken. Alleen zeggen ze dus nu dat momenteel voor Samsung smartwatches .. het enkel werkt met Samsung Telefoons. Dit hadden ze er wel kunnen bij zeggen toen ik via telenet m'n smartwatch kocht , want het was net om de esim reden dat k deze gekocht heb.
No offence, maar dat staat toch heel duidelijk gecommuniceerd op de Telenet website.
Bij https://www2.telenet.be/onenumber en klikken op "Aan de slag".
Er wordt enkel "Apple Watch Cellular" en "Samsung Watch LTE" vermeld. Ook in de help sectie.
Dus geen Huawei.
Is zo'n beetje hetzelfde als een post van enkele weken terug waar iemand klaagde dat hij de Telenet Flow app niet op zijn LG Smart TV (aangekocht via Telenet) kon installeren.
Die TV was inderdaad niet ondersteund, maar dat werd ook nergens beweerd. Je geniet enkel een korting als je via Telenet aankoopt, zonder meer.
Even ter correctie ik heb een Samsung lte watch en een Huawei p30... En nu zegt telenet dat het niet met Huawei telefoons zou werken maar dus enkel met Samsung telefoons.... In ik ben toch wel enigszins offended door het vorige bericht
Excuses, dat had ik verkeerd begrepen dan.
Maar na het herlezen van je post is het me nog niet 100% duidelijk: wil je nu de esim aan de praat op rrn Samsung of Huawei?
En indien Samsung, ondersteunt je toestel zowel VoWifi als VoLTE?
One number vereist ook de medewerking van de fabrikant van de smart watch. Ik ken de details niet, maar uit vorige posts maak ik op dat niet alles onder controle is van Telenet.
Ik vermoed dat Telenet voor One Number dan ook bewust zal kiezen om met een minimum aan Smart Watch fabrikanten samen te werken.